vivi79med2tette Skrevet 13. september 2006 #1 Del Skrevet 13. september 2006 Hei. Det er masa med carpa tunnel hendene her. Ville bare høre litt med deg. Ser at du er blitt sykemeldt 40 %? Personlig så har jeg akkurat startet å jobbe 30%, har vært 100% sykemeldt, men det er ikke bare pga. carpa tunnel. Men så kjøpte jeg støttebandasjene og det hjalp meg masse!! Prøvde derfor å jobbe igjen. Startet i går og allerede kl. 12 så begynte prikkingen.. Det samme i dag bare helt fra starten av dagen. Er sykepleier i hjemmesykepleien så bruker hendene VELDIG mye.... Skulle gjerne sluppet dette altså, da hele kvelden er "ødelagt" av at det prikker igjen. Hvor mye er det legen mener at man skal orke å holde ut da før man blir sykemeldt? Har du valgt å jobbe 40? Tror faktisk min lege vil sykemelde meg 100 igjen hvis jeg ringer, men vet ikke helt hvor mye jeg liksom skal tåle. Tenkte å printe ut noen av svarene jeg har fått av deg å gi de til han, men det er vel ikke lov tenker jeg, men har nevnt deg som eksempel.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6304110-ka-ping/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 14. september 2006 #2 Del Skrevet 14. september 2006 Jeg syns ikke støtteskinnene hjelper så veldig mye egentlig. Det jeg gjør for å begrense problemet er å kutte alt unødvendig salt i maten, drikke masse vann, unngå håndleddsbevegeler av typen strikking/bordtennis osv (bare eksempel altså, hehe) og prøve å løfte hendene litt innimellom. Det er likevel ikke stort man kan gjøre for å hindre problemet egentlig... bare krysse fingrene, prøve å være flink, og lytte til kroppen. Hvis jobbinga gjør problemet ditt verre, ville jeg prøvd å jobbe så lite som mulig. Det er ingen sykdom å være gravid, men det hender det oppstår komplikasjoner som kan være både ubehagelige og direkte skadelige. Om nervene i håndleddene blir liggende for lenge i klem, kan det oppstå varige nerveskader. Derfor vurderer man ofte operasjon hvis CT oppstår tidlig i svangerskapet. Personlig mener jeg en bør unngå operasjon (spesielt i et svangerskap), derfor vil jeg anbefale deg STERKT å sykemelde deg så du slipper unødig belastning på hendene/håndleddene dine. Kanskje er sykemelding det som skal til for at du slipper operasjon? Jeg har selv valgt å jobbe 60%, ifølge legen kunne jeg glatt høyere sykemeldingsgrad, men jeg ønsker foreløpig å kunne jobbe tre dager i uka. Kjenner at jeg blir såpass mye bedre av å ha to dager i uka fri at jeg greier fint å jobbe de siste tre. Foreløpig Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6304110-ka-ping/#findComment-6311411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivi79med2tette Skrevet 14. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 14. september 2006 Takk for svar :-) Har time hos legen 26, tenker jeg skal jobbe frem til det. Rare greier dette med CT. Nei, er ingen sykdom å være gravid med pokker ikke bare fryd å gammen heller. he he. Håper du klarer deg bedre dette svangerskapet da Ka-ping. Ønsker deg all lykke og tenker vi snakkes nærmere. Fortell hvordan det går med deg ang. CT etterhvert da :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6304110-ka-ping/#findComment-6321752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå