Gå til innhold

Hva er vitsen?

monica18

Anbefalte innlegg

Jeg har nå lest igjennom en del som har blitt skrevet her i kveld, og jeg sitter igjen med en klump i halsen!

Jeg er faktisk vandt med at voksne mennesker faktisk oppfører seg, og har LITT dannelse, men dette beviser det at jeg faktisk ikke har opplevd så mye av forskjellige mennesker.

Det gjør meg fysisk dårlig at mødre kan oppføre seg på denne måten, og tenker mye på barna til disse menneskene.

Det at et menneske er så trangsynt og fæl med andre er helt sykt, rett og slett!

Jeg seier ikke at det er positivt og prøve å bli gravid som 15åringer, men jeg seier ikke at det er galt i alle tillfeller heller.

Jeg er selv en ung mor, ja jeg var utrolig ung når jeg ble gravid med min første unge.

Jeg var faktisk bare 15år gammel, men jeg valgte å bære frem ungen, siden dette var noe jeg hadde stått for, og da skulle jammen meg jeg ta ansvaret for dette også.

Jeg omveltet livet mitt på 9mnd, seier ikke at jeg ble mer voksen, eller at jeg ble så mye modnere, men jeg måtte velge bort masse i livet mitt, som andre tennåringer ikke hadde behov for å gjøre i en så ung alder.

Men det var verdt det!

Jeg var igjennom så mye j... iløpet av disse 9mnd, jeg opplevde at folk kom bort til meg og sa at jeg måtte ta bort ungen, jeg opplevde at mine venner snudde ryggen til meg, folk jeg kalte venner var visst ikke venner alikevel osv.

Men det var verdt det!

Jeg mistet mye av ungdomstiden min, men jeg har fått gått ut og møtt venner mye!

I dag har jeg en liten datter på 2 1/2år, som er det mest dyrebare jeg noen gang kan ha..

Hun er et menneske som jeg har "skapt", hun er et menneske som jeg har bært frem, og jammen kan jeg si at jeg har slitt for dette.

Men det har vært verdt det!

Jeg fatter ikke hvordan et menneske på nett kan sitte å skrive at jeg er en dårlig mamma! jeg fatter ikke at et menneske kan være så ond å si noe slikt!

Alle mammaer vet hvor mye det svir når en slik uttalelse blir gjordt, så jeg fatter det virkelig ikke!

Jeg er KJEMPESTOLT over oss unge mødre!

Vi gjør en kjempejobb, og vi skaper noen vidunderlige mennesker, som en dag skal møte denne syke verden..

Men jaggu gjør vi en god jobb, og ingen på nett kan gjøre noe med dette.

Ingen av dere kan gjøre så at vi føler at vi ikke klarer dette.

For dette klarer vi jaggu!

Håper virkelig at dere anonyme tenker over hva dere sitter og skriver, og at det faktisk er mennesker bak nickene her, det er kansje vanskelig å forstå, men jeg syns at dere skal bruke et par minutter av deres liv til å prøve å sette dere inni situasjonen våres, jeg tror at det er godt for deres barn, og dere selv at dere prøver å være litt mindre trangsynte.

Til alle dere unge mammaer og pappaer!

Jeg er stolte av dere..

Fortsetter under...

Jeg er forresten 17 uker på vei igjen, og vi venter en gutt.

Er sammen med barnefaren, og vi gifter oss i 07.

Vi har det kjempebra sammen, og kommer til å holde sammen igjennom livet.

Har vært igjennom så mye sammen, så ingenting klarer å knekke oss.

Babyene våres var planlakt begge to.

Du kan bare sitte på din høye hest, og si at jeg er uansvarlig, og en fæl mamma.

For jeg får beviser hver eneste dag på at dette ikke stemmer.

Min datter kunne ikke hatt det bedre, og vi gjør alt for henne.

Jeg har aldrig fått noe kritikk fra noen ang min barneoppdragelse, og alle syns at min datter er kjempesnill, og hun ligger faktisk forran alle andre på sin egen alder i barnehagen.

Min fremtid ser utrolig lys ut! og jeg skjønner ikke hvordan du kan sitte å si at den ikke gjør det.

Jeg holder på med min utdannelse, og går snart opp til eksamen i både helse og sosial + barnehageassistentkurset.

Jeg har komt meg like langt som de fleste på min alder, og jeg har snart to barn som skal dele fremtiden med meg.

Hva kunne vært bedre??

Mine barn har det godt, og om du hadde kjent meg i rl, så hadde du også vist det.

Er dumt at du har en slik holdning og at ungene dine må lide under dette, ja for jeg vil si at slike holdninger påvirker ungene våres i en negativ vei.

Det at du og de andre "anonyme" som ikke en gang klarer å stå frem med nick, ser jeg ikke på som voksne mennesker.

For dere TØRR ikke å stå for det dere seier en gang!

Jeg synker faktisk ikke så lavt at jeg seier at ungene dine er noen sakkarser som har deg som mamma, for såå ond er jeg faktisk IKKE!

Annonse

*lol*

Du kjenner ikke til historien i det hele tatt.

Jeg kan jo like godt legge ut historien bak det da ;)

Hun fikk seg leilighet med en tamil, og etter 2 dager begynte denne mannen å komme på døren hver eneste dag, 2-4 ganger for dagen, for å finne feil på leiligheten.

Han prøvde å lure henne for penger osv.

Da bestemte jeg og sambo oss for å be henne om å flytte inn her til oss, så hun fikk bli ferdig med den idioten som hun leigde med.

Nå holder hun på å finner seg leilighet, og det tar max et par dager, men så må hun jo vente på at leiligheten blir klar til innflyttning.

Jeg tror faktisk ikke at du skal begynne å prate om mammamen min, det viser jo bare hvor umoden du er også!

Det er sånn vi gjor på barneskolen det *lol*

Vi viste at det såret om noen snakket stykt om foreldrene våres, så vi gjor det tilbake når vi skulle såre noen.

Jeg tror at du holder på å gå tom for argumenter, og derfor prøver febrilsk å finne noe på meg!

Prøv å kom deg utav det nøtteskallet du bor i, og prøv å se virkeligheten i øynene.

Er det rart det er rasisme her? er det rart at det blir krig i verden, når noen hele tiden skal prøve å gjøre andre vondt, for da blir det så jævla høye selv!

Jeg skal si deg en ting, og jeg håper virkelig for din del at du tar det til deg!!

Ikke tråkk på andre for å gjøre deg selv høyere, du ser en dag at det faktisk bare er du som blir lavere, og andre begynner å se ned på deg.

vet du hva monica18? du skal bare heve hodet og være stolt over at du har et velskapt barn, og har et til "på lur"! det du sier er gjennomtenkt, og jeg er så sikker på at du er ei så god mor at jeg ikke en gang gidder å påpeke det. men en ting til... jeg tror du kommer MYE lengre med dine barn enn den fordømmende megga som slenger dritt (nei, dette kan ikke kalles kritikk, bare møl fra et nek) du er garantert en mye bedre mor enn noen som får seg til å si noe så grunnløst om et menneske de ikke kjenner, og attpåtil ikke ha guts til å stå frem med nick. feigt, kaller jeg det. og det er alt annet enn du er!

imponert over deg :)

Jeg har selv tatt en provosert abort, da min nyfødte datter var 6 mnd. Hun hadde sliti med kolikk og jeg var sliten etter keisersnitt og kolikk barn, som i tillegg nektet å ta flaske. Jeg var 25 år da jeg tok provosert abort.

Jeg trodde at valget mitt var gjennomtenkt og modent. Jeg var jo ikke ung eller naiv (trodde jeg)

Men i ettertid har jeg angret på det mange ganger. Var det en gutt eller en jente, barnet mitt ville vært så og så gammelt nå. Min datter ville ikke vært enebarn og så alene

Jeg er sammen med den samme mannen vi har god utdannelse begge to og stabilt lønn. Alle forholda lå til rette for at vi ville hatt greit med to barn.

For å komme til poenget:

Man trenger ikke være ung eller "gammel" for å ta en "riktig" avgjørelse. Man kan ta riktig avgjørelse selv når man er 17 og feil når man er 25. Det eneste er at man må leve med avgjørelsen.

Jeg tror de fleste ender med den avgjørelsen som er riktig for dem, i det lange løp. Jeg tror at 99 % av de som får barn når de er unge, ville ikke unnvært dem for alt i verden.

Jeg trodde faktisk at jeg kom til å få mye kritikk for innlegget mitt, og langt ifra det jeg har fått i denne tråden her.

Slike mennesker som denne anonyme får meg til å få ny guts!

Jeg får ny energi til å klare hverdagen faktisk..

Har nett vært igjennom en voldtekt, hadde vel egentlig ikke tenkt å skrive det her, men jeg prøver å komme meg på beina igjen.

Har ikke hatt barnevakt iløpet av tiden etterpå, og jeg har slitt mye for å komme meg dit jeg er i dag, men jammen har jeg klart det.

Kan ikke si det nok! jeg er kjempestolte over oss unge mødre, som faktisk klarer oss så godt vi gjør.

Jeg elsker familien min, og kunne aldrig vært dem foruten, og jeg gleder meg masse til babyen våres kommer!

Var også kjempegodt å se svarene i denne tråden *klemme*

Takk jenter for så mange fine ord.

Hei alle unge mødre og dere med barn i magen:)

Selv er eg 20, og faktisk da ikke en av de yngste her, men har likevel fått høre det kan du si...."Hva med utdannelse?", "Har du tenkt på abort?", "Hva med økonomien, livet ditt, alt du går glipp av...osv". Barnet vårt var planlagt og både eg og kjæresten min kjempeglade og gleder oss veldig, og det er tungt å få denne slags "kritikk" over et valg man har tatt, når en selv mener at det var et riktig valg. Men heldigvis har eg også mange som støtter meg, og eg er ikke i tvil om at å være ung mor IKKE betyr å være en dårlig mor, at barna er "stakkars" osv som noen påstår....

Og når eg var på første UL i uke 11, var legen veldig positiv til at eg var så ung, fordi det var mindre sjanse for å få et komplisert svangerskap. (noe han fryktet fordi eg har diabetes, men nå trodde han ikke det ble noe problem). Eg ble ihvertfall gla for å få høre det av en lege:)

Lykke til alle med ungene deres, og husk at det ikke er alderen det kommer ann på:) Det viktigste er at dere er gla i barna deres og er villige til å "ofre" litt for at de skal få en fin barndom og en god oppvekst! Det er det som karaktiserer en god mor, uannsett alder!

Annonse

Jeg vil bare si at det er viktig å ta alle innlegg man kommer her med en klype salt. Spesielt kommentarer fra denne anonyme som slenger ut ord som helt tydelig ikke er helt gjennomtenkt... Unyanserte og rett og slett helt latterlige kommentarer som dette må du ikke bry deg om. Håper du ikke bruker for mye energi på å irritere deg over denne personen eller andre rundt omkring på nettet! Du virker ellers som en reflektert ung jente som har tatt ansvar for sine handlinger som elsker sin familie og bedre utgangspunkt finnes ei. Fortsett med å ta gode valg for deg og familien, det klarer du fint! Og selv om du ikke hadde tenkt å nevne dette med voldtekten, så vil jeg si at dersom du ikke får hjelp til å takle dette traumet så synes jeg du skal skaffe deg det nå med en gang! For selv, om du evt. måtte tro at du kan klare det fint alene, så er det sjelden helt sant. Og du blir en mye bedre mor, kone og familiemedlem om du sørger for å få hjelp til å komme deg gjennom dette! Mulig du alt for hjelp, men ville bare si hva jeg synes om det.

Lykke til!

Jeg har fått mye hjelp heldigvis.

Har annmeldt saken, men den ble henlakt pga manglende beviser.

Har gått til psykolog, og har komt meg igjennom dette.

Kommer aldrig til å bli ferdig med dette ,eller at det ikke gjør vondt lenger, men jeg har komt til et punkt der det er jeg som går med hevet hode, og ikke den idioten som gjor dette mot meg.

Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere.

Jeg må si at de negative anonyme personene her glemmer det viktigste! Ok, så har man hatt sex når man er ung og man har kanskje blitt gravid, MEN DET SOM ER MODENT OG ANSVARLIG, er å ta ansvar for sine handlinger, og bære fram barnet!!! Og jeg syns ikke de anonyme har noen rett til å kritisere oss unge mødre som viser at vi tar ansvar for handlingene våre! Samboer og jeg planla å bli gravide, men jeg har flere venninner som ble gravide ved uhell, som mange av dere, men som da tok ansvar og fødte barna sine.

Uansett hvordan vi unge er blitt gravide, er jeg stolte av oss som tar ansvar og gjør noe med saken, i stedenfor å være anonym og bare kritisere andre! For det kommer man ikke langt med!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...