Lille Sprell og meg Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 ..jeg er kanskje litt sent ute (i uke 31 nå), men har ikke søkt om fødselspenger enda.. Arbeidsgiver har frist på fire uker før jeg går ut i perm, så der har jeg grei margin. Men hvordan er dette med Folketrygden..? Ikke for sent ute, håper jeg...! Det står på skjemaet til folketrygden at de skal ha attest fra lege vedr. termin. Holder det å legge ved kopi av ultralyd-arket og helseskjemaet mitt..? Takknemlig for svar!
kaia_79 Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Hei, Jeg er like treig som deg (er også i uke 31) og det er ingen krise. Har meldt fra til min arbeidsgiver og fyller nå ut skjemaet til trygdekontoret. Terminattest fikk jeg uten problemer fra legen min.
Lille Sprell og meg Skrevet 13. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2006 Puh... så bra da;-) Ble nesten litt stresset når jeg plutselig kom på det her om dagen. Kan jordmor skrive den bekreftelsen? Går kun til jordmor nå. Hvor skal du føde da?
kaia_79 Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Vet ikke om jordmor kan, men vil nesten tro det. Fastlegen min er så bra at jeg går bare til henne. Skal føde på Ullevål og venter en gutt. Hva med deg?
Lille Sprell og meg Skrevet 13. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2006 Skal til Ahus, jeg - venter en også en liten gutt. Ville i utgangspunktet føde på Riksen, men var ikke plass, så da ble det Ahus i stedet. Formen fin? hihi..bare litt skravlete i dag, jeg... ;-)
mamma til 2 skjønne Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 hei hei! Jeg sendte med det papiret vi fikk på ul,hvor terminen står!Har ikke fått noe sp ang det ihvertfall,men nå er det ikke lenge siden j sendte inn søknaden da bor dere forresten her i olso siden begge skal føde der?skal selv føde på Bærum,men bor i olso;)
Lille Sprell og meg Skrevet 13. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 13. september 2006 Japp, jeg bor i Oslo, nærmere bestemt Oppsal. Har termin 11.11. En venninne av meg fødte på Bærum, hun hadde en nazi-fødsel, men var kjempefornøyd! Det blir litt langt for meg å reise dit, men tror du er i gode hender;-)
mamma til 2 skjønne Skrevet 13. september 2006 #8 Skrevet 13. september 2006 jeg fødte min lille prinsesse på bærum for 3 år siden,og var veldig fornøyd!Da bodde j i bærum,så da var det jo veldig naturlig og føde der. nå som j bor i oslo vil j fortsatt føde der siden j var så fornøyd. Har forresten termin dagen før deg,og venter nå en liten prins;)Blir spennende,gleder meg så utrolig til og få han ut nå...deilig og være gravid og,men nå vil j ha tilbake kroppen min;)
kaia_79 Skrevet 13. september 2006 #9 Skrevet 13. september 2006 Jeg bor i Oslo ja, og termin er 15. november. Formen er fin, men begynner å merke at magen er stor og etter en lang dag på jobb har jeg masse vann i føttene. Også prikker det litt, ubehagelig. Ellers ikke mye å klage over, gleder meg over at ukene går. Skal bli så fint å se gutten vår! Hvordan er formen deres?
Lille Sprell og meg Skrevet 13. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 13. september 2006 Det samme... gleder meg vilt til å få han ut. Min første, dette da. Hvordan er formen din ellers? Jeg savner å kunne trene ordentlig, blir så veldig rastløs på kveldene. Stakkars samboeren min, jeg krever litt oppmerksomhet..Hvordan skal det gå når jeg går ut i permisjon..?;-) I går prøvde jeg meg i basseng; svømte i 1 time, det var kjempedeilig. Man er jo vektløs i vannet, men gud for en følelse når jeg gikk opp av vannet..supertungt! Så kjenner at det er noen ekstra kg.. Gleder meg til å få kroppen min litt for meg selv igjen - selv om det også er utrolig koselig å gå gravid. Hikk-hikk-hikkhikkhikk - skal han noen gang gi seg..?;-)
Lille Sprell og meg Skrevet 13. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 13. september 2006 Ja, Kaia - se over... Kjedelig å kjøpe nye sko nå som det er så kort tid igjen. Men mine begynner seriøst å bli små.
mamma til 2 skjønne Skrevet 13. september 2006 #12 Skrevet 13. september 2006 hei hei! Formen er helt grei,føler meg stor og klønete om dagen..vanskelig og ta påsokker og sko om dagen,og komme seg ut av senga er nesten et lite prosjekt..og når man da må opp 5 ganger i løpet av natta,blir nattesøvnen veldig dårlig!Har også slitet en del med halsbrann,og det er virkelig helt forferdelig,hadde ikke det forgje gang i det hele tatt,men nå har j det hele tiden. Men er synmeldt 50%,så skal vel ikke klage.. jeg sliter også med vann i bena på kveldene,håper j slipper unna åreknuter og sånn..moren min fikk en del av det,men foreløpig har j ingen..
kaia_79 Skrevet 13. september 2006 #13 Skrevet 13. september 2006 Hihi, ja, det kan ikke bli kaldere - for de eneste skoene som funker som sommersandalene.. Svømme høres deilig ut, kanskje jeg skal prøve det. Ellers anbefales gravidyoga, hjelper for både rygg og vonde føtter.
accogliente-fikk en gutt- Skrevet 13. september 2006 #14 Skrevet 13. september 2006 Hei, ville bare si at jeg fikk papiret fra jordmora siden jeg heller ikke går til lege.
mamma til 2 skjønne Skrevet 13. september 2006 #15 Skrevet 13. september 2006 når jeg var gravid med datteren min gikk j på gravidsvømming en gang i uka,var kjempe deilig,følte man hadde en "normal" kropp igjen...og j gleder meg så sinnsykt til og få tilbake kroppen min,gå med vogna i butikker og kunne shoppe klær igjen!!!!!til meg selv...skal bli så deilig;);)
Lille Sprell og meg Skrevet 13. september 2006 Forfatter #16 Skrevet 13. september 2006 Svømming var veldig deilig.. Har bare prøvd vanlig yoga, det funket ikke helt for meg. Men det er vel sånn med yoga at du bør prøve det min. 5 ganger før det får noen effekt. Jeg er litt mer sånn at jeg må kjenne litt puls for å føle at det gir noen treningseffekt. Har trent spinning til inntil to uker siden, men kun 1 gang i uken den siste perioden.. Men nå er nok nok... orker ikke helt.. Ellers merker jeg mye av det samme som dere; det begynner å bli ganske tungt.. Så mange på jobben som synes jeg er så stor, men ærlig talt; lillegutt må jo legge seg et sted...! I dag har jeg tråkket litt rundt i byen etter jobb, da var bena helt hovne når jeg kom hjem. Ellers sover jeg som en stein - heldigvis - for jeg er et mareritt å være sammen med når jeg ikke får nok søvn..hehe.. Halsbrann har jeg opplevd for første gang i mitt liv den siste mnd, og det må jeg ærlig talt si at er utrolig ubehagelig!! Gulp gulp gulp..! Jobber 100%, fullt fokus nå frem til jeg går ut den 20.okt. Håper jeg klarer å være i full jobb, jeg er nok mye hyggeligere å være i hus med når jeg blir sosialisert litt på dagtid..hihi.. hvor gammel er du forresten Biona? Kaia; du er vel født i 79 som meg antar jeg?
mamma til 2 skjønne Skrevet 13. september 2006 #17 Skrevet 13. september 2006 he he,føler j har gulp gulp gulp hele dagen,og ja,det er utrolig ubehagelig..drikker melk på natta,tygger disse tabl.,men har det først satt i gang,så kan j nesten bare gi opp og få det bort!men det hjelper og holde seg unna sterk mat,også en ting j gleder meg veldig til og kunne spise igjen..nam nam! Jeg er født i 79,samme som dere;);O) Jeg og håper j klarer og jobbe så mye j kan til permisjonen begynner,min også begynner forresten 20 okt.Deilig og møte andre voksne mennesker Og tiden går mye fortere når man har noe og drive med;)men j hadde ikke orket 100%,bruker en del energi på min lille datter og ,så føler j blir fort utslitt! Har dere bestemt dere for navn til de små i magen da??
Lille Sprell og meg Skrevet 13. september 2006 Forfatter #18 Skrevet 13. september 2006 Fullt forståelig at det er litt vanskelig når man i tillegg har en liten en hjemme.. Storesøster har termin tre uker etter meg, men hun har en liten 2-åring - OG jobber i helsevesenet - så for hennes del er det uaktuelt å jobbe 100%.. Hun spurte meg i dag om ikke også jeg skal tenke litt på å trappe ned; men jeg har mine prosjekter jeg uansett må ferdigstille før jeg går ut i permisjon, så hvis jeg sykmelder meg blir det i grunn bare mer hektisk når jeg er på jobb:( Men kan legge opp dagene mine i stor grad selv, så er jeg veldig sliten kan jeg ta det litt rolig..;-) Hvor i Oslo bor du forresten? Og hvor gammel er din lille prinsesse? Vi har vel ikke helt bestemt oss for navn enda.. kjærstn mener vi har gjort det, men det er jo litt kjedelig å la han få viljen sin..hehe;-) Du da? Det blir tre gutter dette her da??
Lille Sprell og meg Skrevet 13. september 2006 Forfatter #19 Skrevet 13. september 2006 Supert, da ringer jeg henne i morgen!
kaia_79 Skrevet 13. september 2006 #20 Skrevet 13. september 2006 Jobber også 100% og håper å fortsette med det til 24. oktober - da jeg går ut i permisjon. Heldigvis styrer jeg dagene litt selv, så jeg kan ta det med ro dager jeg kjenner jeg trenger det. Jepp, enig - yoga er ikke for alle. Jeg har drevet litt med det fra før av og da funker det veldig bra. Har også hatt halsbrann for første gang i mitt liv, og det er ikke noe særlig nei. Spiste litt mye potetgull og da kom det med full styrke. Brus er også uaktuelt her for tiden. Jeg er også 79-modell, har dere barn fra før av? Jeg venter min første
mamma til 2 skjønne Skrevet 13. september 2006 #21 Skrevet 13. september 2006 så deilig for deg at du kan legge opp dagen litt selv da,litt lettere og styre med da!Jeg er glad j har flexi tid,så j kan styre litt selv når j skal jobbe,hjelper en del,særlig de morningene j leverer datteren min i b.hage først.Datteren min er forresten 3 1/2 år,tiden flyyyr.Syns ikke det er lenge siden j fikk henne.HUb var ikke altofr fornøyd med at det var en liten gutt i magen,ville helst ha en lillesøster,men nå virker det som det går greit..he he,sålenge vi skal gå med hver vår vogn på tur! Jeg har også en stedatter på snart 3 år,så her blir det fullt opp.Vi har bare henne annenhver helg da dessverre,men håper på mer senere;0)Men datteren min og stedatteren min har jo blitt som søstre nå,så det er veldig koselig. Vi bor ved Vika i oslo sentrum,veldig deilig nå som barna er så små,men når det blir skolealder på datteren min så flytter vi tilbake til Asker hvor vi kommer fra;) Vi har vel ganske sikkert bestemt oss for navn for han lille i magen,men er litt usikker og,så ser det litt an,må se om han passer til det når han blir født..he he.
kaia_79 Skrevet 13. september 2006 #22 Skrevet 13. september 2006 Så koselig! Vi trodde vi skulle få jente, men det lå en liten perfekt kar der gitt Vi bor litt lengre øst i Oslo, trives godt - så her blir vi nok. Spent på Ullevål sykehus, man hører jo så mange historier. Neste uke skal vi på kurs der, så da får vi vel et lite innblikk. Enig med deg ang. navn, vi har bestemt oss - men avventer litt til han kommer.
Lille Sprell og meg Skrevet 13. september 2006 Forfatter #23 Skrevet 13. september 2006 Min første! Har to nydelige nevøer fra før, men gleder meg til å få min egen;-) Synes det er utrolig imponerende med de som går gravide, og i tillegg har disse små.. Min mamma var alene-mamma med tre små¨jenter, det skjønner jeg virkelig ikke hvordan er mulig!! Så jeg skal ikke klage..;-) Nå skal jeg få min skjønnhetssøvn; men det var koselig med en liten skravletråd.. Jeg har vært mye inne på BIM, men har ikke vært utrolig aktiv med innlegg. Lærer mye av å lese, og synes det er fint å kunne dele erfaringer.. Håper jeg ser snuta deres senere, jenter! Natt natt!
Winterlady Skrevet 13. september 2006 #24 Skrevet 13. september 2006 Fikk beskjed på tlf m TK at UL-ark ikke var godtatt, måtte ha egen bekreftelse fra legen husker jeg.
Mamman til Brage Skrevet 14. september 2006 #25 Skrevet 14. september 2006 Sitter her med naboen min som jobber på trygdekontoret, hun sier at det holder med en kopi av helsekortet, bare ta det med på trygdekontoret når du leverer søknaden så tar de kopi der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå