Gå til innhold

blodig biff?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei, ser at noen anbefaler og ikke spise blodig biff, men bakteriene ligger jo utenpå biffen og den blir jo stekt, det er jo ikke bakterier inne i selve biffen.Så det kan jo ikke ha noe å si om man spiser den blodig så lenge det yterste laget er stekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat d der lure eg og på... Får heilt "angst" om eg ikkje kan spisa ordntlig biff på ørten månedar! Hørrt att ein kan frysa biffen å så steika an å att d då ska ver ok, men har ikkje peiling på om d e sant???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem sier jo at bakteriene er uten på kjøttet, ikke inni. Så steker man godt uten på gjør det ingenting om det er litt rødt inni...

 

Bakteriene er i hele kjøttdeigen siden den er "most" sammen, derfor skal man steke den helt. Men biffen er et helt stykke og bakteriene lever utenpå.. og ikke inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biff biff biff biff biff biff biff biff biff biff biff biff biff biff biff biff biff biff biff biff

 

HERREGUUUD SÅ LYST JEG FIKK PÅ BIFF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

MED SOPPSAUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

OG FLØTEPOTETER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

OG STEKTE GRØNNSAKER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

OG LØKRINGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Det er ikke bakteriene utenpå kjøttet som gjør at spesielt rått kjøtt er farlig. Det man er redd for er spesielt Toxoplasma og Listeria.

Toxoplasma (en parasitt) dør ved dypfrysning, men det gjør ikke listeria (bakterie)

 

Dette er hva norske helsemyndigheter anbefaler:

http://matportalen.no/Emner/Gravide

http://matportalen.no/Matportalen/Saker/1080642466.08

 

Håper du blir noe klokere nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...