Gå til innhold

Noen som har erfaring med nr. 4?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har to herlige gutter på 12 og 15, samt en liten sjarmerende pjokk på 2 år. Allerede nå har vi startet å snakke om nr. 4. Denne gangen er mannen min den som snakker mest om at minstemann bør få en søster eller bror å leke og krangle med når de to eldste har flyttet ut.

Vil gjerne høre andres meninger på dette!

Hilsen ivi

Fortsetter under...

Hei er akkurat i samme situasjon her.

Har 3 gutter 10, 7, og 1 år. Har smakt litt på nr 4 og min mann er den som er mest ivrig, jeg er litt mer usikker men jeg elsker barn og ingenting som tilsier at vi ikke kan få flere men det er det lille tvilen.

Men samtidig føler jeg meg ikke ferdig med barn. Jeg vet at det vil si at gjennomfører vi dette vil det komme en hel del kommentarer men det hører vel med.

Fortell hva som skjer med dere da hadde vært gøy å høre.

Her er jeg snart ferdig med mens og da er det mulig vi satser nå. Jeg vil endten ha nå eller ikke jeg vil ikke vente flere år.

Hvor gammel er du?

Klem og masse gode tanker til deg og deres valg.

Hei!

For litt over ett år siden hadde vi tre gutter på 5, 7 og minsten på nesten ett, og vi hadde etter mye fram og tilbake bestemt oss for at tre var nok....Minsten var ganske krevende på den tiden og vi tok en beslutning om at vi hadde gjort vårt for å befolke kloden.

Like før ettårsdagen til minstemann fant jeg imidlertid ut at jeg var gravid igjen...Det var IKKE planlagt og vi ble vel begge litt svett ved tanken på en til, men abort var aldri noe tema :-) Svangerskapet ble imidlertid slitsomt siden jeg var MYE dårligere enn det jeg hadde vært tidligere - kvalme, hodepine, bekkenløsning, hormonsvingninger - you name it! Det var en tung og krevende periode, men vi kom oss nå gjennom det - og det var veldig preventivt med tanke på evt enda flere barn - jeg orker IKKE et svangerskap til ;-)

MEN - når så alt var overstått og vi ble foreldre til ei lita tulle, må jeg si at alt var verdt det!!! Litt ekstra artig er det jo å kunne bruke litt rosa tøy, det må jeg innrømme ;-) Klart det er mye arbeid med fire, men du, så mye glede også! Og de to minste har allerede nå mye glede av hverandre, vesla er såvidt halvåret og hun forguder alle brødrene sine, men kanskje spesielt han på 2. Tror det er gunstig å få fire barn når man har litt aldersspredning mellom nr.2 og 3 - ellers vil jo tredjemann bli litt alene, tror jeg. Så summen må vel bli at vi hadde gjort det samme på nytt, hvis vi hadde hatt valget :-) Lykke til!

Vi har en på snart 15, en på 13 og en på 8...Venter nr 4 nå og syntes det er skummelt nå å starte på nytt.......

Min eldste bryr seg ikke.... Mellomste gleder seg veldig... og minste ser virkelig frem til å bli store bror + det å ikke være minst lengre....

Passet kanskje ikke helt inn som ett svar..... men men ;o)

Lykke til ;o)))

Hei me har fire barn i alderen 13,9,8,5 år, kjempe kosligt.

Det er så flott med stor fam.

Me var egentlig ferdig med barn etter 4 mann, men no lurer me på å få ein til det er den siste.

Folk snakker enten ein har ein eller fem barn.

Eg kjener mangen med fire og fem dei seier det samme som eg.

Lykke til dette går kjempe fint :-))

Annonse

Hei Angelica33 og takk for svaret ditt. Jeg er 39 år og bør derfor være rask med beslutningen. Det er jo ganske krevende med en stor familie. Både med tanke på mat & klær samt alle aktivitetene til barna + en mann som jobber mye. Samtidig synes jeg det er utrolig herlig med stor familie. Liv og røre i huset.

Vi må/bør ta en beslutning innen desember/januar så får tiden vise....

Heisann :0)

Jeg venter nr 4. Mine barn er 8,6 og 3 år og vi har alltid ønska oss stor familie.Hadde ikke dette vært ett tøft svangerskap hadde vi kanskje gått for enda en. Men det tok over 1,5 år før mannen min klarte og overtale meg..Synst egentlig tre var så passelig.Slapp å bytte bil.Men nå gleder jeg meg helt vilt til at babyen kommer.

Lykke til hva dere enn velger.Tror ikke dere kommer til å angre på valget om dere får en til.Det er nok lettere å angre på at dere ikke fikk en til når en blir eldre og ikke kan få flere barn.Det sier tanten min som alltid ønska seg tre, men fikk bare to...Han nekta..Nå angrer han helt vilt på at de bare fikk to barn..

Er nettopp i gang med nr 4. Har en på 12, ei på 9 og en på snart 13 mnd. Har termin midt i mai, så nr 4 er ganske fersk hos oss. Vi gleder oss alle sammen. Blir jo klart litt styr med bil og vogn osv. Men vi er så klare for å nyte vår store familie. Er drit dårlig allerede, men siden dette er siste gang har jeg bestemt meg for å nyte kvlamen også.

Lykke til med valget

• 2 uker senere...

Annonse

Hei.

Vi har tre barn på 9, 7 og 4 og venter nr 4 i februar. Har bestandig ønsket meg mange barn, men dette blir nok den siste. Dette svangerskapet blir betegnet som et risikosvangerskap og jeg orker ikke å gå å være nervøs en gang til.

Blir 4,5 år mellom de to minste barna våre, så den minste blir nesten en attpåklatt.

Gleder oss veldig til lille gutten kommer og synes fortsatt det er artig å gå å glede meg og kjøpe bittesmå nye plagg :-)

Har selv vokst opp som en av fire søsken og synes det er kjempekjekt å ha stor familie. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...