Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Hei sitter og leser alle innlegg om amming og blir forvirret. Skjev melkeproduksjon, oppsamler, pumping osv. Jeg har en sønn på en uke og vi er begge nybegynnere. Han ammer glupsk og ca 5-10 min hver gang. Ett bryst av gangen hver 2.5 time. Ved neste amming taes det andre brystet. Bør jeg gi begge i en amme omgang? Han har lagt på seg til tross for denne korte ammetiden så han får i allefall nok i seg. Jeg har kjøpt pumpe men vegrer meg for å bruke den. Brukte elektrisk på sykhuset men denne er manuell. Ønsker ikke gi flaske før han er litt eldre. Tenker jeg feil om disse tingene?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Hvis barnet legger på seg og du ikke blir sår så gjør du sikkert ting riktig. Ikke reparer noe som fungerer - amming ER veldig enkelt når det bare fungerer. B.
Expat Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Neida, du har helt rett. Husk at det ofte er en liten terskel for å legge inn innlegg her, og som regel er et problem oppstått før man gjør det og ber om hjelp, ikke sant? Så det du leser om her er ikke nødvendigvis normalsituasjonen. Høres ut som du har grei produksjon, barnet legger bra på seg og har mange våte bleier, du er ikke sår og egentlig så går det veldig bra? Mange med stor produksjon gir bare et bryst av gangen. Barnet gir beskjed om det vil ha mer. Ved de såkalte økedagene kan du da gi litt av den andre, så går det fort over. Så nå får du bare kose deg, og ta dette du leser her inne som informasjon du kan ha i baggasjen i tilfelle det oppstår noe senere. Eller en venninne trenger råd. Oki?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Oki takk for tipsene og at dere roet meg. Synes jeg hadde ganske kontroll på dette helt til jeg leste alle innleggene. Takk igjen. Her vil småen ha mat-må logge ut
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 15. september 2006 #5 Skrevet 15. september 2006 Min spiste ikke to pupper før hun var godt over året, de er veldig forskjellige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå