Gå til innhold

Tor Håkon?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren har tenkt over en ting: Vi har begge to bestefedre som er døde nå, den ene heter Tor, den andre Håkon. Så vi vil jo på en måte kalle gutten vår for Tor Håkon. Men synes det er litt kjedelig... Så hva synes dere vi kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går an å kalle opp ungen etter besteforeldre ved og feks finne navn som feks Tor kommer fra.. Eller bare bruke noen av de samme bokstavene på en måte.. Skjønner? =)

Vi kalte dattera vår Thea Matilde etter søstra mi Marthe som døde da jeg var mindre. THEa MAtilde.. der har du M-A-T-H-E etter Marthe.. :) Synes det var litt moro jeg da, ha en liten historie bak på en måte..

Lykke til. Tor Håkon er ikke verst det heller da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Tor Håkon var et fint navn, men ikke veldig spennende. Men må det egentlig være det?

Dere kan jo eventuelt prøve dere fram med navn som ligner, f.eks. Tom istedenfor Tor, kanskje liker dere stavemåten Haakon bedre enn Håkon osv. Mange kaller jo opp med navn som er nesten like, men ikke identiske.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to kjempefine navn! Det er fint med bare Tor óg, men da kanskje Thor, som det norrøne navnet.

Alle jeg kjenner som heter Tor/Thor er greie mannfolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...