Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Før jeg ble gravid spiste jeg masse snop hver dag.. Var ganske så tynn, så jeg brydde meg liksom ikke så mye om det, selvom jeg fikk dårlig samvittighet likevel.. Nå i svangerskapet har jeg liksom ikke lyst på sjokolade og gotteri, og spiser i steden store mengder frukt og grønt. Har likevel gått opp nok altså.. vet bare at det renner av igjen, så jeg gidder ikke bekymre meg for det.. Men hvor mye er egentlig normalt å spise? Kunne SÅ gjerne ønek at jeg kunne klare å begrense meg til lørdagssnop, sammen med barna.. men ser at det er ganske vanskelig ja.. Leste i Shape up at kostholdseksperten mente det var fordi vi sulteforet kroppene våre på mat at det ble så mye snop.. det tror jeg også! Glemmer hele tiden å spise, og når jeg kommer på det er bls så lavt at det må sjokolade til. Slik var det før jeg ble gravid, og venter at det blir slik når jeg skal amme også. Men ønsker ikke å støtte opp om denne sukker industrien. Kjenner jeg blir sint av å tenke på hvor usunt vi lever! Så unødvendig liksom?!
Gjest Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Må vel innrømme at etter at jeg ble gravid har det blitt godteri nesten hver dag. Men det kommer i tillegg til den vanlige maten så jeg kan vel ikke skylde på det, jeg da.. Før jeg ble gravid passa jeg alltid på hva jeg spiste og trente annenhver dag. Nå kan jeg knapt røre meg på grunn av BL, vann i kroppen, klemte nerver i håndleddene + alle andre mulige gravidplager, så jeg tenker at det egentlig ikke spiller noen rolle om jeg prøver å være sunn eller ikke...(jada, jeg vet at det egentlig gjør det, men blir så deppa av å være hjelpesløs...) Uff..håper jeg utvikler selvkontroll igjen snart...
Lille Sprell og meg Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Jeg kunne like gjerne signert på innlegget ditt, Sweet Amber; har alltid vært så flink før.. Men nå vokser jo magen uansett, så da blir det ikke like fullt fokus på vekt & kropp. Så ja; mye mer snop de siste månedene enn hva jeg pleier. På fredag kommer det en artikkel i Aftenposten bilaget som heter; du blir hva mor spiser.. Den vet jeg ikke helt om jeg gleder meg til å lese...!;-) Men får i meg noe sunt, også! Sweet Amber; så at du har vært på forberedene kurs på Ahus - antar du skal føde der? Når? Jeg har termin 11.11. og skal føde på Ahus.
Gjest Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Da blir barna våre veldig søte tenker jeg.. Jeg har termin 4 oktober, men nå er jeg helt ærlig sååååå lei av det er helt ok hvis småen vil ut nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå