Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg røkte før jeg fikk min datter, hun er 2,5. Sluttet på dagen og holdt opp hele svangerskapet og ammeperioden... Begynte desverre igjen et pr mnd etter jeg var ferdig med ammingen.

Er nå 16 uker og sluttet denne gangen også.

Har ikke noe problem med å la være sålenge jeg er gravid eller ammer, men det er tydelig etterpå jeg sliter.

For min egen del er det viktig å gjøre alt så "riktig" som mulig. altså nulltoleranse på røyk og alkohol. (ikke misforstå, likestiller ikke disse 2)

Før jeg ble gravid med nr 1 hadde jeg røkt i 16 år, så det er mulig å slutte på dagen om man vil nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også sluttet å røyke...å helt ærlig : det er JÆVLIG!

Jeg tenker på røyken hele tiden,å stresser litt med det da.Men jeg ser ikke ned på dere som røyker rundt 5 om dagen...dere er gode:)

Å jeg er litt enig med hissige anonym om at de som røyker bare har flaks hvis de får normale barn!Jeg kjenner mangen dusin med damer som er gravide eller har vært gravide som røyka å ingen av dem fikk skadet eller for små babyer...Så det synes jeg er å ta litt vel mye i!

Min mor å min samboers mor røyka mye når de var gravide å vil ikke si at vi er verken små,skadet eller lite smarte:)

Klart det kan bety noe på de søte små men ikke for 5 om dagen...det tror jeg ikke!

Så jeg må vel si at jeg forsvarer dem som røyker...ikke dem som røyker en 20 pk til dag..

Skrevet

Jeg er gravid i uke 19+6, sluttet å røyke da jeg var 7 uker på veg. Fant ut at jeg var gravid i uke 5, klarte ikke å slutte med en gang, men reduserte til 2-3 om dagen. leste (husker ikke hvor) at babyen i magen "krympet" seg hver gang mor tok en røyk. dette var det gjort forsøk på med ultralyd. Synes at det hørtes helt forferdelig ut, og etter at jeg leste det var det helt slutt!! Tenker på røyk en gang i blant, men synes at det går veldig greit så langt for min del. Det er i situasjoner, fest etc hvor lysten på en røyk kommer -for min del er det nå nok å bli med ut og snuse inn røyklukten når andre røyker. Men holder meg kanskje emd tanken at jeg kan ta en røyk på fest når babyen kommer og ammingen er ferdig...hvem vet, kanskje jeg klarer å la være det også :)

Skrevet

Dere sier dere sluttet når testen var positiv, men burde dere ikke sluttet før dere prøvde å bli gravide? Tenk så mye viktig som skjer i utviklingen av nervesystem og dannelsen av organene de første ukene.. Da er jo giften aller verst!

Nek!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...