Tone & Mari Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Eg har en jente på 14 dager no som aldri har villet suge pupp.. Ho ble født med veldig masse gulsot så ho låg i lysbehandling i starten.. Ho var rett og slett for trøtt og slapp til å suge i seg melken.. Eg pumper meg no så ho får på flaske.. Eg trur den ene puppen har hatt tette melkeganger for det gjekk merkbart ned på melkemengden som kom ut.. Pumper meg med aldri lenger pause enn 4 timer.. Er det noen som vet om eg kan pumpe bare den puppen som der er lite på eller må eg pumpe begge på en gang.. Tar det lang tid før produksjonen tar seg opp igjen når ein har hatt tette melkeganger Takk for svar
Expat Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Bruker du utdrivingsspray og Lecitin nå? Syntocinon fra legen, Kloster Lecitin (3* 1200mg kapsler per dag) for å holde gangene oppe? Har du snakket med ammehjelper om tillegging? Er gulsotten ferdig og barnet mer våkent nå?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Jeg slet med det samme som deg men ga aldri opp amming, enda hunikke ammet ! Nå er barnet 2 uker og ammer som abre det ! og vi har SLITT med pumping, sprøytegivning, amming osv osv. har vært det tyngste jeg noen gang har vær med på, men nå går det endelig siden igår fremover. Måtte ikke pumpe meg i hele går !
Tone & Mari Skrevet 14. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2006 Så flott med svar alt da.. Ho har ikkje gulsot lenger men på grunn av at vi har uforlikelige blodtyper så er ho enda trøtt og svak på grunn av lav blodprosent.. vi skal gå hver 14 dag i tre mnd og sjekke dette.. Har fått vist en stilling som vi prøver med jevne mellomrom så vi har ikkje gitt opp puppen heilt nei.. Både i går og i dag låg ho faktisk med puppen i munnen i mer en 5 minutter uten og bli hysterisk.. Men ho hektet seg ikkje fast enda.. Har ikkje fått info om å bruke noen av de tingene som dere nevner her.. Er det ting som er lurt og bruke når ein pumper seg.. Det er ikkje noe og si på melke mengden så langt.. har tatt i bruk fryseposer alt.. Det som eg reagerte på er at det over natten ble så mye mindre melk i den ene puppen..
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Kan jeg spørre hvilke fryseposer dere bruker ? Skal fryse ned selv, men har ikke visst hvordan :S Hvordan får dere det i posen ?
Tone & Mari Skrevet 14. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 14. september 2006 Vi kjøpte på apotek der vi kjøpte pumpen vår.. Medela swing heter den.. Pakke med 20 poser som kan brukes rett på pumpen også.. Men vi har samlet opp på en flaske og så brukt en liten trakt til å fylle på posen med.. I følge de på apoteket kunne melken lagres i 1 år på slike poser.. I en pose kan du fryse ned 150 ml ..
Expat Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 Har du ikke klumper så har du ikke tette ganger, nødvendigvis. Har du imidlertid problemer med mengden og pumpinga, og tette ganger så kan det overnevte være lurt. Hva med å koble på pumpa på den ene puppen og legge baby på den andre, så renner det melk inn i munnen hennes, kanskje hun finner ut at hun kan svelge unna?
Tone & Mari Skrevet 14. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 14. september 2006 over natten så kom det bare ut halvparten av det som det skulle gjøre og det sprutet også mindre inn i pumpen enn det har gjort før.. ene siden på puppen var øm men er ikkje så gale no lenger men mengden melk er ikkje så mye som før enda.. Om eg har hatt tette ganger vil det da ta lang tid før det bedrer seg med mengden melk.. Vi har prøvd det som du sier med pumpen og mye mye anna men så langt har ikkje vi lykkes.. Prøver med jvene mellomrom og håper jo at ho vil ta puppen til slutt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå