Gå til innhold

Hvorfor skal DU bry deg om hva JEG gjør???


Rose -3. troll i 2012

Anbefalte innlegg

Heldigvis har jeg ikke blitt belastet med den byrden røyk og alkohol er, men jeg kan ikke fatte at folk her inne gidder å kaste bort tid på å kommentere det flere ganger til dagen. Hvis jeg vil røyke, drikke, bruke narkotika, spise sukker eller blodig biff så har vel ikke DU noe med det? Jeg er da voksen og må stå for mine egne valg.

 

At noen er motstander av røyking gjør det IKKE lettere for de stakkars røykerene som ikke klarer å slutte.....!

 

Hvorfor kan vi ikke bare støtte om om dem som røyker og vil slutte, men som sliter?

 

Selv klarer jeg IKKE å holde meg borte fra cola og annet sukker, og det er da heller ikke bra for spiren min!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

helt enig;)

 

klarer forresten heller ikke å holde meg unna cola og sukker;) MÅ ha litt sukker, viss ikke blir jeg så sur å slapp og trøtt at jeg ikke henger med ut dagen!! å det kan man jo ikke ha no av;)

 

NAM SUKKER:) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nam smågodt, skoleboller, sjokoladepudding og vaniljesaus, sjokolade, youghurt med maaaaassssse sukker, brus, og alt godt som tenkes kan.....

 

hmmmm lurer på om jeg skal ta meg en tur på butikken og kjøpe en stooooooor pose smågodt????

 

rose 9+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode ord.................

Lett å henge seg opp i slike innlegg dessverre. Jeg ble litt revet med tidligere i tillegg til at vedkommende var anonym... Ikke greit ;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du misforstår LITT...enig i at man skal se på seg selv først...MEN,det er ikke bare DEG det gjelder lengre...Det gjelder ditt ufødte barn...Så at folk bryr seg er bare naturlig...Det samme gjør man om man vet at nabo ungen blir slått eller på andre måter ikke har det så greit.Skal de også si at:jeg gjør som jeg vil? Alle har vi laster,men når man blir gravid må man i allefall gjøre sitt ytterste for å legge dårlige vaner bort. Det er en del av det å ta ansvar og være ansvarlig...En egenskap man burde ha når man skal bli mor.

 

Z

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg misforstår ikke, vet jo at nå dreier det seg om meg og spiren nå, men det jeg mener er at om jeg vil røyke så er det opp til meg og ikke opp til noen andre her inne, ingen vits i å spre kvalm, -det gjør ingen rolle hverken til eller fra. Å slå ungen sin er faktisk et lovbrudd, og det er lovbrudd å la være å melde fra. Vis meg den loven som sier at det er ulovlig å røyke i et svangerskap.

 

At man som mor vil det beste for ungen sin er sikkert alle her inne enige i, og jeg tror ikke det er mange som gir blaffen i at de røyker, så hvorfor stresse alle ( som heller ikke er bra for ungen) de som har gjort en kjempejobb å kuttet ned kraftig på inntaket men som ikke klarer helt å slutte.

 

Det er med det jeg mener at hvorfor skal DU bry deg med hva JEG gjør???

 

( ikke ment til deg Z personlig altså)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, Rose! Man kan tenke hva man vil, men trenger ikke legge mer til byrden! Jeg klarte å slutte å røyke to uker før jeg ble gravid og er kjempeglad for det, men vet alt om hvor vanskelig det er å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om naboungene stadig går for tynt kledd, er tynne og skrale, mammaen bare kjefter og du ser at de ikke har det bra. Gjelder den regelen da fremdeles? Skjønner ikke hvorfor alle skal hisse seg opp over disse røykeinleggene, hovedinnlegger har jo som regel rett alikevel? La vær og svar da heller, ikke les de trådene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ungene er tynne og skrale og går for tynt kledd er det tegn på omsorgsvikt og det er også et lovbrudd faktisk....kan ikke sammenligne de to tingene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som røyker får ihverfall mindre barn enn de som får i seg for mye sukker, så for selve fødselen sin del er det lettere å få ut en 2.8 kg enn en 5 kg, noe å tenke på når søtsuget melder seg?!!?

 

Folk klarer vel for det meste å tenke sjøl, men her virker det ofte som mange er avhengig av å få vite om de gjør rett, om ting er normalt osv. da er det vel greit å si at man bør holde seg unna visse ting! Direkte livsfarlig er det ikke med små laster, det har vel ingen påstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har søtsug, men begrenser meg, første unge var nærmere 2,5 enn 5 kg så det bekymrer meg ikke.

Jeg synes det er helt greit at folk spør om råd, men blir litt irritert over alle innleggene som har vært siste tiden hvor HI har regelrett skjelt ut de stakkars som røyker. Det har liksom ikke spilt noen rolle om det har vært 2 sigaretter til dagen eller 20, alle under en kam.

 

Men nå ønsker jeg å legge denne tråden død, jeg fikk ut min irritasjon i går på dette, og ønsker ikke å være den som til stadighet drar opp et ubehagelig tema....

 

Lykke til alle sammen i svangerskapet, håper dere alle får det bra med minimale plager!

 

stor klem fra rose (som forresten IKKE er irritert lenger:-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er ikke alle røykere som får mindre barn.jeg røykte i mitt første sv.skap og fikk en jente på 4300.

men nå er jeg ferdig med denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...