Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 jeg begynner å amme på venstre side, men etter kort tid begynner det å renne melk på høyre. Jeg legger da til babyen på den sida for å slippe "søl". Da blir den ofte mett og spiser ikke tom venstre side der vi egentlig begynte. Det er alltid sånn at det renner fra høyre siden når jeg begynner med venstre. Er dette greit så lenge babyen virker mett??
Expat Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Veeel, du hadde hatt det lettere med en melkeoppsamler på det høyre, da, så får du ikke skjev melkeproduksjon... Og kan spare det som kommer i koppen i fryseren, gratis "pumping"!
*Marie 82* Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Dette gjør min også hvis jeg ikke har på bh. Renner det likevel? Er jo greit at hun tømmer venstre også iblant da så du ikke får skjev melkeproduksjon som Expat sier.
Vertigo Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Er temmelig vanlig at det lekker på motsatt side når det er fullt og utdrivingsrefleksen setter i gang. Jeg har brukt å holde litt på den puppen det spruter av (pekefingeren eller bare trykke armen over brystet). Men har etter hvert hørt at dette ikke er bra hvis du er utsatt for tette melkeganger eller brystbetennelser. Jeg har aldri hatt noen av delene, og har trykket masse. Ellers er nok melkeoppsamler en lur ting ja. Jeg hadde satset på å få tømt begge bryst regelmessig. Hvis det ene brystet aldri blir tømt, vil produksjonen der gå ned.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 babyen vil ikke få i seg den fete melka når du skifter bryst før det er tomt. Hos meg lekker det alltid i det brystet jeg ikke ammer fra. Jeg bruker melkeoppsamlere eller engangsinnlegg som jeg kaster etterpå. Eller en klut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå