Gå til innhold

Er Emma oppbrukt?


elly belly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, synes det er litt oppbrukt jeg ja.. Men nå skal det sies at jeg personlig ikke kjenner noen som heter Emma da! Så for meg er det kanskje ikke så "oppbrukt", siden jeg ikke vet om noen som heter det.. (Bare hører om, leser navnet i avisa osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt oppbrukt, men om du liker det så ikke la det være den eneste grunnen til at du ikke bruker navnet.

 

Jeg har ikke så mange venner med barn, men tre av de har jenter som heter Emma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville ikke tenkt på om det var "oppbrukt", for det er ikke "oppbrukt" overalt, mitt lille gull går i en stor barnehage og kun en jente der som heter Emma. Så kjenner du eller vet om 10 andre som heter Emma ville jeg ikke valgt det, men ellers ville jeg valgt det om det var det navnet jeg likte best ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma er et NYDELIG navn.. jeg skulle brukt det hvis jeg fikk en datter:) Så lenge ikke alle i omgangskretsen heter det skader det vel ikke å bruke det?? Hun kan jo evt ha ett mellomnavn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er delte meninger her. Selv ville jeg brukt det sammen med et mellomnavn. Emma Caroline.

 

Men først må jeg få en datter da... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo høre litt rundt der du bor. Ikke sikkert det er så mye brukt der. Hvis du bor i Kristiansand, så gjør det jo lite om navnet er oppbrukt i Trondheim.

 

Personlig kjenner jeg kun en Emma, og hun er 25 år og bor i England... Og jeg har jobbet som vikar i flere forskjellige barnehager. Lurer på hvor alle Emmaene er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, må bare si at stedsnavnene var tatt helt fra løse luften. I følge SSB var det 17 av 1000 jenter i Sør-Trøndelag som fikk navnet Emma i 2005.

 

Du får flytte til Oslo eller Finnmark, for der er Emma minst populært:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...