Gå til innhold

April: Rulling?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min kan rulle den ene veien , men kommer seg ikke rundt igjen..

Noen ganger ruller hun andre veien også, men jeg tror det er fordi hun mister balansen.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gutt har heller ikke rullet før plutselig i dag... jeg finner han hele tiden motsatt vei av det jeg har lagt han..ble helt kry jeg!!

men det er veeldig forskjellig fra baby til baby hva de lærer først, noen er veldig "tidlige" med det fysiske som rulling kryping ol.. mens andre er såkaldte tenkere, som kan ligge å studere leker lenge, og prater tidligere enn de andre.. skal fortele deg en historie fra mødregruppa vår...

 

i guppa vår spriker alderen fra 5 mnd til 7 mnd nå, på teppet lå de fleste å rulla og koste seg, jeg kikker fasinert på de små skapningene og sier: -så flinke alle er, skikkelige sprekinger disse guttene deres som kan rulle å greier!

hun med den elste gutten kikker forskrekka på meg og sier:ruller ikke din ENDA?? det har min gjort siden han var 3 -4 mnd han!! han er visst litt "sein" han gutten din!

Jeg ble litt lei meg, ikke fordi gutten min ikke ruller, for jeg vet at han har sine kvaliteter..og han lærer nok etterhvert han.

Litt senere blir gutten min sulten og jeg gjør klar flaska, og klarer og riste den før den var skrudd helt til, så jeg sølte melk over hele gulvet, gutten min var da illsint for dette tok så lang tid, så jeg ga han flaska mens han lå på gulvet, mens jeg fikk tørka opp.. da kikker hun jeg skrev om tidligere forskrekka bort og sier -drikker gutten din av flaska alene??

Dette er ikke typisk meg svar, men kunne ikke la være, så jeg svarte: HÆ... drikker ikke DIN selv??? han er jo 2 mnd eldre enn min.. tåli han må være sei!!!

hun ble ganske lang i maska da ja..og håper hun skjønner at de er eksperter på hvert sitt område!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min ruller fra mage til rugg, ikke rygg til mage, så jeg venter spent, hehe...

det er ikke noe å stresse med, hab gjör det når han er klar... jeg pröver bare og tenke på det andre veien(jeg slepper og löpe og snu han hele tiden) haha

disse unga er forskjellig, finnes jo ikke fasitt svar!

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min som ble født 1. april har rullet en del ganger fra mage til rygg, også noen ganger fra rygg til mage, men gjør det enda ikke bevisst! Så han er vel litt treg på det området...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting jeg glemte å si... det er ikke alle som går igjennom "rulleperioden", men uansett så står det også på babyverden at:

 

"5.mnd

 

Barnet løfter seg opp på strake armer når det ligger på magen. Å rulle fra rygg til mage er den neste store ferdigheten som skal læres. Dette læres når barnet er ca. 6 måneder. Etterpå øver barnet på å rulle fra mage til rygg. Når barnet ligger på ryggen, kan det løfte hodet og gripe tak i tærne og knærne sine."

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...