mamma73 Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Hei! Barnet mitt er 13 måneder og får bryst hver morgen/natt etter at hun selv avviste nattpuppen. Hun våkner mellom halv fem og fem hver morgen og får da pupp. Mellom fem og halv seks er det så morgen for vår lille . Hun har bitt fælt siden seks syv måneders alder. Jeg har ofte blødd, men har bitt tenner sammen og ammet videre. Nå har jeg faktisk to små tannebiss arr ved den ene brystvorten. Hun har hele tiden bare tatt den ene puppen. Jeg har ikke vært i veldig god form etter keisersnittet. Det var planlagt og egentlig ukomplisert, men fordi jeg ikke reagerte på spinalbedøvelsen ble jeg lagt i narkose og har vel egentlig aldri kommet meg helt. Jeg innser vel nå at jeg ikke orker å amme mer, men synes det er tøft. Enda så stor jenta er så er det med en liten sorg at jeg innser at dette klarer jeg ikke lenger. Jeg gir meg ikke i dag, men kanskje i løpet av uka. Det høres nok dumt ut, men det føles faktisk veldig tungt å ikke orke. Det er lenge siden jeg nøt selve ammingen, puppen er for sår og vond til det. Vondt ligger jeg og ammer også, men det er noe med nærheten. Den unike nærheten og ta vare på det lille som er igjen av baby. Når hun dier så er hun liksom den lille nyfødte, nakne babyen igjen. Ikke den - unnskyld utrykket - hissige bulldoseren som jo ofte ettåringer er. Men så er altså en epoke over for vårt andre og antakelig siste skudd på stammen. Det er rart - og litt trist.
Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 KJenner igjen følelsen av at du synes det er både trist og godt å skal slutte. At du virkelig har holdt på så lenge med en unge som biter deg til blods, erjo beundringsverdig. Min gutt(8mnd) prøver å bite, men jeg gir streng beskjed om at det ikke er lov. Han blir fornærma og sint, men det går fort over. Det ødelegger amminga om ungen får lov å bite. De to eldste mine slutta jeg å amme da de var 12 mnd. Det gikk helt fint. Er jo litt styr å avvenne, men godt når det er gjort. Er jo deilig å få sin egen kropp tilbake igjen. Har hatt keisersnitt med siste mann, men ikke hatt det som du beskriver. Alle tilfeller er jo forskjellig. HAr du snakka med legen din om det? Det kan jo være en forklaring på at du ikke har kommet deg etter ks. Verdt å få det undersøkt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå