candyland Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 tenkte jeg skulle bake og fryse ned før babyen kommer, så jeg er beredt på litt besøk.... tviler på at jeg gidder å ordne så mye mellom amming og bleieskift.... Noen som har en god og lettvint oppskrift??
Larviksjenta. nr4? Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 rullekake, bare varme i ovnen og smør på ferskt syltetøy når gjestene skal komme.
Rut Bram Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 her er mange gode oppskrifter www.detsoteliv.no
Hææ? Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Jeg pleier å kjøpe ferdig mix i butikken.Bruker en som det står eplekake/muffinsmix (eller noe sånt) på.Jeg bytter ut olje med smør når jeg blander den ut og tar i litt ekstra eple enn det som står på pakka.Strør med kanel og perlesukker på toppen.Den er kjempegod og veldig lettvint!
candyland Skrevet 14. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 14. september 2006 takk for tips...lettvinte løsninger fungerer alltid bra.... da er det bare å komme seg på butikken....begynte på uke 39 i dag, så da bgynner det å haste...hehe....
candyland Skrevet 14. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 14. september 2006 bli nok mer baking på meg ser jeg..... skulle aldri ha vist meg alle gode kakene...mmmmm....
Hææ? Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 Fikk jammen lyst på kake selv jeg nå.Tror jeg stikker en tur i butikken jeg og!
Gjest Skrevet 14. september 2006 #8 Skrevet 14. september 2006 har lagd den som er på artoftaste.no, søk på eplekake, tror du får opp 3 alternativer. den i langpanne. enorm oppskrift (f.eks 14 egg...) men den var knallgod, og det er jo like greit å lage en stor kake når du først skal lage. måtte jo smake litt, men mesteparten er i frysen. kjøpt inn vaniljeis som jeg skal servere til. (regner med jeg må kjøpe ny siden typen driver og smugspiser på is hver kveld...)
candyland Skrevet 14. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 14. september 2006 den var ikke dum.... kommer nok uansett til å lage en del når jeg først er i gang....også må en jo beregne litt prøvesmakesvinn underveis...hehe....
upsidupsi Skrevet 14. september 2006 #10 Skrevet 14. september 2006 Denne eplekaka er god; enkel og lage og hentet fra barnas kokebok: 150 gr hvetemel 150 gr sukker 1 ts bakepulver Dette blandes. Smuldre inn 150 gr soft margarin. Visp 2 egg og rør de inn. Ha røren i smurt form ca 24 cm. Skrell 2-3 epler og stikk dem ned i kaka. dryss litt sukker og kanel over. Stek på 180 grader i 30- 35 min midt i ovnen. Jeg har bakt denne i dag og skal putte den i fryseren dersom jeg ikke blir fristet:-)
Mai24 Skrevet 14. september 2006 #11 Skrevet 14. september 2006 Åh, takk til deg som startet denne tråden.. hehe. Skal bakes i morgen vet jeg.. og spises
lykkeligmed3 Skrevet 14. september 2006 #12 Skrevet 14. september 2006 Denne eplekaken lager jeg ofte selv, veldig enkel og god. 200 g smør 200 g sukker (piskes hvitt) 200 g hvetemel 2 ts bakepulver 2 egg ( has i sammen med det tørre så røren ikke sprekker) 2 ts vaniljesukker 8 ss melk Enkel rund form,( kan også brukes til langpanne hvis du dobler deigen) Skrell epler, deles i biter og stikkes ned i deigen. Strø godt med sukker og kanel på toppen. Stekes midt i ovn på ca 175 grader
candyland Skrevet 14. september 2006 Forfatter #13 Skrevet 14. september 2006 nå er jeg ferdig å bake.... har laga gulrotkake, skjokoladekake og boller...... og er veldig fornøyd me resultatet får heller prøve å lage eplekake i morgen, for drømmer fortsatt om varm eplekake med is....og baksten går vel unna så snart babyen kommer hjem....om ikke før..hehe.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå