Gå til innhold

Nå skal jeg bytte fastlege!


Gjest

Anbefalte innlegg

Var på første kontroll i dag, er 6+5. Har egentlig kjempegrei fastlege, men hun er i svangerskapsperm. Hadde håpt vikaren var bra - men dengang ei... Klarte nesten ikke å gjøre rede for seg på norsk. Mann, ca 60 år gammel.

 

Det eneste han gjorde var å fylle ut navn, alder og forventet termin på heslekortet, også syns han jeg hadde litt høyt blodtrykk,så han ville ha ny time om en uke. Da kunn ejeg også levere urinprøve, sa han. Da jeg foreslo å levere urinprøve med det samme jeg var der i dag, skjønte han ikke hva jeg mente... Eller, jeg tror han forsto hva jeg sa, men han klarte rett og slett ikke å svare så jeg forsto hva han mente.. Blodprøver ville han ta i uke 12 eller senere. Han skjønte ingen av spørsmålene jeg hadde angående toxoplasmose, når og hvor kontakter jeg jordmor, registrerte ikke vekt eller spurte om noen ting. Spurte ikke om jeg røyka, drakk alkohol eller kosthold generelt. Skrev til slutt ut en dårlig utfylt rekvisisjon på toxoplasmose-test, men da jeg sa at jeg sikkert kunne ta den sammen med de andre prøvene i uke 12, så han bare dumt på meg og klødde seg i hodet.

 

Damene i skranken var heldigvis greiere, så jeg fikk en del brosjyrer ang graviditet. De mente også jeg kunne vente med tox-testen til de andre prøvene skulle tas. Fikk også tlf-nr til kommunejordmor, så jeg har tenkt å ringe henne for å høre når det er naturlig å snakke med henne første gang.

 

Ble dritskuffa, og skal gå inn på trygdeetaten.no å bytte fastlege NÅ!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...