Gå til innhold

Helsekort for gravide


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var på første svangerskapskontroll i dag og fikk med meg dette såkalte helsekortet. Ser at flere her inne på bimmern sier at dette må være med den gravide hele tiden. Forsåvidt greit tenkte jeg, men det var før jeg fikk se det i dag.......det er jo et svært A4- hefte jo, kan jo umulig drasse med det overalt eller er det greit om jeg bretter det sammen mon tro???? puuh....jaja, må vel begynne med veske nå;)

 

Lille trill;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist brettet jeg det i to og hadde det i en konvolutt som det ble skrevet alle timene på. Til å begynne med var jeg ikke så nøye med å ha det med, men det skal vist være med i tilfelle ulykke slik at de kan raskt se at en er gravid.....

 

Gleder meg til å få mitt andre skjema på mandag hi hi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg ble og litt overrasket da jeg så at det var jo et A4 ark... hihi... hadde trodd det var et lite kort jeg...hihi... så feil kan man ta...;)

 

Jeg har IKKE med mitt hele tiden... Da ender det nok med at jeg roter det bort...;)

 

Skal ta det med på alle kontroller, og litt senere i svangerskapet vil jeg nok legge det i vesken i tilfelle det skal skje noe dramatisk og jeg og bebissen må til legen i hu og hast...

 

men foreløbig ligger det hjemme;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt henger på kjøkkentavla, der henger det trygt til jeg skal på kontroller og ultralyd. Om jeg reiser på ferie osv tar jeg det med, men gidder ikke dra det med meg over alt! De ser fort at jeg er gravid, hehe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gravid sist holdt de på å teste ut et kort på str. med et bankkort. På det skulle all informasjon ligge. Praktiskt og enkelt.

Siden jeg fødte for snart 4 år siden trodde jeg dette allerede var i full gang, men tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kortet kunne godt vært på samme størrelse som vaksinasjonskortet man får til ungene dår de er født, det er forholdsvis lite og hendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...