Gå til innhold

Noen som kan hjelpe? Duo test/fostervannsprøve

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart 37 år og har nettopp oppdaget at jeg er gravid. Det var absolutt ikke planlagt og jeg har tre barn fra før. Den yngste er 9 mnd. Jeg er usikker på om jeg orker å gå på et svangerskap til, men kjenner samtidig at jeg innerst inne har lyst på dette barnet. Da jeg har opplevd å ha et alvorlig sykt barn, er det imidlertid viktig for meg å gjøre det jeg kan for å forsikre meg om at barnet er friskt. Jeg er akkurat for ung til å få fostervannsprøve.

Så til spørsmålet:

Hvor kan man få utført duo test og finnes det eventuellt private klinikker som utfører fostervannsprøve? Må man til utlandet? Gynekologen jeg snakket med på sykehuset her, var ikke akkurat velvillig innstilt og jeg følte meg ganske teit som i det hele tatt spurte.

Håper at noen kan hjelpe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Du skriver ikke hvor i landet du holder til, men jeg ville forsøkt en privatklinikk. I Oslo vet jeg at man kan gå til kontroller og utralyd på bla. Majorstuaklinikken. Mener for en stund siden å ha lest om noen som har fått utført duotest der. http://www.majorstuaklinikken.no/

Gynekologen hørtes ikke akkurat profesjonell ut, med tanke på behandling av mennesker. Kanskje fastlegen din har bedre forståelse for ønsket ?

Lykke til !

Skrevet

Hei,

Duo-test får du utført bl.a. på Majorstuaklinikken i Oslo. Du er så nært 38 ved fødsel at det kan hende at en lege vil anbefale at du får genetisk veiledning- de kan gjøre dette også av "psykologiske" grunner, ikke bare alder.

Skrevet

Hei.

hvis du har et sykt barn så får du vel fv-prøve uavhengig av alder? eller er jeg på bærtur nå..?

Skrevet

Neida, du er ikke på bærtur, men det kommer helt an på sykdommen. Vår sønn fikk kreft, og meg bekjent kvalifiserer ikke dette til fostervannsprøve. Imidlertid fører det til MYE ekstra engstelse i forhold til barnas helse og en kunnskap om hvor tungt og vanskelig det er å ha et barn som er annerledes (selv om det bare er i en periode) og krever mye ekstra omsorg. Gutten vår har det heldigvis bra nå!

HI

Skrevet

Tror du får fostervannsprøve hvis du ber om det. Legene tar hensyn til f.eks sykdom i familien. De er forståelsesfulle sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...