snøfilla - mamma til 2 Skrevet 13. september 2006 #1 Del Skrevet 13. september 2006 Dere som så ivrig forsvarer røyk og alkohol i svangerskapet, forsvarer dere barnemishandling også - for det er jo det dere driver med! En gravid kvinne kan ikke lenger gjøre som hun vil, for hun har ansvaret for et annet liv. Bruk hodet! Hilsen ei som ikke er gravid (enda)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meg og bøllegutta!! Skrevet 13. september 2006 #2 Del Skrevet 13. september 2006 Er selvfølgelig enig i at det er uheldig for barnet at moren røyker når hun er gravid, men å kalle det barnemishandling er ikke riktig....... Buk hodet!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #3 Del Skrevet 13. september 2006 Enig med snøfilla!!! Det ER barnemishandling! Det er tatt UL av mødre som innhalerer røyk, og de barna ligger der å regelrett vrir seg i vemmelse!! Ansiktet lager grimaser, og de ser ut som om de får panikk! De får jo faan ikke nok oksygen, og er ikke DET barnemishandling, så fortell meg hva det er!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #4 Del Skrevet 13. september 2006 Nå må dere jaggu gi dere!!! Jeg har hørt at det ikke finnes dokumentasjon på at det er skadelig for barnet at man røyker de 3 første månedene... Det er i så tilfelle ufattelig lite som blir overført til barnet. Blodet blir jo først renset i morens nyrer før det blir renset i morkaken. Hysteri kaller jeg dette!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #5 Del Skrevet 13. september 2006 Barne ligger også å vrir seg i vemmelse når mor spiser noe som det ikke er særlig begeistret for... Er det og barnemishandling????? Herregud så hysteriske dere er!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #6 Del Skrevet 13. september 2006 Nå er det f*** meg nok. Nå har jeg lest og lest om røyking. De som røyker VET hvor idiotiske de er. Men å gå så langt som å kalle det barnemishandling er å gå over streken! Det sitter ikke mange damer der ute å røyker 30 røyk om dagen og driter i livet de har i magen. Det dreier seg om de som sliter med å slutte med de siste 5!! De har klart å KUTTE NED kanskje 15-20 røyk. Gi de litt kreditt da - de prøver! Herregud, er det mulig å være så firkanta???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sørland-snuppa Skrevet 13. september 2006 #7 Del Skrevet 13. september 2006 jeg røyker ikke selv,men gidder heller ikke og se ned på de som gjør det. tenk det da at når du finner ut av at du er gravid og alle hormonene og kvalmen og alt det der kommer, så er det helt sikkert ikke lett og skal slutte og røyke samtidig med alt dette. jeg er veldtig stolt av de som klarer og slutte eller de som prøver og slutte og de som klarer i det minste og ivretfall trappe ned. jeg kjenner MANGE røykere som har fått barn og jeg kjenner ikke en som har fått barn med skader av det. men for dere som er så grønne i hodet her og helt sikkert tror at jeg med det mener at det er greit og røyke for det,så gjør jeg ikke det altså. men de som ikke klarer og slutte, mener jeg ikke at er noen dårlige menesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommage♀♂ Skrevet 13. september 2006 #8 Del Skrevet 13. september 2006 De som kutter ned på røyken fortjener all ros, hver røyk de IKKE tar er jo en premie i seg selv! Men det er faktisk bare viljestyrke det går på... Om en virkelig vil slutte å røyke så gjør en det. Verre er det ikke. Det som provoserer meg mest er alle de som drar frem eksempler hvor mor har røykt under svangerskapet og barna likevel er friske. Hvorfor tør noen satse på at deres barn ikke blir syke av at de røyker i svangerskapet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #9 Del Skrevet 13. september 2006 Uansett: Det er skadelig-igjennom HELE svangerskapet!!! All ros til de som slutter, og litt ros til de som kutter ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå