Den drygaste Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 jeg spiser lite usunn mat, og drikker mye vann... LIKEVEL har jeg gått opp nesten tretten kg på 22 uker!!!! jeg hadde bare lyst å legge meg ned å grine!!!! jordmor sa at det har mye med hormoner og gjøre også og at det kunne være det ville stabilisere seg! men jeg vil ikke ese ut! er redd for at det ikke forsvinner igjen!!! noen med samme problemet? jeg har jo så mange uker igjen og hvis vekten fortsetter å øke sånn som den gjør vil jeg få en tung fødsel!!!! åh...dette suger!!!
Gjest Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Du har ikke fått vann i kroppen da? Har ingen erfraing med dette selv, men alle som har lagt på seg "mye" i svangerskapet har en tendens til å miste all vekten iløpet av kort tid etter fødselen. Den perioden du er i nå er vel også den perioden hvor man toretisk sett legger mest på seg, så det er jo fullt mulig at vektøkninger stopper opp og ikke nødvendigvis fortsetter gjennom hele svangerskapet:)
Den drygaste Skrevet 14. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2006 ja uff...jeg håper det... jeg var overvektig som yngre og hadde tatt av til idealvekten da jeg ble gravid...så bare raste jeg på meg alle de kiloene på 22 uker...det er skremmende og ikke særlig gøy å gå med! men jeg får vel håpe på det beste da! etter fødselen skal jkeg amme og gå masse trilleturer!det er sikkert og visst!!! men det som jeg er aller mest redd for er denne fødselen som kommer til å bli veldig tung i lengden!
tessa4? Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Hei hei Lenamoren! Du trenger ikke bekymre deg for at fødselen automatisk bli tung fordi du har gått mye opp i vekt allerede.Jeg la på meg over 25 kilo med førstemann og det gikk veldig bra. Tok lang tid (ca 25 timer), men ikke pga vekten :-) Med andremann gikk jeg opp kun 12 kilo, og det var en lang og ganske tung fødsel (over 50 timer)... Er spent på hvordan denne blir kan du si :-) Lykke til..Det går nok så fint skal du se!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 er tynn fra før og har ikke lagt på meg noen ting, der er legene bekymret pga at jeg ikke går opp, er ikke noe bedre det heller.er uke 20
januarbebbis Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 Samme her; 10 kg på 21 uker... Men nå har det liksom stoppet opp litt, føler jeg. Det RASTE på de første 18/19 ukene, men de siste par ukene har vekten stabilisert seg. Kanskje det ikke blir så galt, allikevel? Noen går fort opp i vekt, og stabiliseres halvveis, mens andre raser opp den siste perioden. Du kan helt sikkert slappe av - i hvert fall så lenge du spiser sunt og bra! (o:
ejiec++ Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 Jeg er i uke 20, og har lagt på meg 14,5 kilo så du er ikke alene. Ikke ork å tenk så mye på det... - ikke så mye du kan gjøre med det nå allikevel. Kos deg med graviditeten din, spis fornuftig, så skal du nok se at kiloene raser av deg så fort babyen er født ;-)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #8 Skrevet 14. september 2006 Under forrige svangerskap la jeg på meg 23kilo, og da hadde jeg lite fostervann! Men med mange trilleturer og amming var det ikke mange kiloene igjen etter noen måneder. Og fødselen gikk kjempefint, til tross for kiloene:) Jordmor mente at det ikke var vann i kroppen, men det måtte det, men hadde ikke noe særlig i føttene. Svettet som bare det på sykehuset, og mange kilo forsvant. Ikke bekymre deg for kiloene du, nyt heller at alt er bra med den lille. Vet jo at det ikke er koselig å legge på seg mye, men de forsvinner nok! Trøsteklem
Den drygaste Skrevet 14. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 14. september 2006 takk for trøsten folkens! kjekt å ha en sånn slik side som dette her! det er litt flere som forstår meg! nå skal jeg slappe litt mer av og tenke på at utfra denne vektøkingen så har jeg en nydelig liten jente i vente og en samboer som elsker meg over alt på jord dette går greit!!! takk folkens! mange klemmer!
afrodite79 Skrevet 14. september 2006 #10 Skrevet 14. september 2006 Har lagt på meg 7.5 kg og er i uke 25(24+2). Det er ikke så fantastisk som mange snakker om når det gjelder det å gå gravid. Det eneste jeg synes er deilig er å kjenne sparkene, min nye puppestørrelse ellers klarer jeg ikke å bli fortrolig med min nye kropp. Samboern synes alt bare er naturlig så det er bra en av oss synes det:)
cecilie stolt mamma :) Skrevet 14. september 2006 #11 Skrevet 14. september 2006 Jeg har gått opp 8.kg og er i uke 24 nå. Har begynt og merke vann i kroppen. Det som kanskje plager meg om jeg kan si det er puppene som er blitt større - har gått opp en hel bh størrelse, føler at de er i veien:) Men vi skal egentlig ikke klage. Tenk så heldig vi er som er gravide Lykke til alle sammen - nyt det å være gravid.
Gjest Skrevet 14. september 2006 #12 Skrevet 14. september 2006 jeg er 21+ 2 på vei med mitt første barn.. har ikke turt å veie meg i det siste, men tror jeg har lagt på meg ca 5-6 kg siden jeg ble gravid. Er ikke så flink å spise sunt, må liksom ha den daglige sjokoladen.ufh.. Men- jeg er lykkelig for det.er gravid og har en kjempegod kjæreste kos dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå