Gå til innhold

Mensmurring/vonde kynnere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har vonde kynnere som menssmerter som også ligger i korsryggen, hvordan er deres aktivitetsnivå? Er 34+4 nå og har hatt dette en god stund. Spesielt etter mye gåing og litt stress. Er dere fremdeles i jobb eller sm? Jobber 100 % og går forsåvidt bra, men kjenner at dagen i dag har vært tung og er redd for at dette kan være ting som setter i gang for tidlig fødsel. Noen venninner av meg kjefter og sier jeg må sykemelde meg, men føler meg jo bra (har bare 2 uker og 2 dager igjen på jobb), vil bare ikke risikere at lille-jenta blir født for tidlig pga at jeg ikke lytter og tar hensyn til kroppen min... Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde slike smerter tidligere denne uka. Tok det helt med ro et par dager og nå har jeg ikke vondt lenger (bare vanlige kynnere). Er 36+4 og har vært sykmeldt 100% noen uker allerede. Synes det er deilig å kunne ta det med ro den siste tiden nå før fødslen.

Skrevet

Jeg er i uke 38 og har hatt det slik i ca. en mnd nå.. siste uken har kynnerene blitt ganske intense og hyppige! De kommer stort sett hele tiden, og jeg begynner å bli rimelig lei ja! På meg har ro og hvile ingen innvirkning lenger.. faktisk er det verst om natta.. så tror ikke akkurat sykemelding er tingen heller, men skal ut i permisjon fra fredag av. Det blir deilig! Du kan jo f.eks. be om å få ta ting i ditt tempo da, trappe ned litt.. men en sykemelding er vel ingen løsning? Kan love deg at den siste tiden går sakte da ja! Gravide har krav på tilrettelegging vettu.. det burde flere benyttet seg av!

Skrevet

Jeg var hjemme torsdag og fredag i forrige uke og merket at det forsvant, men nå når jeg jobber igjen er det tilbake. Er det pga av det du ble sykemeldt eller andre grunner? Syns det er vanskelig å skulle sykemelde meg når jeg egentlig er i form, men som jeg sa er det ikke verdt å risikere at noe skjer før tiden...

Skrevet

Ja, helt enig med deg. Syns det er greit å gå på jobben og de jeg jobber sammen med er veldig forståelsesfulle, det er heller jeg som gjør for mye av det. Jobber som lærer, og elevene krever jo sitt samme hvordan jeg føler meg!! Det er faktisk verst om kvelden og natta hos meg også, men er vel en reaksjon på hvordan dagen har vært. Får bare trappe ned tempoet litt i stedet : )

Skrevet

Jeg er ikke sykemeldt.. fikk beskjed om å ta det helt med ro frem til uke 34, men etter det var det greit med aktivitet. Var da innlagt i uke 32 pga premature rier.. Det er vel helst fysiske ting som løft o.l. som setter igang fødselen, og det kan du jo være forsiktig med.. Få noen andre til å bære bøkene dine osv...? Lærer er jo ganske krevende.. var lærer vikar før jeg begynte på sykepleien.. og gud... holdt på å svime av når klokka var 12.. ungene tok jo nesten livet av meg!hehe.. passet nok bedre som sykepleier..

Skrevet

He, he : ) Ja, det kan være krevende, men det er nok sykepleier også!! Tror nok bare jeg skal fortsette og heller ta det litt roligere innimellom. Dagen i dag var kanskje ekstra tung pga den trykkende varmen : )

Skrevet

Huff ja.. varmen kan ta på! Selv får jeg faktisk flere kynnere når jeg er hjemme. Tror det er redebyggings syndromet!=) Klarer nesten ikke å sitte på rumpa! MÅ bare gjøre ditt og datt.. leiligheten ser visningsklar ut hele tiden, og alle kommenterer at det skinner sånn av vasken... Vet ikke hva som går av meg! Men kynnere blir det hvertfall av det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...