Gå til innhold

dere som har født to ganger og hadde fødselsangst etter første fødsel:

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei!

fødsel nr 1 er ofte vanskelig og hard for de fleste. Det var det også for meg. Men med nr 2 gikk det så bra! Hadde gruet meg litt siste tiden før fødselen, men det gikk over all forventning. Prøvde å fokusere på pust og la meg flyte med. Fant ei god stilling, og var konsentrert om det jeg holdt på med. Første fødselen er alltid vanskelig, fordi man ikke helt vet hva man går til. Men med nr to vet man. Og nr. tre =) Venter nr fire i april 2007, så skrekken blir mindre med tida!

Jeg tror, at om man har hatt en veldig tøff førstefødsel, så blir man positivt overrasket etter nr.2. Er utrolig stor forskjell. Masse lykke til!! Detta går bra! God klem

• 2 uker senere...

hei jeg har født to ganger nr 1 var tøff og nr to kom i badekar. er nå gravid med nr tre og gruer meg veldig ,,,,, det er fordi jeg veit hva jeg må igjennom. går som regel mye lettere med nr to.

• 4 uker senere...

Hei. Jeg har født to ganger, den første var en fantastisk opplevelse hadde ingen betenkeligheter under neste graviditet, den andre var et helvete av dimensjoner så er ikke alltid at fødsel to er bedre nei!!! Jeg føder ALDRI vaginalt igjen!! Jeg har altså fødselsangst etter andre fødsel, ikke etter første.

• 4 uker senere...

Annonse

Jeg hadde en jævlig førstefødsel og var livredd hele svangerskapet for fødselen. Det var alt jeg fokuserte på. Da dagen kom, gikk alt såå mye bedre enn forventet! Jeg taklet riene på en helt annen måte, med pusten. Brukte lystgass kun siste cm før full åpning. Pressing og alt gikk som et skudd. Hadde en laang plan for fødselen, men jeg rakk ikke å gjøre noe jeg hadde planlagt jo :)

Det gikk veldig mye bedre enn forventet!!!

Jeg hadde en grusom førstefødsel med igangsetting. Grudde meg skikkelig til andre fødsel, og hadde helt noia! Men "tok til mot" med å tenke at fødsel nr.2 sikkert blir enklere... Angrer bittert på det! ALDRI mer vaginal fødsel på meg heller! Noen ganger bør man kanskje høre på seg seg og sin egen redsel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...