Gå til innhold

April: HUN SUTRER SÅNN!! (blir gal snart...)


Gjest

Anbefalte innlegg

 

Kjenner meg som en elendig mor om dagen, nesten sånn at jeg gleder meg til hun skal sove, for da får jeg litt fred... Fra å være blid og fornøyd har hun begynt å sutre KONSTANT!

 

Vil ikke ligge på gulvet, vil ikke leke med BabyGym, vil ikke leke med lekene sine, vil ikke synge, vil ikke leke med meg, vil ikke sove, vil ikke ligge i vogna, vil ikke bæres i bæresjalet, vil ikke ro ro til fiskeskjær, ikke skiftes på, ikke gå tur, IKKE NOEN TING!

 

*prust*

Hun gråter ikke, men småkjefter, klynker, ynker og sutrer. Tror det må være tenner, men hva skal man gjøre da? Dentinox hjelper, men bare en liten stund, og så er vi på igjen.

 

Kan det være noe annet enn tenner? Noe jeg kan hjelpe henne med? Tips til aktiviteter? Og ikke minst: flere i samme båt som kan overbevise meg om at det snart går over? Hun er 4,5 mnd gammel...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan høres litt ut som tenner, ja.... Det kan "murre" og irritere en god stund før de faktisk synes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er ein trøst, har eg det akkurat på samme måte for tida.

 

Tøtto har vore glad og fornøgd, nesten ikkje noko ulåter og ho har vore lett å tilfredstille men dei siste to vekene har det vore mykje "kjefting". Ho begynner med lavmælte ulyder som øker i intensitet. Det værste er at ho nesten ikkje vil ha mat lengre heller. Kan gå opp til 6 timer på dagen utan at ho vil ta brystet! Har prøvd alt, trur nesten eg prøver for hardt av og til virkar nesten som ho har fått puppeangst!

 

Eg var på helsestasjonen fredag dei anbefalte at eg prøver å amme men at eg sjekker opp vekt etc i alle fall ein gong i veka. Jento mi er også 4,5mnd gamal. Eg har kjøpt noko som heiter dentonox på apoteket som kan hjelpe mot kløe på tennene, ellers så finst det jo biteringer som du kan ha i kjøleskap.

 

Dersom du har funne noko løysing på problemet er eg også veldig intressert! Helsing mildare frustrert og utmatta mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til dette. Her i heimen har dette også vært sånn for ei periode. Men for oss så ble det bedre etter at prinsessa fik grøt 2 ganger om dagen i steden for 1 gang for dagen. Ho var sulten. Så nå går det bedre, ho har også fått godt grep på å rulle seg fra rygg/mage og av og til klarer ho mage/rygg så ho har funnet ut at ho kan være bevegelig og røre på seg og ser seg godt rundt. Eg fandt også ut at ho likte å ha musikk eller radio på, og så sitter ho i en sånn høg stol på kjøkkenet og da ser ho når eg lager middag. Ho er rett og slett nysgjerrig på alt og alle rundt seg.

Eg fandt på å sette ho i babybjørn bæreselen når eg skulle gjøre noe rundt om i huset, enten det var å brette sammen klær, sette i vaskemaskina eller støvusuge og det elska ho. Ho må rett og slett være med på alt som skjer.

Vet ikke om dette hjelper noe for din situasjon, kanskje er det berre tennene som angra ho, men eg håper at ho blir bedre snart. Det er forferdelig slitsomt når dem holder på sånn og man blir jo så frustrert når ingenting hjelper.

Lykke til vidare

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Med jento mi vart alt litt bedre då eg justerte litt på amminga, fann ein del gode tips på ammehjelpen.no det hjelpte godt på. Trur nok ho var sulten ja, i dag har ho ete sikkert dobbelt så mykje som dagane før og humøret har vore bedre. Men trur også ho krever meir når det gjeld underholdning på dagane, har nok vorte litt for van med at det er folk rundt henne heile tida etter me hadde navnefest og heile slekta var på besøk. Før prøve med gradvis avvenning, ho har blitt så tung at å bæra henne med meg over alt i babybjørn er uaktuelt.. Jento mi har også rulla rundt over på magen og liker det men kjem seg ikkje tilbake, så då kan ho fort gå lei, he,he.

Vel, takk for tipsa mottek gjerne fleire eg også.

Klem frå oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...