Gå til innhold

Hjelp...Jeg blør!!Hva skal jeg gjøre??

Anbefalte innlegg

I går begynte jeg på Lactal...og i morges hadde jeg sex...Etterpå, når jeg gikk på do,kom det blod på papiret...Ikke blodrødt,men det var tydelig at det var blod...Har aldri hatt noen plager og kjente sist liv i går...

Har laget meg et glass saft for å "sjekke"om alt er ok...men hva skal jeg gjøre?Ringe jordmor??? Er engstelig jeg nå...

Fortsetter under...

Lactal er sånn som man bruker for å balansere ph verdien i skjeden...kan brukes av gravide... Så du synes jeg skulle ringt jordmor?Det er jo alltid sånne "hallo"damer som svarer de tlf...kan jeg be om å få snakke med henne over tlf?

Det er det jordmødre er der for. Bare si at du har en akutt situasjon, du har fått blødninger og vil gjerne snakke med en jordmor. De snakker med deg over telefon, evt vurderer situasjonen din. jeg ringte inn en gang jeg trodde jeg lakk fostervann, jeg snakket med jordmor og hun sendte meg på sykehuset for sjekk.

Eventuelt kan du ringe føden også:)

Annonse

Takk:) Vil jo tro at det ikke er noe,vil ikke være hysterisk heller...Skal ringe jeg...Blør ikke lengre nå... Men jeg kan jo ringe for sikkerhetsskyld... (nå er jeg sånn at jeg angrer på at jeg hadde sex liksom,men det skal vel ikke være skadelig??)

Jeg ville ringt for sikkerhets skyld. Alt er sikkert fint dersom blødningene har stoppet. Men dersom du får snakket med en jormor om det og evt sjekket det opp roer det deg kanskje ned iforhold til samleie og slike ting, dersom du har fått litt skrekken...:)

Alltid like greit å sjekke opp slike ting. Bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite!

Hei...da har jeg snakket med sykehuset... de sa at jeg skulle avvente,siden jeg ikke har blødd for og ikke har smerter. Men skulle jeg blø mer,evt.få smerter,kjenne mindre liv(sitter å drikker saft her!!)så måtte jeg ta kontakt igjen... Eller hvis jeg var bekymret...(må jo innrømme at jeg er litt bekymret da...) hva om de sier feil og noe skjer og det er for seint liksom?? Er nok særlig bekymret pga jeg har hatt et problemfritt svangerskap så langt (23+0 i dag)og det kom litt som et sjokk...

Sykehuset vet nok hva de snakker om og de tar nok blødninger og slike ting veldig alvorlig. Skjønner godt at du fortsatt er bekymra og tenker at kanskje de tar feil jeg hadde vært superbekymra selv!

Men tenk nå slik,- du har ikke mer blødninger, du har ikke vondt.

Kjenner du liv? Det er jo positivt!

Hadde noe vært på gang hadde du nok hadde mye mer vondet og blødd mye mer.

Det er ikke uvanlig å ha en slik liten blødning etter samleie.

Ta det med ro du, drikk masse saft og kjenn etter liv. Det hjlper deg sikkert betraktelig om du kjenner den lille der inne!

Tar bekymringene overhånd ville jeg ringt tilbake. Det er ikke sunt å bekymre seg for mye heller.

Lykke til da:)

hvis du blør mye bør du ringe legen din men det er også veldig normalt å ha småblødninger..for det er lett å få rifter nedenril, spesielt hvis man har sex...jeg har opplevd dette før og det er kjempeskremmende! men da jeg ringte lege min fikk jeg beskjed om å legge meg ned og slappe mest mulig av den dagen det blør og hvis det ikke ga seg måtte jeg ringe igjen... du kan sikkert slappe helt av :) men det er ikke bra å bekymre seg heller da så hvis du er kjempeusikker så ringer du legen din :)

Takk for alle svarene:) Kjempetakknemlig!! Har tatt meg et glass saft og skal lage meg ett til... Kjente liv i sted...Er blitt bortskjemmt med å kjenne liv hver dag men det er mest på ettermiddag/kveld...Så det ser ut til at safta virker! Skal ta mot rådet om å slappe av i dag... Takk jenter:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...