Gå til innhold

Til deg som har vært gravid før...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Faktisk hadde jeg ingen tegn før IKM, trudde absolutt jeg ikke var gravid, pessimist som jeg er...eneste var jo litt mensmurring, men trudde bare det var tanta....men når testen kom var den jo positiv. og mensmurringene fortsatte lenge også kom de ømme puppene. men ellers ingen tegn de første månedene...jo litt oppblåst om kvleden kansje

Jeg var HELT sikker på at tanta kom når jeg var gravid.. husker jeg sa : " hvis jeg noen gang skal bli gravid så er det hverfall ikke denne måneden!!" men testet pga en fest og fikk positivt!! så kom litt symtomer etter hvert.. følte meg liksom "fylt" inni der litt hoven inni liksom.. Ble trøtt og uggen etter det.. konstant fyllesyk liksom.. noe å glede seg til ser du..hehe

Hei! Jeg hadde ikke særlige symptomer helt i begynnelsen. Fant det ut veldig tidlig, måtte jo bare ta en test.. Hadde et par dager der jeg var litt "svimete" når jeg var ca 5 uker på vei, ellers kom det ikke før 8-9 uker med kvalme og tretthet..

Annonse

Mine første symptomer var de samme begge gangene jeg var gravid, og begge gangene merket jeg det før IKM. Jeg våknet av at jeg måtte på toalettet. Det skjer *aldri* til vanlig, med mindre jeg har drukket ekstremt mye på kvelden. I tillegg var jeg varm. Det skjer heller ikke så ofte.

Første gangen avslørte temperaturen at jeg var gravid, for da visste jeg ikke hvilke symptomer jeg skulle kjenne etter. Andre gangen var det symptomene.

Det "stakk" nede i magen, på høgre side. Kan stemme overens med den tida egget skal ha festa seg (festesmerter?). Deretter var første symptom kvalme frå veke 6, og bekkenløysing frå veke 9.

Stikkinga var altså før IKM. Testa positivt to dagar før IKM.

Annonse

Ved begge min tidligere graviditeter skjønte jeg at jeg var gravid før IKM av to grunner:

- jeg var ekstremt tissetrengt og MÅTTE tisse flere ganger daglig (og dette er veldig uvanlig for meg)

- ømme pupper som jeg aldri hadde hatt før i mitt liv..

Men når det er sagt så har jeg hatt begge disse og flere til denne mnd uten å være gravid så kroppen er vel i stadig forandring og manipuleres lett av psyken... ikke lett nei:)

Hadde ingen før jeg satt sjokkert med positiv test i hånda.... Hadde ingen før 2-3 uker etter pos. test, da ble jeg kvalm.Så jeg skjønner ikke hva jeg driver med nå når jeg "leter" etter alskens symptomer. Men den gangen tenkte jeg ikke på symptomer i det hele tatt.

Kjente i grunn ingenting. Var vel litt øm i puppene, men det var noe "baki der" som sa at jeg var det. Så satt jeg og spiste smeltet ost med gaffel 'isj'

Men, jeg husker at jeg sa da jeg fant det ut, at jeg skulle ønske det var noen symptomer sånn at jeg kunne føle at jeg var det, for jeg kjente ingen forskjell. Det kom i uke 6

Jeg merket ikke noe annet enn att mensen uteble jeg...Men etter uke 6-7 merket jeg at jeg løp oftere og oftere på do,ble svimmel vist jeg ikke spiste ofte og kunne sovet hele tiden;o)

Kan hende jeg hadde noe symptomer ,men tenkte ikke på det siden jeg gikk på pillen;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...