Gå til innhold

Livsstilsendring....nå er jeg lei av meg selv og magen min...SVARTE HELLER....

Anbefalte innlegg

Jeg trenger Kari !!!!

Nå har jeg bestemt meg....første gang jeg skriver det slik.....men NÅ er det slutt på feite meg....snart vil jeg ikke lenger ha ansvar for bare meg...men for ett annet menneske...som vil være avhengig av meg og min kropp i 9 mnd..og mine holdninger etterpå.....

Grunnen til at jeg skriver dette her istede for på 90+ eller livstil og kosthold sidene er fordi jeg følte for å dele det med dere:) Fordi det er dere jeg nå har snakket med de siste mnd.....

Helt ærlig sagt: Jeg er lat, overvektig og har lav motivasjon......og er ALT for glad i god mat....

Jeg hadde en slik god tid i april...gikk ned 10 kr på 3 mnd....aner ikke hva som kom over meg....sykla minst 9 mil i uka og spiste sunt....Beste tiden i livet mitt...men såå begynte sommerjobben..og alt gikk tilbake til slik d var..og jeg har nå gått opp 5 av de 10 kgene igjen...

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette engang jeg....ikke ment som noe syteinnlegg...men kjenner at jeg er sliten i kroppen..og at dette IKKE er sunt..

Livredd for å ikke klare å bli gravid pga av vekta.....

Er sååå glad for støtten dere gir meg her..:) Og håper at MANGE av oss kan gå over på 1 tri snart!

Klem..fra ei som er veldig frustrert over seg selv i dag.....

Fortsetter under...

Huff da!

Men du må bare finne motivasjonen i deg igjen. Du vet jo at du klarer det. Jeg vet ikke om hvordan det er å måtte gå ned så mange kg, men vet hvordan det er å måtte være disiplinert. Og det er det som må til for deg nå.

Og hvis du finner motivasjonsfaktor i det å lettere bli gravid med noen kg midre, så har du jo en kjempe motivasjon der.

Skal ikke gi deg noen råd om slanking, for du har sikkert hørt alt før. Men mosjon er jo alfa og mega, samt det å drikke mye vann. DET er bra det, vann - i bøtter - og - spann ;-)

Håper på en god høst med vektnedgang og graviditet for deg, vennen!

Klem til deg

Føler med deg Sussa_85!

Er faktisk i samme situasjon, siden jeg flytta sammen med kjæresten min ved nyttår så har det blitt for mye mat og kos at jeg har gått opp totalt 10 kg det siste år. Ikke akkurat kult.... I hvertfall ikke siden jeg var flink og gikk ned 20 kg for 2-3 år siden.

Men det er ikke lett å endre livsstilen altså, lover meg selv nesten hver dag at jeg skal ut og gå lange turer og ikke spise sjokolade. Sjokolade er jo altfor digg......

Men jeg SKAL ned noe kilo snart, kanskje det også hjelper på å bli gravid.

Lykke til med endring av livstil!!!

:D tusen takk maja mor....:) Har nettop snakka med sambo nå...og han skal hjelpe meg...spesielt med dette med kosthold..for han er ekspert på denne kosematen.....lettvint og usunt...men nå skal vi begge skjerpe oss...

Han har en fysisk krevende jobb....og derfro går han ikke opp i vekt...men jeg har ikke den "fordelen"...så nå skal d skjerpes...

TRENING tror jeg er ett stikkord..og jeg så jo hvor lett det faktisk var sist gang....jeg SKAL klare det igjen....

Vann elsker jg:) Men blir å glemme å drikke nok....må nok skjerpe meg der og....

:D takk igjen maja!

Hørt mer fra donoren din da? Vært på besøk i kveld?

Takk hjertebank!

Ja...jeg har alltid vært rund jeg..og gått rundt og trodd at d ikke var håp ffor meg....men NÅ ser jeg jo at jeg slettes ikke var så stor som jeg trodde..og som trøst ble det mye spising..."når jeg er så feit alikevel så kan jeg bare spise litt tiL"....håpløs innstilling..og den er jeg kommet over nå..

Men ble sammen med sambo ja..for 2 og ett halvt år siden..og da gikk vekta VELDIG opp..ble masse kosestunder..og enda mindre trening...

Fikk kyssesyken og gikk Opp enda mer..(fikk ikke trene på 6 mnd)

Jeg og lover meg selv: Skal ut å gå i dag..skal sykle minst 1 mil i dag osv...men så oppdager jeg på slutten på dagen at jeg "glemte" det....sukk...

Er ikke såå glad i søtsaker jeg...men snaks og salt....hvorfor ble det oppfunnet?....

KLEM TIL DEG!

Annonse

Skal få besøk av han i morgen ettermiddag!

Virker som om det er el på gang her nå, så det er i siste liten... Men vi får nå forsøke i alle fall :-)

Så du vi fikk en hyggelig melding av spireløs? Hehe

Hei Sussa, gamle ørn;)

Bra med deg? Innom og hilser på fra 1 trim igjen jeg, klarer ikke å slippe dere på bli gravid enda. Også venter jeg veldig på dere der inne på 1 trim da! Jeg skulle jo være den første til å ønske deg velkommen i døra der jo!

Men du, særiøst, sliter du med vekta di? Har jo sett bilder av deg på msn jeg, syns du så ut som ei snerten lita dame jeg da.

Men, uansett, kjenner meg igjen i så mte av det du skriver. Jeg også gir liksom opp til tider og tenker: nei, når jeg er så feit som nå gjør det ikke noe om det blir enda mer. Heeelt feil tankegang, men men.

Og nå da, som jeg er gravid tenker jeg bare: jeg skal bli så stor allikevel, så dette gjør ikke noe. Æsj, vet det er feil å tenke sånn!

Nei, nå skal jeg jammen bli sunn! Vi kan jo bli det sammen!?

Du får ha en god dag nå da hvertfall, vi snakkes.

Klem

Heihei vennen:)

Alt er bra med meg ja....:) Hehe..det er bra at du kommer innom å hilser på!! Det setter vi pris på veit du!!! Trenger koslige og positive folk fra 1 tri...hehe..

Jeg kommer nok til deg snart:) Og da kan vi jabbe massssse veit du...håper på denne mnd jeg da..men tviler..finner jo ikke el...

Jeg sliter med vekta mi ja....jeg er ganske tynn i ansiktet og over skuldrene..alt legger seg på magen og hofta...og har helt flat rompe..hehe...du har vel ikke sett noen bilder i hel profil? det forklarer saken..hehe... Jeg trenger ikke legge skjul på hva jeg veier....154 cm høy og 89 kg.....målet er 75 i første omgang!

Den tankegangen vi snakker om er det desverre MANGE som sliter med...er så lett å synes synd i seg selv....og da spiser jo man bare mer...og som sambo sier: jeg liker deg uansett...det gjør joikke saken lettere...selv om det er "riktig" tenkt av han..hehe...

men NÅ skal jeg ned i vekt:) og skal starte med en sunn frokost i dag...

Og når man er gravid tror jeg det er enda mer viktig å leve sunt...og ikke gå opp 20 kg i svangerskapet om man er overvektig....jeg har nok å ta av ihvertfall..hehe..men DU MÅ HUSKE en ting til..det er også viktig å KOSE seg i svangerskapet..ikke sunt for baby at mamma slanker seg:)

Vi kan bli sunn sammen ja:) synd du ikke bor her.....!

Klem

Hei sussa!

En liten oppmuntringsmelding til deg:

Jeg gikk også opp 20 kilo når jeg ble sammen med kjæresten. Ikke spesielt morsomt nei, og det hjalp ikke at jeg ikke "oppdaget" det før det var for sent. Teite stretchklær som bare vokser med kroppen liksom... ARGH

Det som hjalp meg var to Grete Roede kurs. Lærte meg rett og slett gode matvaner. Visste du for eksempel at man går opp i vekt av å spise lite når man ikke har superforbrenning??? Det er ikke rart man går ned 2 kilo også opp igjen 4. I løpet av to kurs på 8 ganger gikk jeg ned 12 kilo. Og bonusen var at jeg lærte meg sunt kosthold.

Nå er jeg iallefall mye mindre enn jeg var, og mye lettere til sinns. Det er ikke alltid så lett å klare sånt alene, så for meg var det en stor støtte å sitte sammen med 10 andre damer som heiet på hverandre og aplauderte hvert lille skritt mot den vekta man ville lande på!

Hvis du ikke synes kurs høres noe spennende ut, så gå inn på www.vektklubben.no, og les litt der. Gratis og følger samme opplegg som Grete Roede kursene. Lykke til, og SKRIK på oss hvis du trenger støtte! Bli gravid- sidene er laget akkurat for situasjoner som dette, fordi det er jo lettere å bli gravid hvis man ikke er overvektig.

STOOOR klem

:) hehe..skal ikke være lett å havne i ett forhold gitt;) hihi..blir for mye kos til tider...

Men jg har faktisk tenkt på dette med kurs..for det er veldig vanskelig aleine....jeg er så heldig at jeg har søstra mi på 17 år...hun er min store motivasjon...hun var med meg på ALLE sykkelturene....og fikk meg til å sykle og yte det lille ekstra.....min egen lille trener..og d HJALP! all ære til henne....

Jeg har prøvd vektklubben..og det var ikke noe for meg..sitte å skrive inn alt jeg spiser osv...kan bli gal av mindre..tror jeg må fokusere mindre på mat.og mere på trening...det var nøkkelen sist gang..

og ja...forbrenninngen stopper opp om vi spiser for lite..for da begynner kroppen å lagre fettet istede..for å ha reserver.... målet er 4-5 små lette måltider per dag..men det er jo lettere enn sagt..hehehe...

Håper ikke det er vekta som stopper meg i å bli gravid..men det er godt mulig!

KLEM

Supert med en egen motivator da!

Ikke glem at det tar tid å gå ned, så ikke mist motivasjonen! Kroppen trives best med å gå ned i underkant av 1 kilo i uka. Synes du er flink jeg! Lykke til!!!

Annonse

:) hehe....jepp...mer enn 1 er bare dumt...man legger de alt for fort på seg igjen om man tar av mer....

men jeg tok faktisk av 5-6 kg på en uke sist..og 4-5 kg de neste 10 ukene etter det....regner med at det er de første 5 som jeg har lagt på meg igjen....:S

Det jeg lærte på kurset, er at de første kiloene som renner av fort som regel er vann og sånn som kroppen holder på når man har noen kilo for mye, det er kroppens forsvar nemlig. Derfor er vekktapet stort den første tiden. Det er også desverre de kiloene som fortest raser på igjen, så ikke fortvil :) Det er salt og fett i mat og snacks som binder vannet i kroppen, så derfor må man passe på å ikke ha i seg for mye av det. Også er det kjempeviktig å drikke masse vann (ironisk nok) fordi det renser kroppen for vann! Jeg gikk ikke ned når jeg ikke hadde drukket mine 10 glass med vann hver dag, selv om jeg var flink med maten. Kropp er rart.

jepp...i know..og jeg har myyye vann i kroppen..blitt litt bedre nå da..iog med at jeg drikker mye...og har gått over til LO-salt...d hjelper:)

Men er ALT for glad i salt jeg..skummelt..og spesielt jeg med mitt høye blodtrykk (arverlig)

kropp er rart ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...