Gå til innhold

Hva er grunnen til...(angående UL)

Anbefalte innlegg

Skrevet

...at man må møte med full blære? Noen som vet?

Sto ingen forklaring på arket jeg fikk, sto bare med stor, svart, fet skrift at jeg måtte møte med full blære.

Skal på UL i morra, rett etter jobb. Så det betyr masse drikking, og få følelsen av å nesten pisse på seg før man kommer seg avgårde... Usj, liker å tømme blære mi før jeg skal noe sted jeg ;o)

Noen som har noen forklaring? Er bare nysgjerrig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres nå merkelig ut dette her synst jeg. Vil de at du skal tisse på deg når de holder på med undersøkelsen da??? det er jo mye trykking på magen og blæra når de undersøker, jeg var kjempe tissetrengt etter undersøkelsen og da var jeg på do rett før jeg gikk inn. Så det stod ikke noe slikt på brevet jeg fikk.

Skrevet

Hm, ja, det var det jeg tenkte på også. Det med trykking på magen. Kommer jo til å pisse på meg... Trenger de eventuelt en urinprøve da? Men i så fall kunne de jo bare bedt meg om å ta med en... Nei, merkelig!

Noen andre som har fått en slik beskjed?

Skrevet

Tror det har noe å gjøre med at bildet blir bedre når man har full blære, men jeg fikk ikke noen beskjed om å komme med full blære, så jeg synes det var litt snodig at det stod så uthevet i brevet ditt.

Som vintergutt i magen sier, det blir mye klemming på magen, så man blir gjerne litt tissetrengt i løpet av undersøkelsen.

Uansett, lykke til på UL! det er jo så moro :o)

Skrevet

Ja, vi gleder oss masse :) Men er litt spent også. Håper bare alt står bra til der inne. Har ikke begynt å kjenne spark ennå, så har ikke den der daglige "kontakten" med lille nurket.

Men jeg får vel bare gjøre som de skriver da. Må ta med et bukseskift, sånn i tilfelle :op

Skrevet

åherregud.... jeg fikk ikke denne beskjeden, og det er jeg glad for! møtte med tom blære og det var jaggu bra for etter 45min med trøkking rundt i nedre mageregion var jeg så tissetrengt at jeg måtte LØPE til nærmeste toalett! Tenk hvis blæra hadde vært full?!?!? hjelp....

Skrevet

Hmmm, nei dette blir merkeligere og merkerligere...

Er det en idè å ringe føden og høre? Eller blir det vel masete? De har vel andre ting å gjøre ;o)

Hmf! Så rart!!

Skrevet

jeg tømte blæra før jeg dro hjemmefra (1,5 timer før) og så drakk jeg en del vann på vei dit. de kan jo ikke si noe hvis du har vært på do liksom, hehe.. de får sikkert til å gjøre jobben sin alikevel! :)

Skrevet

Jeg tror jeg ville ha ringt å hørt, for jeg hadde ikke klart å bli undersøkt med full blære. blir jo ikke noe kos når du må ligge å anstrenge deg for å ikke tisse på deg... UL skal jo være en hyggelig opplevelse! så lenge alt står bra til da vel å merke. Ring å hør du=)

Skrevet

Er dette din ordinære ultralyd? Det med "full" blære trodde jeg bare gjaldt ul før uke 12, dette for at det skal bli lettere å se.

Til ordinær ultralyd, og alle etter dette (jada, ivrig jordmor) - så har jeg møtt med tom blære. Aldri hørt noe angående dette, alltid sett godt med liv.

Ubehagelig å skulle ligge der med full blære da, undersøkelsen tar jo fort 30 min. Det går FORT altså, hehe, men greit å slippe å være tissetrengt.

Ser de andre her snakker om mye klemming på magen, det er helt ukjent for meg. Er i uke 27 nå, og har ikke blitt klemt på magen til dags dato.

Skrevet

Ang klemming på magen, så blir det jo litt trykking når jordmora skal undersøke, når hun prøver å få de beste bildene av babyen for å kunne måle og sjekke det meste.

Det var jo ikke noe som var ubehagelig, men hadde vert veldig ubehagelig med full blære for meg i alle fall.

Skrevet

Hvordan blir du undersøkt da? med en magisk sonde som svever 2 cm over magehuden? hihihi.... det jeg mener med klemming er jo selvsagt selve ul-apparatet som jm kjører rundt omkring på magen med :) Siden knøttet ligger nederst i magen, er det logisk nok der hun driver på. JEG blir ihvert fall veldig tissetrengt av dette, og to av mine ul har vart i litt over 45 min.

Tror forresten du har et poeng ang. tidlig ul - har aldri hørt at det skal være noe problem å se knøttet skikkelig etter uke 18 selv med tom blære.

Skrevet

Dette er min ordinære UL ja. Er 18+1 i dag...

Nei, jeg ringer og hører. Orker ikke nær-pisse-på-meg-opplevelse på en dag som jeg har gleda meg til lenge! Og livmora mi er jo nesten oppe til navlen, så skulle ikke være vanskelig å få sett noe.

Merkelige sykehus!!

Skrevet

Det stod ikke noe på mitt brev ang. full blære heller. Hvis du må tisse før du går inn, så gjør du det - barnet ser de jo uansett :-) Lykke til på ultralyden forressten. Jeg var der på tirsdag, og det er en utrolig fin opplevelse :-)

Skrevet

Jeg var på UL idag, og jeg ville egentlig tisse før undersøkelsen startet men jordmor ba meg vente fordi det var bedre å se babyen når ikke blæra var tom.Men da ho begynte undersøkelsen syns ho at blære mi var for full allikevel og sendte meg på do. Da jeg kom tilbake med tom blære, hadde bebyen lagt seg helt ned i bekkenet. Så da gikk det ikke ann å ta noen målinger og vi måtte vi få ny time, skal tilbake om to uker... Så neste gang tror jeg at jeg skal tisse rett før vi reiser, og så drikke et glass vann, DA må vel blæra mi være passe full??`?

Skrevet

jeg var på ul sist torsdag,og fikk ingen beskjed om å ha full blære. Tror det varierer,noen vil at man skal ha det for at ungen skal ligge godt opp eller noe.

De klemmer masse på magen ja, syns d var litt vondt i blant jeg. :)

Lykke til på ultralyd :))

Skrevet

Har alltid fått beskjed om å møte med full blære til ordinær UL; dette for at blæra da kommer litt mer vekk fra livmoren, og det blir lettere å se. (Ved innvendig UL er det derimot lettere med tom blære, men det er jo ikke aktuelt ved ordinær UL, da)

Har imidlertid ei venninne som møtte med så full blære at jordmor nesten ikke kunne røre magen hennes. Hun fikk da beskjed om å tisse først. Blæra trengte ikke være SÅ full.

Var til UL i går (ikke ordinær). Fikk da bare beskjed om å drikke "noe" den siste halvtimen før UL.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :)

Da tenker jeg det blir tissing en times tid før UL, og så sørge for å drikke et par-tre glass vann den siste timen :)

Trodde de mente full blære som i snart-tisser-jeg-på meg full blære. Men da er det vel ikke det de mener da, heldigvis :)

Men de kunne kanskje formulert det litt annerledes på det skrivet jeg fikk da... Skrevet "Sørg for å drukket litt før du kommer, slik at blæra ikke er tom" eller noe sånt. Jaja :)

Åh, det blir så spennende i mårra :)

Skrevet

Det fikk ikke jeg beskjed om, heldigvis! Høres rart ut..Er mulig de vil ha urinprøve når du kommer da, men det kunne de jo bare bedt deg ta med deg..

Skrevet

Rart, da jeg var på ultralyd i Danmark bad de en om at gå tisse før, da det så var lettere at se noget. Det var i 13 uke. Hørte intet da jeg avr på UL her i Norge, men gik og tissede først alligevel...liker ikke at lægge med oppustet blære

Skrevet

det er fordi at babyen din kan ligge langt nede dersom blæra er helt tom - og dermed blir vanskelig å sjekke.

Jeg måtte drikke for at alt kunne sjekkes!

Skrevet

Det er den vanlige UL du skal til? Syntes egentlig det virket rart at de skrev det. Men om blæra er full, kommer jo livmoren lenger opp, slik at det blir lettere å se, men de trykker jo ganske hardt, og mye, så jeg hadde i alle fall ikke møtt opp med full blære...

Jeg gikk på do rett før jeg gikk inn forrige gang, og kommer også til å gjøre det denne gangen. Hvis ikke hadde jeg nesten blitt liggende å være redd for å tisse på meg... =)

Jeg ville gått på do med god samvittighet jeg..

Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen
Skrevet

Hæ?? Har aldri e hørt om, og vært både på UL på Østlandet og på sunnmøre. Hmmm,rart..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...