MrsNina Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Noen som bruker dette på barna? Hvordan gjør dere dette?
Nurse80 Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Min har brukt fluor siden han var 13 måneder. Putter den i munnen og han suger på den.
Engellen Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Selma har ikke fått fluortablett så veldig lenge, men ho synes det er veldig stas med dem, så ho tar den selv fra hånda mi, og putter den inn i munnen sin. Stort sett suger ho på den til den er mer eller mindre borte før ho tygger resten i seg.
beri Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 brukt fluor siden han var 12 måneder. Tannlegen sa vi ikke trengte å dele den opp. Går fint med Mathias iallfall, han suger på den som om det skulle vært gotteri:)
Gjest Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 vi har brukt fluor siden Marcus ble et år og han suger den til den er borte...
Darth Vader Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 Hmmm - skal man det ja. Håvard har ikke fått fluortabletter - men vi pusser tennene altså ;-).
MrsNina Skrevet 14. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 14. september 2006 Okeien....da har Johan fått sin første fluortablett i dag! Det gikk bra Var redd han skulle sette den i halsen - men d var visst bare mamman sine skumle førtanker!
Luka har 4barn♡ Skrevet 14. september 2006 #9 Skrevet 14. september 2006 Skal de ha fluortabeletter? Jeg trodde ikke det lengre jeg. Ups. Thea får ikke, men jeg prøver jo å huske å pusse tennene da hehe. Neida, jeg gjør det. Skal jeg jammen spørre på helsestasjonen. Mente jeg gjorde det med storesøster på 4 og hun skulle ikke pga fluor i vannet. Har ikke tenkt på å spørre med Thea. Får vel gjøre det..
MrsNina Skrevet 15. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 15. september 2006 Min helsesøster sa at jeg måtte spørre tannlegen min, for noen anbefalte det og andre ikke! Og som du sier, noen skulle ikke ha det pga fluor i vannet! Så, det er ikke sikkert at du trenger å begynne med det!? Tror den nye helsesøsteren min har gått samme kurs som den forrige helsesøsteren min - "svar alltid veldig forsiktig på spørsmål, og ikke gi klare svar"
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #11 Skrevet 19. september 2006 Vi bruker fluortabletter. Han er ikke veldig glad i å pusse tennene, spesielt oppe. Tror han er litt øm i tannkjøttet ennå (fikk tenner veldig sent). Da føler jeg at fluortabletter er greit for å forebygge. Har tro på fluor. Vet om noen som ikke ga sine barn fluor, men var veldig streng med godteri, nøye med kosthold og tannpuss og likevel fikk barna fikk mye hull i tennene.
beri Skrevet 19. september 2006 #12 Skrevet 19. september 2006 jeg fikk beskjed om at det nesten var viktigere med fluortabletter enn å pusse med tvang( det må nemlig vi gjøre hvis det skal gjøres skikkelig)
Strawberrywine Skrevet 20. september 2006 #13 Skrevet 20. september 2006 Emilie har fått fluor siden hun var 8-9 mnd.. hun tygger dem hele... og kaller dem "bombom" heh.. hun får leve i den troen vertfall vi fikk vertfall en boks på hs på 1års kontrollen med fluor, og mente det var noe vi burde bruke..
mamma til 2 ;) Skrevet 26. september 2006 #14 Skrevet 26. september 2006 Jeg begynte med fluortabl til begge barna da de var rundt 6 mnd gml. De hadde mange tenner som vi pusset hver kveld så da ble det naturlig å gi tbl etterpå. Aldri delt opp. De har sugd på den som gotteri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå