Gå til innhold

Anonym for alltid - nicket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva innen spesialpedagogikk jobber du med? Vurderer nemlig å etterutdanne meg sånn etterhvert :o) Har hørt om et nytt studium innen spes.ped som tar for seg ADHD, Tourette og Asberger. Det kunne jeg tenke meg. Det virker utrolig interessant :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har jobbet som både vanlig klasselærer, spesialpedagog og sosialpedagog siden jeg var ferdigutdannet....Stort sett atferdsvansker og sosio-emosjonelle problemer her hjemme i Norge. Senere har jeg også jobbet i Sverige med alvorlig grad dyslektikere, og så på slutten bare "rene aspergere"...

Nå skal jeg ut igjen i jobb her i Norge, og det blir vel en del generelle vansker.

Vil helst jobbe med litt andre saker nå, så jeg snuser litt på pensumslisten til familiepedagogikk..og kanskje begynner i den enden om jeg får på plass det der med familieøkningen først..:-/

Selve faget spes.ped er veldig intressant, men en kan oppleve det motløst å jobbe med det i virkeligheten fordi det er politikk og kommuneøkonomi og helt andre saker som avgjør om en får gi barna hjelp eller ikke...

Som mamma, og som spes.ped med også en del motløse erfaringer tror jeg familiepedagogikk og familierådgivning skulle være veien å gå om man vil gjøre verden til et bedre sted for de som er litt annerledes også...

Skrevet

Kanskje det kunne oppfattes veldig pessimistisk, men siden skolen er i endring mer og mer mot slik svensk skole allerede er så....

En annen sak er at disse barna er herlige å jobbe med!:-) Har man indre ro, helper dem med å holde struktur og fikse hverdagen så er det en enormt meningsfull jobb å ha. En kommer nær hvert barns utvikling på en helt annen måte. Ser resultatene på egen innsats for de.

Selv har jeg den siste delen av mine arbeidserfaringer fått veldig sansen for aspergere...

Er du lærer?

Skrevet

Hehe...så det som et tips jeg da :o) Jeg er pedagogisk leder i en barnehage.

Vurderer det studiumet jeg nevnte i hovedinnlegget mitt uansett - er veldig interessant!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...