Gå til innhold

September: Hvor mange av dere har tatt en bekymringstelefon til føden?


Duddlidu

Anbefalte innlegg

Hei!

Sover så inmari dårlig om nettene for tiden, har nesten ikke vært bekymret gjennom hele svangerskapet, men de siste dagene har alt nesten bare veltet over :( Synes det virker som om det kanskje er lite fostervann i magen, den er jo steinhard hele tiden. Virker som om baby nesten ikke har plass i det hele tatt, er liksom baby overalt inni der. Og når bekymringen er på plass så synes jeg jommen at bevegelsene har endret seg veldig og (logisk siden den har dårlig plass). Har termin idag, kjærsten i heimevernet og en hel haug med sikkert ubegrunnet bekymring. Alt er sikkert i beste velstand, men hva hvis ikke?? Er det normalt å få en slik liten psykisk "knekk" rundt termin?

 

Hvordan var følelsen deres rundt termin? har mange av dere tatt en bekymringstelefon til føden? Har så absolutt ikke lyst til å virke hysterisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ringte føden da jeg var 34+4. Kjente mye mindre liv enn vanlig og det er jo DU som vet hva som er normalt. De på Ullevål mente det var helt rett at jeg tok turen innom. Noen leger har det med å si "Det er bare normalt at du kjenner mindre mot slutten, de har så liten plass" Sånn er det ikke her i alle fall. Hun er så sterk nå at de bevegelsene hun gjør, de KJENNER jeg godt!!! Ergo, føler du at du kjenner mindre enn vanlig og er bekymret for det, IKKE nøl med å ta en tlf til føden!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er andre som har det på litt samme måte.. Har hatt et flott svangerskap, vært frisk. Nå, med terminen rett i sikte, er det akkurat som jeg mister litt av piffen. Humøret varierer fra time til time, når skal det egentlig skje?? Greit å gå til termin uten at fødselen starten, men å gå over er verre. Får masse tekstmeld. fra kjente som lurer på om noe har skjedd. Kjenner ingen tegn på at noe skal skje de neste dagene, det er jo fint å være frisk, men vil jo så gjerne at fødselen skal starte også. Vanskelig å fokusere på andre ting, en skal jo liksom være beredt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ringt til fødeavdelingen ang. noe jeg lurte på med tanke på hodet festet eller ikke. Ble veldig godt mottatt og ble beroliget. Har en venninne som lurte på akkurat det samme som deg, lite bevegelser/endring i bevegelsesmønster. Hun fikk komme til fødeavdelingen for en sjekk og fikk forsikret at alt sto bra til. Så mitt råd er at du må bare ringe, så slipper du å sitte og tenke og bekymre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Dersom du synes det er blitt mindre liv der inne, synes jeg absolutt du skal ringe. Som regel er alt i orden, men det er lurt å ta en sjekk for sikkerhets skyld. Jeg ringte føden i forrige uke pga. magesmerter (en uke før termin), og de ba meg komme inn for en sjekk. De var utrolig nøye og det var veldig deilig at de sjekket at alt var bra.

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for alle svar!

 

Godt å høre at man ikke er alene i båten, men at det er flere hormonelle bekymrede kommende mødre som tar en telefon for å være sikre. Jeg ringe forresten føde, og det var bare å komme en tur inn. Hørte på hjertelyden en stund, og registrerte bevegelser.. tittet også en kjapp tur innom på ul, og alt var i skjønneste orden!! (som jeg egentlig trodde, men hva om ikke?) Godt å bli tatt på alvor og få ting sjekket, var ikke så skummelt som jeg trodde.

 

Lykke til videre alle dere! snart er det vår tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei damer!

