Gå til innhold

Vært hos urolog...oppgitt ja :-(

Anbefalte innlegg

Mannen og jeg har jo vært så letta for at vi endelig hadde fått et svar etter at gyn var enig med meg angående sædprøven til mannen. Han har nok infeksjon og det var nok bare en liten infeksjon som antibiotika ville fikse sa han.

Idag dro vi til urologen, forventningsfulle...viste han sædprøven og så sier han "så du har vel fått beskjed om at det er en infeksjon og skal ha antibiotika?" Ja sier jeg og da sier han at det har han ikke tro på. Hadde mannen hatt en så kraftig infeksjon at det hadde ført til infertilitet så hadde han vært kjempedårlig...Jeg og mannen bare så på hverandre, tårer i øynene begge to. Mannen sier til meg "hva skal vi gjøre nå"? Han så veldig fortvila ut. Urologen sier da at vi kan få den antibiotikaen, han tror ikke grunnen ligger hos mannen men vi kan jo ta de og se. Urologen spør om der er et barneønske (DHUH!!) Ja sier jeg, vi har prøvd i to år (lyge litt da). Da sier han at han har et familiemedlem (ånei, her kommer velmenende råd tenker jeg) og det familiemedlemmet strevde lenge og så tilslutt bestemte de seg for å adoptere...Da avbryter jeg og sier:"og så blir hun gravid?" Så sier jeg at ja jeg vet alle disse historiene her og jeg har ikke troen på de. Da sier han at vi prøver nok for hardt (HVA???????) Jeg sier bare at jeg tror ikke på slike ting og at dette har vi hørt så mange ganger før at de rådene trenger han ikke gi oss, og så begynner jeg å grine. Mannen skal undersøkes så jeg venter utenfor. Der sitter jeg på venterommet og griner og griner. Ikke fordi urologen ikke tror mannen har en infeksjon, er nok det han tror som var grunnen til min fortvilelse. men jeg gråt fordi vi hadde slike forventninger, jeg er veldig sårbar akkurat nå, har mensen (tidlig SA faktisk) og så kommer han med adopsjons historien og med at vi prøver for hardt!!????? har han ikke lært noe om barnløse eller? Man skal jo ikke si sånt til folk i vår situasjon!!

Uansett: Han undersøkte mannen, tok UL av testiklene, vi fikk antibiotika... Og en henvisning om ny sædprøve, for den forrige prøven ble jo tatt i mai og det er lenge siden, og mannen hadde feber da...Så om urologen er enig med gyn eller ikke spiller jo ingen rolle, vi fikk jo det gyn bestilte da...

men tenk å si sånt...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6308676-v%C3%A6rt-hos-urologoppgitt-ja/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror enkelte mennesker sliter med sosial intelligens....de sliter med å være empatisk....de prøver å være fornuftig og profesjonell 24 timer i døgnet...HÅPLØST......

"dere prøver for hardt".......det finnes ikke være strofe for mennesker som ønsker å bli gravid....hva utløser man ved å si slikt? Jo...det kan jeg fortelle alle bedrevitere....MAN PRØVER ENDA HARDERE...fordi man ikke ønsker å prøve så hardt...da tenker man ihvertfall på det KONSTANT...

bahh..enkelte mennesker .......

Jeg håper det kun er en infeksjon kirsty! KRYSSER ALT JEG HAR FOR DEG..ja ALT for at du skal bli gravid (til og med beina)....du fortjener det sååå inderlig!

KLEM!!

Vet du, kirsty...jeg får tårer i øynene her i fortvilelse sammen med dere...Så meningsløst å si...så manglende empati han har og så uprofesjonelt gjort..Noen ganger tror jeg leger glemmer det medmenneskelige plan og kun tenker gammel skolemedisin...

Hjertet mitt blør for dere for jeg ønsker dere så inderlig en skatt i magen som vil vokse seg stor og sterk gjennom 9 måneder.

Strekker armene mot deg og gir deg en trøsteklem,

Hei Kirsty!

Først vil jeg bare gi deg en kjempestor klem! Og enda en klem til... Dere hadde jo virkelig sett frem til urolog-timen, og det ble en utrolig stor skuffelse.. Det skjønner jeg veldig godt! Synes det var veldig uprofesjonelt av han å se noe slikt som han sa; han burde virkelig tatt dere på alvor og hjulpet dere!

Tydelig at han ikke har innsikt i hvordan dere som ufrivillig barnløse har det, og dere har prøvd veldig lenge! Dere gjør jo alt etter oppskriften, temper og hele pakka! Og så kommer han og sier dere prøver for hardt? En kan da vel ikke prøve for hardt? Det er vel nesten en selvfølge at en gjør "alt en kan" for å prøve å få det til å klaffe!

Ville igrunn bare gi deg en trøsteklem. jeg unner dere virkelig å få det til snart, dere fortjener virkelig å få det til!

Vi får satse på at du får sitte ved siden av Frøken Svin på neste treff - kanskje hun oser babystøv over på deg, slik at du blir "smittet"!

Ha en fin kveld! Klems fra Ine

Hei kjære deg.

Leger er dessverre ikke de mest fintfølende personer her i verden, og noen ganger føler man seg bare verre etter å ha vært der. Uheldigvis fikk du en sånn lege i dag. :o( Det er så dårlig gjort å komme med slike kommentarer, for selvfølgelig vet vi at vi ikke burde stresse med å bli gravid, men det er jo ikke så lett å la være etter å ha prøvd så lenge.

Vi har alle hørt maaaaange historier om folk som tror de ikke kan bli gravide, begynner å tenke på noe annet, og bang,så klaffer det, men når man er hos en spesialist så vil man gjerne høre noe annet enn det. Aller helst vil man jo at legen skal si "dette skal vi nok ordne, så går det bra"! Og kan han ikke det bør han iallefall ikke komme med slike historier, for det hjelper slettes ikke!

Håper antibiotikaen gjør susen likevel, til tross for en dum lege. Jeg har, inspirert av ditt "klageinnlegg" om å kaste bort tid, overtalt min mann til å ta en tur til Dr. Purvis, for å se om det er noe som kan gjøres. Det virket plutselig så håpløst at jeg skulle gå på hormonkurer, akupunktur og det som verre er, når det egentlig er han som har dårlig sædkvalitet. Så det hjelper av og til andre når man klager. ;o)

Jeg følger spent med deg Kirsty, siden vi liksom har blitt noen av veteranene her inne. Krysser fingrene for at det blir din tur snart.

Klemmer

Hei Kirsty.!

Sitter her med tårer i øynene og er kjempe fortvilet over situasjonen dere er i!!! At det er mulig å si noe sånt!! Blir såå sint eg!!

Vil bare gi deg en kjempe stor trøsteklem, og ønske dere lykke til..

Dere fortjener det virkelig.... xxx alle fingrer for deg!!!:)

Klem

Annonse

Å FY!!!

Gi legen en time i "pasient; do`s and don`t s....

Neida, dere var sikkert bare henvist til ham for en vanlig sjekk! ?! Dust!!

Stooor klem til deg!

Håper antibiotikakur er det som skal til!

(så får du heller sende ham et babybilde når det går bra, bare sånn "haha, der ser du!")

Jeg håper og tror det VIL ordne seg for dere!!!

Ny stoor klem

fra

Tusen takk for oppmuntringer allesammen :-) det varmer å lese. Er sliten av all grininga etterfulgt av galgenhumor og alt for mye sjokolade (kvalm) nå nå tror jeg at jeg legger meg. Vi sees imorra!!

Det var vel ikke hos privat urolog på Majorstua du var vel?... Jeg var der for ca 6 år siden da jeg bodde i Oslo og hadde kronisk urinveisinfeksjon. Jeg ble ihvertfall ikke bra av tablettene jeg fikk der, selv om han fremsto seg selv som en av de flinkeste i hele Norge i urologi.. Koselig å høre når man har dritvondt og kommer tilbake dit for andre gang fordi tablettene ikke funka... "Oj, jeg har ikke blitt frisk etter behandling her, så da er det vel ingen i Norge som kan hjelpe meg da liksom.." Men jeg ble frisk tilslutt, men ikke av å ha vært hos urolog...

Uansett synes jeg de fleste leger er for stressa og lite empatiske, og jeg stålsetter meg bestandig før jeg skal til legen. Går ikke dit for å få sympati og trøst ihvertfall, for det får man jo aldri. Og forslag til behandling må man ofte lese seg til selv og foreslå for legen... Jeg forstår noen av legene også altså, for de har masse og gjøre og har vel ikke tid til å snakke med pasienten utover akkurat det det gjelder... Jeg er selv sosionom og har bl.a. jobbet i psykiatrien og på sosialkontor, og det er sikkert mange som har syntes jeg har vært ei hurpe etter at de har forlatt mitt kontor også... Men det er dette med å være litt ydmyk på at man ikke kan alt her i verden og at det finnes andre mennesker som kanskje har andre svar og synspunkter, og det er leger generelt IKKE flinke til.. Tror nok de aller fleste leger har blitt lege pga. prestisje og lønn, hadde de likt å jobbe med mennesker og brydd seg om dem hadde de vel kanskje blitt f.eks. sykepleier, sosionom, vernepleier, førskolelærer etc.. Og da mener jeg de fleste, og ikke alle da..

Men gi ikke opp, selv om denne urologen var en dritt kan det finnes hjelp hos en annen lege! Prøv å se for deg at han sikkert har et helt for jævlig bedritent privatliv, at kona er utro og han fant det ut morgenen før du var der.. Eller noe i den duren:o) Og at det er synd på ham som har en så rævva sosialintelligens, kanskje han ikke har noen venner?..

Prøv ihvertfall å overse og glemme hele konsultasjonen (selv om det er lettere sagt enn gjort, I know..)

Uansett masse lykke til videre, oversender ihvertfall en liten trøsteklem:o)

off:(( trist å høre at enkelte folk er slik.. han skulle tatt hensyn til deres situasjon.. HÅPER virkelig det ordner seg! får vondt i magen av deg! synes det er urett ferdig at noen som virkelig ønsker det barn så sterkt som dere må slite slik.

Håper ting faller på plass!

Mange klemmer fra meg

Hei Kirsty!

Huff, for ein idiotlege! Håper det går betre med deg no. Sender deg ein stor klem :) Frå no av er alt mitt babystøv reservert for deg, ingen andre skal få, no er det DIN tur!

Stooor klem frå svinet :)

Annonse

Tusen takk dere!

Nei han her var ikke i oslo, men i Bergen. Kansje alle urologer bare er slik? De lærer å være ufyselige på urolog skolen :-) Nei, sånne mennesker trenger ikke vi!!!

Takker for alt babystøvet frk svin, suuuuger ält til meg, Ine og Sanne får ligge unna på neste treff, alt er mitt :-) hi hi!

gribbegrabbegribbegrabbegribbegrabbegribbegrabbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...