Gå til innhold

November: noen som planlegger hjemmefødsel i novembergjengen?


Lovami

Anbefalte innlegg

Det skulle ha vært morsomt å komme i kontakt med flere som har bestemt seg for å føde hjemme og som har termin i november:) Selv har jeg termin den 15. Har vært i kontakt med den ene av jordmødrene og skal møte dem her hjemme i morgen, spennende! Håper vi er flere her inne som kan dele erfaringer underveis:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Heldigris;) Jeg skulle gjerne gjort det, men har hatt komplikasjoner med morkaken de to andre gangene , så jeg får ikke ( løsner ikke sikkelig slik at de må skrape)..

 

Hadde vært skjønt, deilig å slippe å forholde seg til alt helsepersonell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så synd for deg! Jeg vet hvordan det er å ville føde hjemme, men ikke få lov, -hadde det nemlig sånn med andremann ettersom den første fødselen endte med akutt ks. Jeg byttet sykehus med nr 2 og hadde en mye bedre fødselsopplevelse da. Og da var helsepersonalet fantastiske, så sykehus kan jo bli bra det også når man må (tilfeldighetene vil det sånn at jeg får den samme jordmoren her hjemme som jeg hadde med nr 2 på sykehuset for 6 år siden!:)), Håper du får bra personell som lytter til dine behov og at du slipper mer komplikasjoner! Lykke lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å, jeg ville gjerne hatt hjemmefødsel, men sambo protesterte siden vi er førstegangs.....og han har muligens rett :-)

 

Men jeg vil veldig gjerne høre om hvordan det er for deg! Håper du legger ut fødselshistorien din :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange førstegansfødene som tenker som din sambo og det skjønner jeg godt,- det gjorde vi også. Det har nå en gang blitt sånn at man skal føde på sykehus her i Norden...og den tanken er godt innplantet i de fleste. Selv fikk jeg veldig problemer med førstmann pga sykehuset og vil derfor ikke så gjerne dit igjen...Og når jeg nå har fått tak i to jordmødre som vil komme hjem når tiden er moden, føles det tryggere å føde her hjemme enn på sykehus for meg. Det viktigste er at man føler seg trygg som mulig, tror jeg, om det nå er på sykehus eller hjemme. Jordmødrene er pålagt å informere nærmeste sykehus om at en hjemmefødsel pågår og om det viser seg at det er noen som helst risiko blir man sendt dit uansett, men som regel ender planlagte hjemmefødsler godt og i hjemmet, så jeg krysser fingrene for at alt går bra. Det er jo helt klart en stor fordel å vite hvem som skal være med på kommende fødsel og at det blir de samme hele tiden.

Lykke til med din fødsel også:) Hører gjerne om den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...