 

Jeg er skikkelig hormonell i dag i hvert fall! Er 11 dager på overtid og dør snart av utålmodighet!! Formen har vært innmari fin hele veien, men i dag har jeg vondt i hodet og kaster opp. Så nå sitter jeg og lurer på om jeg skal ringe... Var hos legen i går og hadde litt høyt blodtrykk og antydning til protein i urinen... Nei, jeg får vel ringe. Har time til overtidsvurdering på fredag, men nå virker det veldig veldig lenge til...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, om man går å bekymrer seg så er 3 dager lenge å vente! Særlig når det er vanskelig å tenke på noe annet. Høres ikke helt bra ut med hodepine og kvalme nei, men man kan vel kanskje få "vanlige" sykdommer også nå mot slutten. Håper det ordner seg for deg, de tar deg sikkert imot på fødeavdelinga for en sjekk :)

 

Jeg er 5 dager over tiden nå og har trodd jeg igrunn var utålmodig, men idag har jeg hatt vondter i magen til stadighet hele tiden og lurer på om noe er i gang! veldig spennende men uæææ *panikk*, var pluttselig ikke så forberedt alikevel kjenner jeg.

 

Si ifra hvordan det har gått på sjekk da! Håper det ordner seg og at det ikke er noe galt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønte seg å ringe - fikk komme en tur på føden for å sjekke at alt var bra med lille bebiss i magen - og det var det. Ingen kunne riktig forklare hvorfor jeg ikke følte meg bra, alle prøver så bra ut, men da jeg kom hjem igjen følte jeg meg bedre, hehe.

 

Jordmora som tok meg i mot satte også noen nåler i meg som kunne være med på å sette i gang fødselen. Ikke at det har skjedd noe ennå, men det var vel verdt et forsøk. Uansett - nå føler jeg på meg at noe skjer snart, så får vi bare håpe jeg får rett!! Uansett kommer jeg ikke til å nøle med å ringe føden hvis jeg føler meg usikker på noe - ble tatt utrolig godt i mot!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ringt føden to ganger. Den førte gange snakket jeg med vakthavende gynekolog, hun ble ikke bekymret over det jeg fortalte og fikk roet meg ned.

Andre gangen ba de meg komme inn til en kolntroll, alt stod bra til men babyen er litt utolmodig så jeg hadde en åpning på 2 cm. Det var ikke noe å bekymre seg for, men de sa at det var bare å ringe igjen og lurt at jeg hadde ringt.

 

Er du bekymret, ta en telefon. De er der for å hjelpe oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg føler akkurat som deg. Jeg er 8 dager på overtid nå, og har vel hatt et problemfritt svangerskap. Den siste uken har alt liksom endret seg. Magen er jo konstant hard og bevegelsesmønsteret er endret. Det er bevegelse, men roligere. Sover elendig pga at det gjør vond i mage / bekken. Når jeg er hos lege måler de jo bare størrelsen på magen og sjekker forsterlyd. Hvordan kan de vite at alt egentlig er bra? Jeg er egentlig en ganske rolig og avslappet type, men nå føler jeg meg stresset og redd. Er nok hormonene, men likevel... Har mest lyst til å gråte.

 

I dag ble alt forverret da jeg våknet og oppdaget at det var blod i trusa. Det har fortsatt hele dagen. Det er ikke friskt blod, men mer som mensen sent i perioden. Ringte føden i to-tiden i dag, men hun sa at jeg skulle ta det med ro. Det kom til å gi seg. Var nok noen muskeltrekninger som hadde forårsaket en blødning. Men jeg synes det er så rart at det varer så lenge. Og dessuten syes jeg det er så mye "fukt" på en måte. Er det mulig å forveksle blod med brunfarget fostervann tro? Kan det være vannet som har gått og at det ikke er blødning? Tror jeg må ringe nok en gang i kveld, men man føler seg jo så sytete..

 

Mannen er på jobb, og selvsagt kan jeg fortelle ham om bekymringene, men jeg er redd for å freeke ham ut, så jeg tror ikke jeg vil si hvor bekymret jeg faktisk føler meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk bedre å ringe!

Mest sannsynlig er det ikke noe farlig, men da slipper man å bekymre seg!

 

Venter baby i mars, så jeg missunner dere litt som har, eller venter veldig snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...