LisaColli Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 har vært og kjøpt 12 gaskluter, et rosa helseteppe, 2 hvite bodyer, 1 rosa sparkebukse og 1 hvit og 1 rosa baby-håndduk ))) iiiih, fornøyd nå ja:) må kjøpe kommode snart som jeg kan legge alt i:P
Linda og lille Oskar Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 oioi, flink du er da:) du har jo kjøpt inn det meste du, heldigris:) har kjempelyst til å begynne jeg oså,meeeeeeeeeeen da blir kjæresten min oppgitt. trur at vi har all verdens tid han og at babyen ikke trenger så mye. dumme han:)
MM med spire Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Det samme sa samboeren min i starten, til jeg sa at vi visste jo ikke hva slags form jeg var i når det nærmer seg... Kansje jeg ikke orker å fly i butikker da... Og da er det jo sambo som må ta seg av handlingen... Nå står barnerommet klart, og vi mangler mest småting samt vogn og bilsete... Men det er halvveis i boks det og... Han fikk virkelig fart på seg Du kan jo skrive ut utstyrslisten til babyshop å vise han... Man trenger jo ikke alt der da men... En del av det er jo et must www.babyshop.no
Linda og lille Oskar Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 jepp, tør ikke å la sambo ta seg av babyshoppingen jeg nei:) hehe, stakkar... får vel begynne jeg også, er så koselig å se på babyutstyr, klarer ikke å bestemme meg..sukk.. gleder meg MASSE til babyen kommer:)
selfangerkjerringa Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Jeg tør ikke vente så lenge jeg... Skal jo ha tidlig i januar, og hvis jeg ikke husker helt feil så skjer det vanligvis en del ting i slutten av desember? Jul og sånt? Dermed vil jeg helst ha alt klart og unnagjort i løpet av november. Har allerede begynt litt, med vogn, litt klær og småtteri, så jeg får fordelt det litt framover.
januarbebbis Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 Synes at det er litt vanskelig enda, da vi har tre foreldrepar som skal bidra med hver sine ting... Vi vet allerede at vi får vogn av det ene foreldreparet, men de andre to har ikke sagt hva de ønsker å kjøpe enda - har bare bedt om ønskeliste... Er det lov å "skyndte" litt på dem??? Vi må jo handle inn det vi ikke får, mener jeg - og kjekt å sette i gang snart. Spesielt fordi jeg har begynnende bekkenløsning... Og som ka-ping sier: det skjer LITT andre ting i desember...! (har termin i slutten av januar)
Gjest Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 Nå blir det rekordhamstring her også frem mot jul :-) Med beskjed om mulig tidlig fødsel, tar vi ingen sjanser.. :-)
selfangerkjerringa Skrevet 14. september 2006 #8 Skrevet 14. september 2006 Dere kan jo rett og slett legge det fram akkurat sånn... at du har begynnende bekkenløsning, at juletida er travel nok som det er, og at dere derfor kunne tenke dere å planlegge og ordne til babyen kommer allerede i oktober/november.
