Gå til innhold

Hvordan forløper en tidlig SA?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ganske sikker på at jeg hadde en tidlig SA for 3 uker siden, i forrige pp. Merket ikke noe til det bortsett fra at mensen kom 13 dager på overtid. Jeg har vanligvis 28-dagers syklus, verken fler eller færre dager. Tok flere tester, men ingen av de slo ut positivt. Den siste testen tok jeg 9 dager på overtid. Den dagen jeg fikk mensen kom den mye kraftigere enn vanlig, med masse mørkerøde klumper (sorry detaljene!). Mensen varte lengre enn vanlig og de første dagene hadde jeg mer magesmerter enn hva jeg bruker å ha.

Har ikke mistet tidligere enn uke 10, men det som skjer ved en sa er jo veldig likt syntes jeg til noen tr besøk. Det som først og fremst kjennetegner en sa er jo koagler. Men det har jeg titt og ofte under mine tante besøk...Og så er det kramper da...livmora som trekker seg sammen. Og kamper er jo også vanlig når man har tante besøk.

Nå ble du sikkert ikke klokere, men jeg tror det kan være vanselig og skille en tidlig sa og et tante besøk noen ganger....har tenkt på det samme selv noen ganger, især når jeg har fått disse testene med ultra tynne positive streker og så kommer tanta....

Da var det nok ikke det.....kjente bar elitt ekstra murringer i korsryggen og at mensen dukket opp ett par dager før tiden - men det kan være bare syklusen som spilte meg et puss! Tror nok at det var det som skjedde!

Annonse

Kan bare fortelle om min erfaring. Jeg småspottet de dagene jeg viste om graviditeten, men tok det ikke så tungt, jeg har gjort det i de to andre svangerskapene også, bare ikke så tidelig og så hyppig. Så en dag (var vel da 4+6) fikk jeg intense smaerter i korsrygg og mage, mer enn ved mens og da jeg gikk på do blødde det. Mer og mer. Blødningen var veldig anderledes enn ved mens for min del. Var masse små sorte klumper, blodet rant i bøtter og spann når jeg satt på do, men det kom ikke noe i mellom besøkene dit nesten og omtrent ingenting om natten (jeg må som oftest skifte bind om natten). Var over på 3 dager, noe som er uvanlig kort for meg faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...