Gå til innhold

eplekake....

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte jeg skulle bake og fryse ned før babyen kommer, så jeg er beredt på litt besøk.... tviler på at jeg gidder å ordne så mye mellom amming og bleieskift.... Noen som har en god og lettvint oppskrift??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

rullekake, bare varme i ovnen og smør på ferskt syltetøy når gjestene skal komme.

Skrevet

her er mange gode oppskrifter :)

www.detsoteliv.no

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe ferdig mix i butikken.Bruker en som det står eplekake/muffinsmix (eller noe sånt) på.Jeg bytter ut olje med smør når jeg blander den ut og tar i litt ekstra eple enn det som står på pakka.Strør med kanel og perlesukker på toppen.Den er kjempegod og veldig lettvint!

Skrevet

takk for tips...lettvinte løsninger fungerer alltid bra.... da er det bare å komme seg på butikken....begynte på uke 39 i dag, så da bgynner det å haste...hehe....

Skrevet

bli nok mer baking på meg ser jeg..... skulle aldri ha vist meg alle gode kakene...mmmmm....:)

Skrevet

Fikk jammen lyst på kake selv jeg nå.Tror jeg stikker en tur i butikken jeg og!

Skrevet

har lagd den som er på artoftaste.no, søk på eplekake, tror du får opp 3 alternativer. den i langpanne. enorm oppskrift (f.eks 14 egg...) men den var knallgod, og det er jo like greit å lage en stor kake når du først skal lage. måtte jo smake litt, men mesteparten er i frysen. kjøpt inn vaniljeis som jeg skal servere til. (regner med jeg må kjøpe ny siden typen driver og smugspiser på is hver kveld...)

Skrevet

den var ikke dum.... kommer nok uansett til å lage en del når jeg først er i gang....også må en jo beregne litt prøvesmakesvinn underveis...hehe....

Skrevet

Denne eplekaka er god; enkel og lage og hentet fra barnas kokebok:

150 gr hvetemel

150 gr sukker

1 ts bakepulver

Dette blandes.

Smuldre inn 150 gr soft margarin.

Visp 2 egg og rør de inn.

Ha røren i smurt form ca 24 cm.

Skrell 2-3 epler og stikk dem ned i kaka. dryss litt sukker og kanel over.

Stek på 180 grader i 30- 35 min midt i ovnen.

Jeg har bakt denne i dag og skal putte den i fryseren dersom jeg ikke blir fristet:-)

Skrevet

Åh, takk til deg som startet denne tråden.. hehe. Skal bakes i morgen vet jeg.. og spises ;)

Skrevet

Denne eplekaken lager jeg ofte selv, veldig enkel og god.

200 g smør

200 g sukker (piskes hvitt)

200 g hvetemel

2 ts bakepulver

2 egg ( has i sammen med det tørre så røren ikke sprekker)

2 ts vaniljesukker

8 ss melk

Enkel rund form,( kan også brukes til langpanne hvis du dobler deigen)

Skrell epler, deles i biter og stikkes ned i deigen.

Strø godt med sukker og kanel på toppen.

Stekes midt i ovn på ca 175 grader

Skrevet

nå er jeg ferdig å bake.... har laga gulrotkake, skjokoladekake og boller...... og er veldig fornøyd me resultatet :) får heller prøve å lage eplekake i morgen, for drømmer fortsatt om varm eplekake med is....og baksten går vel unna så snart babyen kommer hjem....om ikke før..hehe.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...