Gå til innhold

Jeg kommer til å bli RUINERT!


xena98

Anbefalte innlegg

Det blir iallefall ikke billig å få unger!!! Og nå tenker jeg ikke bare på barnehage utgifter;-Visste at det er mye som må anskaffes, men fikk litt sjokk da den vordende mormor kom drassende med kataloger over utstyr:

 

- Barneseng og evt vugge

- Bærebag

- Vogn- sportsvogn og "bagvogn"

- Stellebord

- Bilsete

- Bæremeisel og stelleveske

- Babystol

- "lammepose", dyne og sengetøy

- Reiseseng

 

i tillegg klær, salver, bleier, tepper, smokk

 

Sikkert noen som kan supplere lista mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia,

 

ja, det kan jo fort bli dyrt ( jeg venter nr 2, og bruker å si at jeg ikke hadde råd til bare å få en - må spre investeringene :-D)

Men det går faktisk an å kjøpe mye fint brukt ( ofte er det nesten nytt), og så kan man låne av slekt og venner.

Noe utstyr bruker du bare så kort tid, at det egentlig ikke er noe vits i å kjøpe nytt heller.

Dessuten, det er ikke alt på disse listene barnet virkelig trenger, det er bare slike "kjekt å ha" ting.

Det eneste jeg vil anbefale deg å kjøpe nytt, er bilstol ( eventuelt abonnere via et forsikringsselskap). Brukte seter vet man aldri ( som oftest, da) historien til, og har det blitt skadet så kan det være farlig å bruke.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner VELDIG godt hvordan du har det! jeg fant ut for to dager siden at jeg er gravid, og ble rimelig sjokkert over det.. så ville jeg se litt på babyting, og fant frem en katalog. det er jo så mye rart! må jeg ha alt dette?! og hvorfor er alt rosa eller blått? hadde vært greit å begynne og kjøpe litt ting nå med en gang, men jeg aner jo ikke hvilket kjønn det er, siden jeg bare er 4 uker på vei

 

det var også litt skremmende å ta kontakt med helsevesen. det eneste jeg fikk beskjed om (hos jordmor) var å gå til kontroll hos lege når jeg var 8-12 uker på vei, og til jordmor senere. og så fikk jeg et "lykke til" og ble sendt på dør. ingen tilbud om veiledning, ingenting! så dere kan bare forestille dere hvor takknemlig jeg er for denne siden, det er her jeg har funnet ut hva som er normalt, hva jeg kan spise, når jeg skal til kontroll osv. tusen takk for at dere finnes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei vil bare si at dere trenger ikke alt det.jeg har to barn fra før......men vil si det dere trenger det viktigste er...... seng,dyne 80 GANGE 100.,madrass,laken,sengekant.hvis dere har lyst en senge himmel....vogn anbefaler jeg kombivogn..en liten dyne der og laken,stellebag.regnett,insektsnett,bilstol...og klær men det får dere oxo en del av fam og venner.....og trenger ikke handle alt m en gang av klær og sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du... det trenger ikke å bli så fryktelig dyrt, hvis du ikke MÅ ha alt nytt da;o)

 

Jeg kjøpte stellebord på ikea for 200 kr, badebalje og seng også.

Voksiposen kjøpte jeg brukt for 500 kr, kjempefin.

 

Kjøpte mye annet brukt også. Jeg brukte godt under 10000 tilsammen på alle de store innkjøpene.

 

Men jeg skjønner hvis du vil kjøpe alt nytt. Er liksom litt mer stas over det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barneseng og evt vugge

- Bærebag -ikke nødvendig, hva bruker du en bærebag til

- Vogn- sportsvogn og "bagvogn", kjøp en duo eller kombi vogn så slipper du unna med ei vogn

- Stellebord -koster ca 700 kr

- Bilsete -koster ca 1500 kr

- Bæremeisel og stelleveske, ikke et must, selv hadde jeg baby bjørn, men brukte den lite, stelleveske kan du erstatte med ei vanlig stor veske.

- Babystol ca 400kr

- "lammepose", dyne og sengetøy, gå på sparkjøp og kjøp dyne ca 100 kr

- Reiseseng, ikke nødvendig før ungen blir større, kjøper du kombivogn kan du bruke baggen som seng lenge

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare et spørsmål til det Tuonela, hvilken katalog er det du snakker om når du sier at du bladde i en katalog?Vet liksom ikke av noen kataloger som jeg kunne ha bestillt eller sett i, så det har vært greit med noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp:-) ante meg at listen ikke var fullstendig ja.

 

Får håpe at det finnes snille besteforeldre der ute;-)

 

Bye, bye til Chanel sminke og annen luksus (for en periode;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo jenter..men tenk på dette da...DET ER VERDT DET=)) jeg har planlagt dette en stund...jeg og samboer...så vi har råd til dette uten tvil...men uansett om vi ikke hadde hatt det så er det verdt det...det er jpo fantastisk...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...