Gå til innhold

Å få barn, ingen menneskerett (samme som ass.befruktning)

Anbefalte innlegg

Tenker jeg setter følelsene i sving nå...

Hva sier man til mennesker som har denne meningen??

Sitter i lystig lag og har fortalt vennene våre at nå skal vi starte første ivf forsøk. Så sier denne idioten (ikke en venn før eller siden) at han synes det skal være egenandel på disse forsøkene. "Det er det", svarer jeg.

"Ja, det er bra, for det er ingen menneskerett å få barn"

...det blir helt stilt rundt bordet.....

Jeg merker at jeg klarer ikke si mye før tårene kommer og sier "ja, men det må da være en menneskerett å få prøve". Ja, sier han og fortsetter å snakke om noe annet.

Er det mulig???

Hva skal man si til sånne????

Jeg skulle sagt at det heller ikke er en mnsk rett å få beholde barnet sitt (han har selvfølgelig barn selv og kunne tatt seg tid til å kjenne på den følelsen!!!)

Er det mulig?!74

Fortsetter under...

Hei på deg!

Bare jeg så overskriften ble jeg kanon sint! Så skuldrene datt litt ned når jeg så at dette heldigvis ikke var dine tanker :)

Jeg har også hørt en venninne si dette for mange år siden. Hun snakket om Darwin osv... Men nå når hun kjenner noen som er i den situasjonen at de ikke kan gjøre som henne og spy ut unger som hun skulle fått betalt for det har pipen fått en annen lyd. Heldigvis! Hun er nå en kjempe støtte i det vi går igjennom.

Jeg synes slike komentarer er utrolig sårende for hvorfor skal ikke vi kunne få barn når narkomane får osv....

Jeg vet dessverre ikke hva du kan si hvis du kommer oppi dette igjen annet enn å spørre vedkommende om hva det er som er så fantastisk med h*n som gjør at h*n skal få lov til å få barn å ikke du....?

Jeg håper du klarer å legge denne uvitende ideoten bak deg og se framover.

Stor klem

Skjønner at du ble lei deg...

Det er en menneskerett med ytringsfrihet, det er et følsomt tema du valgte å ta opp i ett lystig lag.

Jeg tenker at din/ deres venn muligens ikke har måttet ta stillingen til dette spm tidligere.

Muligens høres jeg kald ut, men mine erfaringer tilsier at det er ingen menneskerett til å få eller beholde barn. Iallefall ikke den biten hvor vi ikke lengre styrer over live og døden.

Det jeg mener er at det er menneskerett å ytre meninger hvorvidt en mener om hvor mye og hvilken ressurser en skal legge i de to tidligere betente ordene liv og død.

tross alt Liv og døden er en grunnleggende eksistens i seg selv for at vi opplever livet på godt og ondt.

Å desverre noen ganger opplever man noe ondt, på den måten vet man hva som er godt..:-)

Uansett jeg tror ikke det var så ondt ment, som det var sakt:-).-)

Hei,

Jeg blir forferdelig provosert når noen sier dette.

Men du kan jo informere vedkommende om at ufrivillig barnløshet defineres som en sykdom av Verden Helse Organisasjon, og da seiler det jo opp som en av de "få sykdommer" som man i Norges land må betale ganske så mye for å få behandlet. Det er jo et paradoks i grunn, alt annet behandles jo mellom himmel og jord og dekkes av staten Norge.

Nei takke meg til, dette er vel noe kun de som har barn klarer å lire ut av kjeften sin.

Nei. Det er heller ingen menneskerett å få et nytt hjerte eller nye nyrer heller men teknologien gjør dette mulig og da benytter vi oss av den. Du skulle ha spurt idioten om han hadde fått barnet sitt koblet av en respirator hvis h*n hadde ligget i koma - Det er tross alt ingen menneskerett å bli holdt kunstig i live heller. Dust!

Annonse

Er helt klart en menneskerett å prøve. Dessuten har WHO vedtatt at det med barnløshet skal bli definert som en sykdom! så derfor burde man få behandling for den på samme måte som med andre sykdommer, å ikke betale så mye for det! men det er min mening da! Tenk å si noe sånt da. Han har tydeligvis lav intelligens, for slike tanker holder man for seg selv! Man sier jo ikke sånt til noen som forteller at de skal igang med ifv???????? Folk altså!!! Grrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!! For et ufyselig og ufølsomt menneske. Stakkars deg som hadde en slik opplevelse i det som skulle være et lystig lag og en god kveld for deg. Sender deg en stoooor trøsteklem!

Å herregud dette fyrte meg opp!

Javisst kan man mene at det ikke er noen menneskerett å få barn, men det finnes noe som heter å være litt fintfølende-ha litt finesse. Sitter man i en sosial hyggelig forsamling der noen betror det som dere gjorde så er det ikke noe åpent debattforum der man absoluttt må få frem egne synspunkter når dette er sårende for mennesker i en sårbar situasjon. Faens idiot som absolutt måtte dra på med en sånn idiotisk utalelse! Han mangler tydeligvis empati og forståelse for problemet. Hvis jeg hadde vært imot homofile skulle jeg f.eks sagt at jeg ikke annerkjente den form for livsførsel hvis en i forsamlingen kom ut av skapet. Nei man får faen med oppføre seg!!!!

Jævla egenandelpisspreik, er det egenandel på operasjoner som følge av usunn livsstil? Nei for det er ikke slik vi har bygd opp vårt samfunn i dette landet.

Jeg forbeholder meg retten til å reagere emosjonelt når det gjelder dette temaet. For det er faktisk snakk om et urbehov i oss som ikke blir oppfylt og det er inni helvete smertefullt når man tenker på det. At andre skal bare buse på og bagatellisere det..... Håper du kan sende han en pose bæsj i posten! Neida nå tuller jeg...(Ler av meg selv nå)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...