Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Jeg ser meg selv i speilet , og gud så FEIT jeg er blitt. Jeg tør ikke veie meg lengre men har godt opp 15kg ca. Jeg var jo slank fra før av , men nå bare eser jeg ut mens jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg er blitt så feit. Driter jo i magen , den er ikke værst.. MEN lårene og rumpa er sikkert str.42 nå! og de har pleid og være str.38 :-( spiser jo litt usunt men går tur i 40min nesten hver dag! Har heldigvis kun 5 1/2 uke igjen bare, men tror dessverre jeg blir en av dem som IKKE blir kvitt fettet t.o.m jeg skal spise sunt og trene etter fødsel, det vet jeg fordi jeg har slanket meg før og det gikk treeeeigtttt!! Jeg har gått fra å veie 62kg til 77kg på siste kontroll...HJEELP. snufs, jeg hørres kansje overfladisk ut men jeg sleit slik med og slanke meg for 2år siden og nå er jeg redd jeg skal se feit ut...har aldri veid så mye som nå. Har ikke mellomrom mellom lårene lengre og kragebeina er borte vekk...håper det er vann i kroppen, men ifølge JM så hadde jeg ikke særlig vann heller. Er redd samboeren min IKKE liker den nye kroppen min, har alltid fått komplimanger for sprettrompa mi, nå er den ikke så mye spretten lengre nei! Og samboer gir aldri komplimanger for den lengre..utenom når han vil ha seg en "bit" da... Kommer jeg til og bli slank igjen om jeg spiser sunt etter fødsel? Jeg vurderer sterkt og sette meg på en ekstrem "sultekur" alias hollywood kur for og komme ned i match vekt igjen...tror ikke jeg vil "ta av meg" med og amme fordi jeg har lav forbrenning. Noen råd til en strandet hval på land??! På forhånd takk for dere orket og lese dette laaange innlegget mitt !
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Foresten her er mitt daglige matinntak. Er det altfor mye? Er fristet til og kutte ned når jeg ser hvor feit jeg har blitt.... frokost: 2skiver med ost/skinke elr leverpostei. lunsj: 1/2 horn med reker elr. 1 forkostbrød med skinke/egg middag: 3 kjøttkaker + 2små poteter kveld: 2 knekkebrød m/ pålegg elr. 2skiver om jeg er ekstra sulten og har spist tidlig middag. sjokolade/skoleboller etc spiser jeg ca 3ganger i uka. Bare 1 bolle per gang / 1 sjokolade. Drikker litt cola men mest pepsi max (sugarfree) pss: matintaket varierer fra dag til dag, men spiser sjelden mer enn dette, våkner ofte til lunsj da så frokost er det ikke alltid jeg spiser. Ellers . går jeg tur elr. svømmer 3-4 ganger i uken !
supermammatil2 Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Hvis det er noe trøst, jeg gikk opp 20 kg med førstemann. Jordmor mente jeg ikke hadde noe særlig vann i kroppen, men 13 kg rant ut av meg ukene etter fødselen. Så noe vann må det ha vært... Og det vannet lå i rumpa og lårene mine...
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Er du førstegangs? Du høres ut som meg da jeg gikk gravid med 1.mann for ett år siden.. Jeg var da 58 kg når jeg ble gravid.. 73-74 når jeg fødte.. etter 3 mnd var jeg 55 kg! Og da var jeg gravid igjen.....! Jeg har termin rett rundt hjørne, og har nå rundet 70 kg, noe som er for lite sånn helt egentlig. SELVOM vektoppgangen er på hele 15 kg.. men vet at det kommer til å renne av med en gang.. Særlig nå som det blir TO små å ta seg av.. Husker jeg var deprimert hele svangerskapet pga kiloene sist, men min erfaring tilsier at det er de som rett og slett DRITER i hva de stapper i seg, og spiser MASSE gotteri og brus og aldri beveger seg, som sliter med kiloene i etterkant. Med unntak selvsagt!.. Helt objektivt.. Du har ikke gått opp for mye, tvert imot helt gjennomsnittelig.. Du spiser hvertfall mindre enn det jeg gjør! Og lite usunt ser det ut til.. I tillegg går du tur hver dag?! Du trenger ikke å bekymre deg! Hvis du går opp oe mer nå, så er det helst vann.. fordi babyen blir tyngre, og du forbrenner mer når du beveger deg. Bare fortsett å beveg deg. Blir du sofasliter og sukkersluker siste mnd kan det jo kanskje bli for mye, men det hadde jo i såfall vært ditt valg. Så kjære deg! Du er garantert godt under 70kg når du kommer hjem fra sykehuset. Og jeg vil bare anbefale deg å amme! Da renner kiloene av.. du kommer til å bevege deg mer enn du noensinne har gjort, fordi en baby i huset= mye mer husarbeid! Hjalp det??=) Håper det.. Lykke til!
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 Kan si det samme som hun over... fikk hele tiden høre at jeg ikke hadde vann i kroppen.. men rumpa og låra fordufta etter fødselen.. og fettet renner vel ikke så kjapt av? Så jeg tror vannet kan skjule seg på disse stedene også.. uten at man er oppblåst i ansikt og på hender
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Til Anonym. Ja, er førstegangsfødende..så om jeg hadde vært andregangsfødende og da visste at jeg kom til og gå ned alle kg etterpå, ja da hadde jeg vel heller ikke bekymret meg:-) Er liksom bare sjokka over at min engang så spreke kropp kan se slik ut..hehe..har fått høre at jeg er fin gravid da, men det er jeg som ser meg selv naken i speilet om du skjønner.. Må si jeg håper jeg blir som deg, og går fort ned etter fødsel..men alt jeg tenker på er hvor hardt det er og slanke seg når man ikke har fått barn, jeg husker jo hvor slitt det var!..men kansje som du sier så forsvinner fettet når du ammer/jeg er jo trossalt ganske uvitende på det området...MEN har ikke tenkt og bli sofa sliter den siste mnd, det hadde blitt for dumt siden jeg har gått mye turer/svømming helt til nå...skal spise det jeg gjør og prøve og gå tur annen hver dag hverftfall.(så lenge jeg orker, er litt tung i kroppen nå mot slutten) Jeg synes det hørres merkelig ut at rompa/lårene kan være fulle av vann..men hvis folk sier det her så...har liksom alltid trodd at rompe/lår er typisk problemområder og vanskelig og slanke..og det er jo der mitt "fett' har havnet, magen er forsåvidt liten og fin.. Hørres helt fantastisk ut at du etter 3.mnd veide mindre enn du gjorde da du ble gravid! lucky girl:-)!!..hmmm...kan vel drømme om det jeg da... hehe hilsen "pessimisten" :-)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 Tror bare du kan ta det helt med ro! Alle min slanke pene venninder har lagt på seg 16-17 kg under svangerskapet, og de ser nå ganske så skrinne ut alle sammen.. Tror det er normalt å føle at en bare eser utover... men når man tar sine forhåndsregler, slk du har gjort, så er sjansen ganske stor for at du får uttelling for det siden! Det er noe annet når man går opp 30 kg... da strekkes også huden såpass mye, at om man går ned igjen, så vil jo kroppen ha mistet ganske mye fasthet....
sunshine&gullungen+bitteliten Skrevet 13. september 2006 #8 Skrevet 13. september 2006 Sikkert ingenting å bekymre seg over, du må for all del ikke kutte ut noen måltider, men hvis du vil ha råd for å få opp forbrenningen så prøv å spise litt hver 3 time.. da holder du jevnt blodsukker og kroppen forbrenner energi jevnt. kutt ut sukker og fett Prøv å spis så grovt brød som mulig.. gjerne grove knekkebrød til variasjon rug er kjempebra , prøv å kutte ut alt hvitt brød Grønnsaker kan du spise masse av.. helst grønnsaker til hvert måltid. mindre potet og mer grønnsaker til middag Og drikk masse vann helst tre liter om dagen. Spis til middag: Sunne fettstoffer: fetfisk som makrell og laks Torsk kalkun kylling svinefilet og biff bønner og linser og masse grønnsaker gjerne rotgrønnsaker forslag På brødskiva/ knekkebrød Kalkunpålegg m cottage cheese avocado spirer grønt Makrell i tomat Kokt skinke lettost grønt viktig med frokost for å få i gang forbrenningen om morgenen gjerne havregryn eller havregrøt m cottage cheese og banan til frokost namnam og frukt innimellom måltider Dette er bare noen forslag! Hvis du spiser dette (husk litt hver 3 time.. ikke spis deg stappmett, men heller oftere vær nøye med hver 3 time) og ikke noe godis utenom på lørdag og opprettholder turgåing og svømming kommer du til å rase ned i vekt.. hvis det er det du ønsker da.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #9 Skrevet 14. september 2006 Jeg får trøste deg jeg og da... 3 gang jeg er gravid og jeg går opp 20 kg hver gang. De første 15 kg går kjappt ned og så må jeg slite litt for de 5 neste. Men det er nok mest pga at jeg har vært ekstremt godtesyk etter hver fødsel. 1 gang jeg fødet måtte jeg ha 240 gr non stop blandet med 250 gram M hver eneste dag. Dvs 500 gr sjojolade. Ikke rart jeg ikke gikk ned de siste 5 kg så fort.... :-)))) Kiloene forsvinner nok av deg etterhvert også..... men det er kanskje ikke gjort første uken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå