Gå til innhold

Lite jern og lav blodprosent - noen flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed i forgårs om at jeg har 8 i jernlager, burde hatt min14. Så nå eter jeg jerntabaletter og C-vitaminer. Noen som har opplevd det samme og evnt hvor mange dager/uker det gikk før dere hadde litt mer energi og ikke var fullt så trøtt? Jeg er trøtt og slapp og har ikke lyst til så mye. I dag er en slik dag ivertfall

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var for et par uker siden nede i 10 i HB, nå har heldigvis steget til 11,3.. jeg er fremdeles trøtt og slapp og tiltaksløs... men litt bedre er det jo...

Skrevet

Har vært nede i 9,9 og 10,1 et par ganger. Jeg knasker jerntabletter og C-vitamin og da blir alt bedre :o)

Skrevet

Ble målt til 6 og fikk beskjed om dobbel dose jern, masse C vit og mat med jern. HAr vært helt på felgen. Ikke orket noen ting på mange uker, men det går fremover. Bakt kake i dag:-)

Må ta jern i minst to måneder etter fødselen.

Skrevet

Lav blodprosent, lav på jern og lavt blodtrykk (hypotensjonssyndrom svangerskap)... Ingen bra kombinasjon. Svimler en del. Et tips er krakk i dusjen, i hvert fall når man skal vaske håret og det tar litt tid. Viktigste er å ta hensyn til det og hvile innimellom.

Skrevet

Jeg har 10.0 i Hb.. det er ikke spesielt lavt til gravide å være, men jern lageret er så og si tomt.. så kansker hemofer og persille her..

Skrevet

Blod% min er nede i 8.9 og jeg knasker duroferon....For heno jern hjelper ikke...Kroppen tar det ikke opp.Men til gjenngjeld så er jeg blitt steinrøys i magen da...hehe...å gå på do er et mararitt.

Men det går vel over vel...

Blod% min sank så veldig da jeg hadde ks i august i fjor...rett etter ks hadde jeg blod% på 7,1 og fikk ikke reise meg opp engang...fikk tilbud om blodoverføring,men er livredd nåler og slikt...hehe..Men nå er den oppe på 9 blank og håper den holder seg der...

Lykke til jenter!!

Skrevet

Dårlig med blod og jern her også. Er nede i 10 i hb og 7 i jern. Er helt fesen og slapp om dagen og legen sa i går at jeg var bleik som et laken.

Fikk beskjed om å ete jerntabeletter og folat ettersom det manglet en del av dette også...

Skrevet

heisann

Jeg har selv noe som heter anemi, dvs konstant lav blodprosent/jernlagre.Og er selv i uke 31 nå...Med lav jern lagre/prosent...

et godt tips, i alle grønnsaker med sterk farge som: tomat,broccoli;gulerot osv er det mengder med antioksidanter som støtter opp og bygger jernlagre.Videre så er det bedre om du drikker jerntab med appelsin juise (tropicana) som er den av juicene som har friskest appelsiner osv.

IKKE drikk melk og eller melke produkter innen de 3-4 timene etter at du har tatt jern.Dette fordi melk og melke produkter binder jernet i kroppen...dvs eneste du får da er peset med å spise tab, hard mage og mindre nytte av tablettene dine...

Ps MAX FERROR er 50/60mg jern og de taes veldig fort opp i kroppen...

Håper dette kunne hjelpe noen på vei, for er helt grusomt å være ekstra sliten pga jern mangel...

Tvi tvi til dere alle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...