januarbebbis Skrevet 14. september 2006 #9 Skrevet 14. september 2006 Ja, jeg tror vi får gjøre det.. Orker rett og slett ikke tanken på å handle ALT på èn gang rett etter jul... Jeg regner med at juleshopping blir stritt nok i år! Stor og tung som jeg regner med at jeg er... Vi får heller ta det på en "fin måte" - for vi er jo selvfølgelig kjempetakknemlige for at de bidrar!! Vi ønsker jo ikke å fremstå som helt utakknemlige og utålmodige heller... Men mammaer (og pappaer som har sett store mammaer rett før fødselen...!) som de er alle sammen, forstår de vel. (o:
selfangerkjerringa Skrevet 14. september 2006 #10 Skrevet 14. september 2006 Husk at det er helt vanlig å føde fra to uker før til to uker etter termin... dvs du kan like gjerne føde i starten som i slutten av januar. Tror nok denne praten kommer til å gå helt greit, bare legg det fram saklig og greit, forklar hvorfor dere ønsker å få gjort unna ting nå, og la dem forstå hvor takknemmlige dere er for at de hjelper til Hva med å tilby de vordende bestemødre å bli med deg på noe av handlinga? Det setter de sikkert pris på
januarbebbis Skrevet 14. september 2006 #11 Skrevet 14. september 2006 Smart tips!! Kanskje jeg skulle tatt dem med på en shoppingrunde, gitt! Bare LITT mareritt, ettersom det er tre av dem... (mamma, svigermor og stemor...) - så jeg tror vel ikke det blir alle tre på èn gang... Grøss og gru - vi gruer oss allerede til julefeiringer og slikt fremover - hvordan deler man seg mht. familier/skilsmisser/dine/mine/våre barn/helsøsken/halvsøsken osv.??? Hittil har mannen min og jeg feiret jul hver for oss (har ingen barn fra før), han hos sine foreldre og jeg annet hvert år hos hvert av mine foreldrepar... Men nå må det jo bli tredje hvert år hos hver av dem! Orker ikke tanken på å ha hele hurven hjemme hos oss, i hvert fall. Jeg har i tillegg 4 søsken med hver sin samboer/kjæreste som jeg bruker å feire sammen med ettersom jeg er hos mamme eller pappa i julen... Himmel og hav for et styr!!! Tror vi drar utenlands hvert år...
selfangerkjerringa Skrevet 14. september 2006 #12 Skrevet 14. september 2006 Bedre med en slitsom shoppingtur enn ukevis med stress og mas Jeg avvæpna svigermor forrige gang jeg fikk knøtt, hun fikk den lyse ideen at hun skulle rundvaske huset mens jeg lå på føden - jeg fikk fullstendig panikk med tanken på svigermor som endevendte hjemmet mitt, så jeg spurte pent om hun kanskje kunne vaske litt rundt på kjøkkenet og kanskje bake noen av de formkakene hun lager som er så utroooolig gode? Dermed var hun i fyr og flamme, lykkelig for å kunne hjelpe til og bidra, og jeg hadde frysern full av kaker og kaffebrød jeg kunne tine når barselbesøkene kom ryende inn Mitt råd er altså at du gir dem litt mulighet til innblanding (med vilje), så fokuset deres blir på det de faktisk blir spurt om å bidra med, heller enn det du ber dem holde seg unna
januarbebbis Skrevet 14. september 2006 #13 Skrevet 14. september 2006 Enda et lurt tips! Min svigermor baker verdens beste kaker - og er veldig glad for å hjelpe til! Vi skal f.eks. feire bursdag på søndag, og da har jeg spurt pent om hun kan bake eplekaken hun er så god på - og da skal jeg si hun strålte opp! Tror hun er veldig redd for å "trampe" over meg mht. baking, hjelp til diverse. Hun hadde nemlig selv en svigermor som tok fullstendig overhånd da hun forsøkte å lage sitt eget hjem og få egne barn... Men jeg er redd for å spørre for mye også, for de sier jo aldri nei til noe!! (Som er kjempebra for oss, fordi vi får mye hjelp - men redd for å bruke dem for mye...) Men nå har vi spandert Oslo-tur på svigers, med middag og Øystein Sunde (som de digger), for å takke for all hjelp så langt (med oppussing av hus, hundepass m.m) - så da håper vi de får bittelitt igjen, i hvert fall. Men det var lurt: jeg skal spørre om hun kanskje kan bake noen få kaker til fryser'n min, så har jeg noe å servere når vi får barselbesøk! Og jeg regner med at det raser inn, jeg har ganske stor familie...!!
selfangerkjerringa Skrevet 14. september 2006 #14 Skrevet 14. september 2006 Det er VELDIG greit å ha sånne ting klart på forhånd - jeg kan love deg at å bake til barselbesøk IKKE er det du har tid og krefter til når du sitter med puppen ute hele tida, skifter dritbleier og prøver å få døgnet til å komme på rett kjøl... da er det superpraktisk å ha ferdige kaker liggende i frysern til å ta rett opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå