Gå til innhold

hva er for tungt??hjelp....


ღMaria har TO prinsesserღ

Anbefalte innlegg

heihei...vi skal jo ikkke bære tungt...men hva er tungt??en hund på 35 kg??eller en brus flaske?? eller en støvesuger??hmm..jeg lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter litt på denne... når er det vi ikke kan bære tungt lenger? og hva er tungt? Jeg har hørt at man etter en viss tid ikke kan bære mer enn en melkekartong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det lurer jeg også litt på. jeg har mye tunge løft hver dag på jobb.men det har gått greit til nå.jeg tar det litt mere med ro en før og i det tempoet som jeg føler er best.jeg føler det går greit.og har ikke noe særlig vont når jeg jobber.hadde det i begynnelsen og var litt redd da. har ikke vert hos legen og snakka om det enda. men bør nok få en time snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi burde spørre noen på 2 trimester? Jeg tror egentlig at det er der man bør begynne å tenke på sånt. Jeg har i allefall båret masse handleposer i det siste, og tenkt at det går greit! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg løfter mye hver dag, men har gått bra til nå, er veldig forsiktig med tanke på løfte teknikk da. Og passer på at ikke vekten av det jeg løfter overrasker kroppen, da kan ryggen lett gi etter... eller jeg kan forstrekke en muskel... magemusklene er jo ikke helt slik de en gang var, så merker at jeg må være mer forsiktig... Men har ikke vondt av å løfte litt;)

 

Tror det er induviduelt hvor mye man skal løfte, noen er jo sterkere en andre fra før og kan jo da løfte mer. PAss på å ikke overanstreng kroppen iallelfall, så går det nok bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trodde ikke det var noe farlig å bære tung med mindre det var risikosvangerskap eller at du hadde hatt blødninger. jeg lever uansett normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

forrige svangerskap merket jeg hva som var for tungt for meg, for da fikk jeg vondt i bekkenet eller et trykk i underlivet. Tolerabel vekt ble mindre og mindre jo nærmere fødselen jeg kom. og det er jo egentlig ikke så overraskende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!!

I jobben min er jeg nødt for å løfte mange 15kg sekker med hundefòr hver dag, og det sa legen min at var "ikke noe problem", hun rynket ikke på nesen i det hele tatt, så jeg har gått ut ifra den vekten jeg da :)

Og 15 kilo er ganske tungt, så da er det nok mye som går greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også lurer litt på det der. Vi skal nemlig flytte til helgen og da har jeg fått hørt fra de rundt meg som vet av graviditeten at jeg ikke må bære så mye nå da og sånn. Skal på kontroll idag, så jeg får spørre legen for sikkerhets skyld tror jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å ikke bære noe serlig på min sønn på snart 4 og han veier 16 kg. Nå er jo jeg litt i risiko gruppen med at dette er et fryseforsøk.

Så da kan man jo vurdere selv hvor grensen går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10-15 kg var ikke noe problem fikk jeg beskjed om. Datteren min veier snart 10 kg, hun kan ikke gå så henne MÅ jeg bære, hehe=) Blir verre senere når magen kommer, da begynner ryggen raskt å skrante..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...