Gå til innhold

Myte eller sannhet??

Anbefalte innlegg

Er det virkelig sant at "alle" førstegangsfødende går langt over termin? Har ei venninne som fødte dagen etter termin, mens min egen mamma gikk over termin med 4 av 5 barn (føler ikke det er særlig oppløftende for meg, desverre, hun gikk to uker over med meg...).

Mens samboeren til en på lesesalen fødte fire uker for tidlig nå for en liten stund siden, uten at det var noe galt med verken mor eller barn, gutten veide 3 kg.

Hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6307872-myte-eller-sannhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Kanskje en myte....Men leste et sted at et gjennomsnittlig svangerskap er 40 uker + 4 dager, og at termin egentlig burde settes etter dette....er nå 40 uker + 2 dager.

En regnes jo også som innenfor termin 2 uker +/- fra termindato....

Ikke enkelt dette...

Jeg fødte faktisk 2 dager etter temin med førstemann....

Født en mnd før termin og svigermora mi gikk over tia da ho sku ha samboern min... så den teorien stem i allefall ikke på oss....

At førstegangsfødene bruka stort sett over ett døgn stem ikke på mæ, mora mi, eller nån æ kjenn... så det syns æ hørtes merkelig ut...

mamma gikk 14 dager over tiden med alle sine 4barn. og jeg fikk min første på termin datoen, føda i 10timer bare..

tror de sier det for at det er vanligere at 1gangs føder etter tiden enn flergangsfødende.. men ikke noe man gjør uansett..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...