Mammaen til go'ingen Skrevet 13. september 2006 #1 Del Skrevet 13. september 2006 Fant ut for et par uker siden at jeg var gravid. Tror jeg er 8 uker på vei og babyen litt over 4 uker. Tar man kontakt med lege med en gang? Har hørt at noen ikke tar imot deg før etter uke 13? Når bør sjefen få vite det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjerte Skrevet 13. september 2006 #2 Del Skrevet 13. september 2006 Ta kontakt med legen din, så får du vite når du får legetime. Det er vanlig med første kontroll mellom 8. og 12.uke. Jeg var idag, er 10+5. Neste fastlagte kontroll er ikke før i uke 17, altså ultralyd. Men det kan lages individuelle oppfølginger dersom det er behov for det. Jeg hadde ringt legen i morra og forhørt meg der. Sjefen gir du beskjed når du føler for det. Spørs jo hva du jobber med, og om det har innvirkning på jobben om du er gravid. Du har bare plikt til å gi beskjed om når du skal ut i permisjon i rimelig tid, og sjefen vil nok oppdage det i god tid før den tid uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammaen til go'ingen Skrevet 13. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 13. september 2006 Takk for svar! Både gleder og gruer meg til å ringe til til legen. Hva sier man liksom? Hei, jeg er gravid? Men tror jeg skal gjøre det i morgen eller på fredag. Tenker jeg kommer til å fortelle det til sjefen ganske snart. Men er litt redd for at det vil påvirke lønnsoppgjøret. Skikkelig diskriminerende, men jeg tror det påvirkes uten at de oppgir det som grunn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammaen til go'ingen Skrevet 13. september 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 13. september 2006 - og hva gjør man egentlig på første legetime? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 13. september 2006 #5 Del Skrevet 13. september 2006 hei...jeg er 5 uker på vei..ringte legen om mandga..og jeg skal til legen på skjekk den 29 september...ring i morra du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammaen til go'ingen Skrevet 13. september 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 13. september 2006 Ja, tror jeg skal gjøre det i morgen eller fredag. Er det noe man bør forberede før timen? Takk for svar, forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 13. september 2006 #7 Del Skrevet 13. september 2006 tror ikke det...kan jo ta med deg en urin test...hun sa bare: da sees vi da..hehe...så det var det.,.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sørland-snuppa Skrevet 13. september 2006 #8 Del Skrevet 13. september 2006 ta med en urinprøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sørland-snuppa Skrevet 13. september 2006 #9 Del Skrevet 13. september 2006 og skriv ned ting du lurer på.så glømmer du ikke noen spm når du er der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammaen til go'ingen Skrevet 13. september 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 13. september 2006 hm, det hadde jeg ikke tenkt på. Skal huske å spørre om det hvis de ikke sier noe når jeg bestiller time. Tenker jeg i såfall må kjøpe sånne små glass på apoteket. Gidder ikke å bruke penger på det dersom man ikke trenger å ha det med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammaen til go'ingen Skrevet 13. september 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 13. september 2006 Takk for masse svar. Går nå, blir litt kvalm av å sitte for lenge foran skjermen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makka Pakka Skrevet 13. september 2006 #12 Del Skrevet 13. september 2006 Når jeg var til min første legetime sist jeg var gravid så tok jeg med urinprøve. Ellers tok de blodprøve og veide meg og .Legen tok en GU for å sjekke om jeg hadde klamydia og at alt virket bra, men har forstått at ikke alle leger tar GU. Legen målte også blodtrykket mitt og fortalte meg hva som ville skje videre (timer jeg måtte gå på) og litt om selve graviditeten, men det var det egentlig litt lite av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå