Gå til innhold

Jeg er glad i alle "barna" mine jeg! (på min avdeling)

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i en barnehage i Oslo! Og jeg er så vanvittig glad i barna på min avdeling! Jeg ser foreldrene liker at vi voksne går og klemmer og tar på dem hele tiden! Vi viser omsorg og har en god tone med alle foreldrene! Jeg vet at vi aldri kan gjøre alle til lags, men er dette et mål??

Noen som har tanker om dette??

Jeg elsker jobben min! Og håper dette vises også! Så alle i barnehage er ikke dritt altså!

Fortsetter under...

Godt skrevet!

Jobber også i barnehage og jeg stortrives. Men det jeg ikke trives med er overskeptiske foreldre som jeg ikke fatter har ungene sine i bhg i det hele tatt. Hadde jeg vært like skeptisk hadde jeg tatt ut ungen min fra bhg.

Vi tar vare på ungene våre i bhg og gir dem en god pedagogisk oppfølging. De lærer seg sosial kompetanse og de blir sett og hørt av oss voksne. Vi er ofte strenge og har klare regler og grenser. Dette er viktig for mange barn;o) Selv har jeg også barn i barnehage og det har gitt mine barn en solid start på livet;o)

Jo det er et mål å få alle foreldre tilfreds! De foreldrene det er viktigst å ta seg av er de som er skeptisk. Skal barnehagen din ha en god kvalitet skal alle foreldre oppleve at de blir tatt på alvor og at de kan ha inflytelse på det som skjer i deres barnehage.

Det du og dine kollegaer må gjøre er å finne ut hva som gjør de ulike foreldrene missfornøyd. Er det ting dere lett kan forandre, som å gi de gode tilbakemld fra barnets dag eller rett og slett passe på at klær og utstyr blir bahandlet godt og ligger på barnets plass. Eller er det de grunnleggende følelsene som gjør foreldrene usikre. Dersom du jobber på småbarn er det mange foreldre som aldri har vært i en bhg før, de vet ikke hvordan de skal oppføre seg og de synes det er fælt å gå fra barnet sitt.

Alle følelser må vi som jobber i bhg ta på alvor. Selv vet jeg at bhg er et godt tilbud til barn fra 0-6 år, og jeg synes det er utfordrende og spennende å jobbe med å "snu" skeptiske foreldre.

Er selv utdannet førskolelærer med fordyning i 0-3 års pedagogikk og vil etter 7 år si jeg er dyktig i jobben min, men det er foreldrene som er spesialist på sitt barn.

Ja, jeg er helt enig med deg, men jeg vil likevel si at et mål at alle foreldre skal bli fornøyd er ikke noe mål, men et krav!!! Men realiteten er jo at i barnehage med 4-avdelinger er ikke alle foreldre like fornøyde. Ja, vi kan arbeide mot at disse kan bli 100% fornøyde, men det er jo et langtsiktig mål!

Vi har ingen misfornøyde foreldre, jeg skrev dette innlegget fordi det var noen her inne som er veldig misfornøyde med sin barnehage.

Jeg tenkte kanskje dette innlegget viste de, at det faktisk er bra barnehager rundt omkring også!

Jeg har som ped.leder også fått mye kritikk fra foreldre om hvordan man skal gjøre ting og tang, og jeg har lært ufattelig mye av disse! Men jeg har også lært at ikke alt blir som de håper, men at det alltid blir bedre! Man er der for barna og det var dette jeg mente! Det er det viktigste i vår barnehage!

Jeg har jobbet i 5 år, og har drama som fordypning! Og ja, jeg vet at foreldrene er ekspert på sitt barn!!!!! Jeg er mamma sjøl i tillegg, og vet alt om at noen bedrevitere vet bedre om min jente.....

Det de fleste er misfornøyde med her er jo det som går på dagligdagse rutiner, eller er du ikke enig?? Hvor mye/lite har mitt barn på? Får de sove i vogn? Spiser de nok mat? Gråter han/hun mye/lite? osv.....Og da er mitt spørsmål: hvorfor skal foreldre påvirke min arbeidshverdag? Ja, jeg er enig at de kan kritisere vårt pedagogiske opplegg og arbeid. Men skal de bestemme når vi skal gi barna en klem eller en kjærlig gest??? Når vi har rutiner på påkledning, samling, matsituasjon, er jo dette for hjelpe barna til å bli en del av gruppa!

Ja, det er annerledes med småbarn, de er bare 1 år, ingen erfaringer med barnehage, og ja forstår at det er vanskeligere.

Dette ble et langt svar til Er det mulig?!74. Og vil bare si at heldigvis er vi forskjellige i våre jobber. Og vi jobber i foreskjellige barnehager, det som fungerer hos meg, er ikke nødvendig at fungerer hos deg! Hadde vært gøy å laget en skravletråd??

Vel, ha en strålende dag!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...