Gå til innhold

Oktober: SF-mål ca uke 36


sajam

Anbefalte innlegg

Hva ligger dere på jenter? Ble målt igår (36+1) til 34. Det var en annen jordmor som målte meg enn til vanlig, hun sa hun pleide og få høye mål. MEN nå kommer panikken og tar meg da! Da ligger jeg rett over den røde streken, har hele tiden ligget rett under med beskjed om en "normal" str på bebbis. Har fra før født ei på 4710g og en på 4250g. Har helt angst for og få en "kjempe" til! Noen som kanskje har fått antatt fødselvekten på nurket sitt og hvor ligger de evt ann på skjemaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble målt idag hos jordmor. 35+0 Sf mål på 31. Rett under den røde streken. Var også på ul i uke 33+1, og da ble babyen målt til å veie 2500gr. Alt både under og over den røde streken er vel normalt, og sf mål trenger vel ikke å ha så mye å si i forhold til babyens vekt. Er vel mere str. på livmora??

Be om en ul. Der kan de vel mere si noe om størrelsen på babyen din. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 36 var SF målet mitt akkuratt på streken, 33. legen sa jeg kom til å få en liten gutt på mellom 3000 og 3500 gram ved termin...Har jo hørt andre som har hatt høye SF-mål og fått små babyer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PS: Symfysemålet må nødvendigvis ikke tilsvare en stor baby, men at at livmoren din er større i ditt 2.sv.skap for oss det gjelder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke målt på en stund, så jeg kan ikke svare.. Men jeg vil bare si at jeg har ligget under streken hele tiden, nesten under normalen. Men i uke 31 fikk jeg estimert babyen til å veie ca 2kg, og den var 3% større enn gjennomsnittet. Så SF-Målet trenger ikke ha så mye å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26+1 var symfysen 31cm.

Var på UL når jeg var 32 uker, og da ble hun målt til å veie 2300gr.

Aner ikke hva denne babyen vil veie ved fødsel jeg, men redd hun blir stor pga veiingen på UL. men jordmor ville tro hun kom til å veie 3500gr ved fødsel.

Er vel bare å vente å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var en tur på føden igår, og da tok de både innvendig og utvendig ultralyd,og bebisn har det godt i meg ivertfall...er i uke 35+2 nå, og ligger på oppimot 3 kg allerede!!!!så opp imot termin måtte jeg regne med at jeg fikk en baby på rundt 4 kg....Så her er det bare å håpe på at jeg får før tiden...er klar nå jeg!!Legen sa at det ikke var noe problem om den kom nå,for den var stor nok iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...