Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenker jeg setter følelsene i sving nå...

Hva sier man til mennesker som har denne meningen??

Sitter i lystig lag og har fortalt vennene våre at nå skal vi starte første ivf forsøk. Så sier denne idioten (ikke en venn før eller siden) at han synes det skal være egenandel på disse forsøkene. "Det er det", svarer jeg.

"Ja, det er bra, for det er ingen menneskerett å få barn"

...det blir helt stilt rundt bordet.....

Jeg merker at jeg klarer ikke si mye før tårene kommer og sier "ja, men det må da være en menneskerett å få prøve". Ja, sier han og fortsetter å snakke om noe annet.

Er det mulig???

Hva skal man si til sånne????

Jeg skulle sagt at det heller ikke er en mnsk rett å få beholde barnet sitt (han har selvfølgelig barn selv og kunne tatt seg tid til å kjenne på den følelsen!!!)

Fortsetter under...

den settningen der har jeg fått slengt etter meg oxo, ikke mye gøy... ble kjempe lei meg... hadde lyst til å "dra til han" er helt enig med det du skriver ,det må da være lov å prøve, sonne som blir gravide ved og bare riste trusa over dem, vet ikke hva vi er igjenom, og bør heller være ydmyke eller holde kjeft, for dette er så vont å måtte gå igjenom ..oppturer og nedturer hele veien. har t.o.m folk i nærmeste familie som har kommet med "håreisende" komentarer.. har prøvd å få barn i 8 år tilsammen så det har blitt endel sårende komentarer underveis.. men men! har nå ei nydlig lita ivf-datter!!!

ok,så det og få barn er kanskje ikke en menneskerett,men kan ikke folk holde kjeft!!!!!! hater usympatiske dritt mennesker !.......

tror folk må oppleve dette på kroppen selv,for og skjønne hvor sårt det er og være i denne situasjonen.. grrrrrr

typisk at det kommer fra folk med barn,for dem er det jo bare en selvfølge,når det ene barnet detter ut etter den andre....

nei,sånne mennesker får ikke knekke oss......

Mange mennesker burde hatt filteret på før de åpnet munnen sin... Jeg synes det er synd at folk ikke har forståelse og/eller empati for at vi som må ha hjelp til å bli gravide faktisk går igjennom en tøff tid med mange forventninger, skuffelser og prøvelser for psyke og forhold. Det er slike mennesker jeg ganner over og håper at de selv en gang for gå to skritt i mine sko. Kanskje vil de da ydmykes nok til å innse hvordan det er.

ÅHHHHHHH jeg blir varm... er ikke mulig.. åhhh

Ble så sint når jeg leste innlegget ditt, og han skal være glad at jeg ikke var der, da hadde jeg både plassert han og rappet til han så han aldri mer ville åpnet kjeften!!

Jeg fikk høre av en gammel nabo her eller han er 67 år.

Han spurte om det ikke var på tide å få barn, jo svarte jeg det er jo det, men det skal jo klaffe også da..

Så smeller det fra han: jaja det er sikkert for sent og du vil nok aldri få oppleve å bli mamma.. du er jo gammel nå.. holdt på å slå han ihjel...

Mye vi slitere skal igjennom, og høre!!!

Annonse

"Nei det er ikke en menneskerett å ha barn. Det er vell en av grunnene til at barnevernet er til" er jo et alternativ til slike kommentarer.

Det er jo rett at det ikke er en menneskerett å ha barn. Men da synest jeg heller vi skal vri det over på alle de som av forskjellige grunner ikke er i stand til å ta vare på barna sine og gi de en god oppvekst.

Dette er en kommentar jeg også har fått slengt etter meg, og den gjør meg alltid like sint og frustrert.

Nei, det er ingen menneskerett å få barn.

Det er faktisk ikke så veldig mange ting her i verden som er en menneskerett.

Det er ingen menneskerett å ha kjæreste, venner og familie som er glad i deg, en interessant jobb etc. etc. Dette er allikevel ting som de aller fleste av oss ser på som viktig og avgjørende for livskvaliteten.

Det er det jeg pleier å svare når jeg hører denne forslitte og håpløse kommentaren. Det setter i alle fall tankene i sving hos noen, men dessverre er det altfor mange der ute som ikke evner å se utover sitt eget liv og sine egne problemer, og disse menneskene har jo som oftest allerede fått de barna de ønsker. Frustrerende...

Da er det vel ingen menneskerett å bli frisk av en alvorlig sykdom heller!?Men vi gjør da ALT for å bli friske?? Det er vel ingen som kommenterer at folk søker hjelp når de er syke? Selvfølgelig er det ikke det.

Å ikke få barn er jo også en lidelse, skal ikke vi ha rett til muligheten for å få barn??

JO TENK at det har vi.

Kjenner at jeg ble utrolig provosert av uttalelsen til den forb**** idioten av en slyngel som du dessverre møtte på.Stakkars deg!!

Føler med deg. Jeg tror jeg hadde gitt han en strak høyre!!!(*smack*)

(og jeg er ikke i verdens beste humør heller i dag ;o))

At det "å få barn ikke er noen menneskerett" er greit nok, men samtidig er det da et menneskes rett å forsøke alle muligheter før han/hun gir seg!

Har også fått denne kommentaren i flere lignende utgaver, men det som har slått meg hver gang er at det KUN er de som IKKE har trengt å slite for å få barn som sier dette. Har aldri skjedd at noen som også har slitt har sagt dette til meg i alle fall.

Da jeg betrodde meg til en av mine beste venner at vi slet med å få det til, og hun svarte med det den forhatte setningen, ble jeg helt paff. Men etter å ha fått tenkt meg om litt sendte jeg henne en e-post der jeg forklarte for henne, så godt jeg kunne, hvordan det egentlig føles å være en av de som sliter, og hvordan det føles når hun, som bare har sluttet på p-pillen den ene måneden og blitt gravid den neste tre ganger (hun har tre barn), forteller meg indirekte at hun mener vi slitere bør slutte å bruke skattebetalernes penger og beslaglegge sykehuspersonale bare for å oppfylle det egoistiske ønsket om egenfødte barn.

Hun ble veldig lei seg i etterkant, for, hun hadde jo egentlig ingen forutsetning for å kunne vite hvordan det hele så ut, og hørtes ut, fra en sliters side.

Da vi endelig lyktes på første ICSI i mars (hadde et IVF i november uten befruktning av egg) etter å ha slitt i flere år var min brors første kommentar at han syntes det var hyggelig at vi endelig hadde klart det, men at han mente at vi heller burde ha gått for adopsjon i stedet, det er jo så mange barn som trenger foreldre... Og selvfølgelig har min bror et barn, ellers hadde han neppe utbasunert et slikt syn rett etter at vi lykkelige hadde fortalt at vi endelig kunne håpe å bli foreldre i nær fremtid...

Er i dag i vår 28. uke og begynner å innse at barnet vi har jobbet for å få og har lengtet slik etter, faktisk kan bli en realitet. Håper virkelig at alle på denne siden blir gravide snart, det har alle fortjent, på tross av at det ikke er vår rett som mennesker....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...