Gjest Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Den siste uka har vært tjoho! Vi har fått leiligheten tilbake, og alt virker som bare velstand. Kvalmen er nesten borte, og oppkastet gav seg i forrige uke. Har klatra to kg opp igjen av ti mistede. Og nå tenkte vi at NÅ, NÅ er endelig vår tur til å glede oss som alle andre.... MEN!! Vi var på kontroll i går kveld. Alt var vel, og babyen sparker og lever som bare det. Bare en kjapp kontroll for lyd og bilde om liv. Så ringer legen fra sykehuset opp igjen i dag. Han hadde sett litt på bildene igjen, og det viser seg at livmorhalsen er i ferd med å trekke seg opp allerde... tjoho... :-( Så føde for tidlig kunne jeg skrive i boka sa han.. Så nå er det være stille mest mulig. Legen sa at jeg kunne vente meg at kynnerne kom når som helst, og jeg måtte telle kynnerne hele veien, tilfelle det var ekte rier. :-S Måtte bare få det ut.... :-/ Noen andre som har fått slik beskjed så tidlig? Og hva hendte?
en liten i magen Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 hvor mange uker er du på vei nå da? knip igjen: )
Gjest Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Er 20 + 5 :-/ Litt vel tidlig det her... var gravid i 98 også, da starta fødselen i uke 27, de klarte å holde igjen til uke 34, men fødte da dødfødt. Har roen på akkurat det, snodig nok... er ikke redd for at det skal skje igjen, de fant ikke årsaken sist. Så man må jo bare "tenke at det som skjer skjer".. Nå er det mer irritasjon over at jeg også vil kose meg med gravidteten, uten å bælje på elgen, sitte stille eller bare ta det med ro.... grrr.. hehe... :-)
MammaDilla Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Huff... Dette er slik alle håper å slippe! Nå syns jeg synd i dere!! Du må bare være flink til å holde deg i ro. Tenk kun på deg selv og babisen. Krysser fingrene for dere og håper alt går bra!! *tusenvis av klemmer*
Gjest Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Tusen takk :-) Er over nå.... hehe.. Fikk bare ett anfall av at nå må det vel være nok styr.. :-) Satser på alt går bra, er på tett oppfølging, så det går nok bra.. Bare prøve å holde snuppa inne lengst mulig.. :-)
MammaDilla Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 Ja, du må bare fylle hodet ditt med fine og positive tanker, for da får både du og den lille det mye bedre
januarbebbis Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 Å, guri - det var tidlig...! Jeg har termin i slutten av januar, og er IKKE klar for å sette i gang enda... Når/i hvilken uke er det større sjanse for at babyen overlever ved tidlig fødsel? Trist å høre at dere mistet sist gang... Må ha vært en forferdelig opplevelse... Man orker liksom ikke å foreberede seg på at slike ting skal kunne skje...
Gjest Skrevet 14. september 2006 #8 Skrevet 14. september 2006 Sitter å fantaserer meg bort i babytøy jeg kjøpte her om dagen. Oppdaga merket Boboli, med verdens nydeligste farger og klær :-) Har en fantastisk samboer, så her er det ikke rom for negative tanker.. I morges før han gikk på jobb kom han å la bamsen vi kjøpte som første ting i senga mi, sammen med frokost og var så søt atte.. :-) Tar godt vare på oss, og da kan man jo bare ikke bli negativ.. :-D Det er rart, på tross av plager og sånn, så er jeg begynt å kose meg mer og mer... er til og med ikke misfornøyd med å ikke kunne gå på jobb lenger.. trives med å være student, og hjemmeværende.. det hadde jeg aldri trodd.. at klesvask, matlaging og alt det der skulle kunne veie opp mot å gå på jobb hver dag som jeg normalt elsker.. :-) Men things changes... er det det de sier? :-) Livet er faktisk veldig bra egentlig... hehe... :-)
Gjest Skrevet 14. september 2006 #9 Skrevet 14. september 2006 Ja, var noe tidlig å begynne å melde ankomst det her.. hehe.. Det er en grense, hvor legene "vil" prøve å holde liv i dem og. Tror grensa der er rundt uke 24/25 eller noe. Vi har fått beskjed om at etter uke 27 overlever de fleste, og da gjør de sitt ytterste. Men så på skravesiden om ei som fødte i uke 24 og babyen overlevde og puster og alt. Syns det var litt rart, for det var så motsatt av alt vi har fått forklart, men men.. flott at det finnes muligheter i såfall. Men snuppa kommer ikke nå enda uansett... livmorhalsen var kort, men ikke faretruende... så han regnet med at hvertfall en mnd til, før det evnt begynte å bli krise om det ikke stoppa opp.. og da er jeg i nesten uke 26. Så har roen.. de har peiling disse legene så.. :-)
januarbebbis Skrevet 14. september 2006 #10 Skrevet 14. september 2006 Ja, ja - får håpe du "holder ut" og klarer å knipe igjen en god stund til!! Men betryggende å høre om så små babyer som klarer seg! Lykke til - håper det går bra denne gangen!! (o:
Gjest Skrevet 14. september 2006 #11 Skrevet 14. september 2006 Takk takk... lykke til med shoppingen.. og jul.. hehe.. :-)
liten gutt & spire Skrevet 14. september 2006 #12 Skrevet 14. september 2006 Vil bare si at jeg tenker på deg. Det går nok bra! Du får nyte å bare slappe av i den nye freshe leiligheten din. :-)
Sentralstøvsugeren Skrevet 14. september 2006 #13 Skrevet 14. september 2006 Hei:) Ser ut til at vi skal dele flere skjebner:( Jeg fikk premature rier i uke 24. De stanset dem med drypp i 5 dager, men har vært plageet med mange og vonde kynnere etter det. Går til måling og kontroll hos Kloster - Jensen en gang i uken. Denne gangen er ikke livmorhalsen påvirket, men det kan endre seg veldig raskt. Forrige svangerskap var den 2 cm fra uke 24. Fødte da i uke 34. Jeg var ikke mye optimistisk denne gangen i uke 24, men bank i bordet - imorgen går jeg inn i uke 31:) Det er mulig!!!!! Lykke til:)
Gjest Skrevet 14. september 2006 #14 Skrevet 14. september 2006 Of... det er noe dritt... godt du kniper igjen.. hehe.. ser ut til at du kan klare det lengre denne gangen da. .:-) Eller hvertfall innenfor "faresonen" :-)
~mommi~ Skrevet 14. september 2006 #15 Skrevet 14. september 2006 Huff så uheldig du er da. håper at den lille holder seg der inne lengst mulig og at du klarer å nyte svangerskapet litt. sender deg en stor klem jeg
Gjest Skrevet 14. september 2006 #16 Skrevet 14. september 2006 Takker for omtanke fra dere alle.. Det går helt fint, det må det jo.. :-D Vi tar det med ro og følger legens anvisninger. Ellers har vi holdt det for oss selv, familie og venner blir så hysteriske.. :-) Derfor jeg måtte få det ut her på BIM, hehe.. måtte klage litt til noen!! .-) Sviger ringte i dag.. joda her er alt strålende! Neida, ingen plager.. hehe.. er jo neeesten sant.. og strålende har jeg det nå.. :-) Lykke til dere andre også.. ;-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå