MammatilE&E+2MA+julibaby? Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 har vært litt kvalm i hele dag, men hatt mer energi enn tidligere i uken. Går i uke 37 nå og har hatt menssmerter en del se siste dagene. Nå i kveld ble jeg plutselig så svimmel.. Hva kan det være.? Hadde normalt blodtrykk på forrige kotroll og er ikke noe spesielt hoven; 0 i ødem. Hjelp ble litt redd jeg nå
*endelig FØDEKLAR,fødte 1.10 Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Jeg hadde ett tilfelle i uke 34 der jeg satt ved dataen og ble brått drit kvalm, reiste meg for å hente vann, men kom bare 3 meter da jeg mista hørsela og alt svirret rundt....kom meg til krana, men fikk ikke skrudd på, alt gikk rundt....Kom meg til slutt på sofaen og åpnet vinduet, og da kom hørsela tilbake og det ble bedre. Har også hatt ett normalt BT, men fikk vite at jeg hadde fått ett blodtrykksfall....pga for lite væske den dagen..... Kan være det, ellers kan det bare være at du nærmer deg.... Ble sikkert ikke klokere men...... Lykke til videre, og hvis du blir bekymra så ring en gang for mye til noen, feks jordmor:)
MammatilE&E+2MA+julibaby? Skrevet 13. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2006 har også hatt litt vondt i hodet i dag, men føler jeg har spist og drukket bra, jeg får legge meg og se om jeg blir bedre til i morgen , Men om jeg får sove i natt er en annen sak. Nettene går med til uttallige do besøk og urolige bein:)
Oktober2006_mamma Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Jeg var hos jordmor idag, og da hun skulle ta mål av magen klemte hun ganske kraftig helt nede mot underlivet (altså nederste del av livmoren). Så gikk det noen sekunder før jeg kjente at det svimlet mer og mer, kaldsvetten kom og rommet begynte å bli mørkere. "Eh, ble litt svimmel jeg...", var det jeg fikk sagt. Skjønte jo at det var rett før jeg svimet av. Så ba hun meg bare om å legge meg over på siden mot henne og slappe av litt. Var fordi jeg fikk press mot et-eller-annet (som jeg ikke helt husker hva var, men det kunne visst skje når babyens hode presset nedover...for da ble blodsirkulasjonen kuttet et øyeblikk og man fikk ikke nok blod opp til hode). Som sagt, alt var litt tåkete da hun forklarte, så det ble litt dårlig forklart dette her. Men hun sa at det som skjedde meg var helt vanlig, og kunne igrunn skje når som helst. Trenger jo ikke være det som skjedde deg da... Kan jo være greit å spørre legen e.l. hvis man er usikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå