Gå til innhold

Blir så sliten av dette !!!! - blødning igjen...

Anbefalte innlegg

Hadde en blødningsepisode i uke 6, og var på UL i uke 7. Alt var fint med fosteret,- kunne se hjertet slå. Har ikke blødd etter det, men så i dag tidlig var det rødt friskt blod på papiret igjen. Er i uke 11.

Man blir jo så redd !!! Fikk komme inn til min kjempesnille lege med en gang, han tok en GU, og livmormunnen var lukket og fin, og alt ser bra ut. Huff, jeg synes dette er fryktelig vanskelig !! - I forrige svangerskap hadde jeg ingen blødninger. Flere med lignende erfaringer ???

Fortsetter under...

Jeg hadde blødninger i dag og ble sendt på ultralyd. Legen der sa at jeg hadde masse små blodkar som lå på livmortappen og alle andre steder der inne, så jeg lett kunne begynne å blø. Skulle vist ikke være noe farlig, kunne begynne å blø av at jeg løftet for tungt, kjørte på en humpete vei og slike små ting. Kan være det til deg også. Fikk bare beskjed om å leve som normalt, men ikke anstrenge meg for mye og ikke trene for hardt (ingen fare siden jeg er dødskvalm!)

Det høres ut som en god forklaring du har fått. Jeg tror det må være noe sånt med meg også. Men blir altså så bekymret når disse blødningene kommer. Er også veldig kvalm og trøtt for tida...

Jeg er ikke fra Ålesund, men skal føde der. Bor en time unna. Har termin 8. april. :)

Jeg har også hatt noen små blødninger i uke 7 og 8 - og ble også kjemperedd! Det viste seg å være slimhinnene og skyldtes strekk og ubekvemme kroppsbevegelser. (Det hjalp å legge meg nedpå når jeg kjente meg sliten, jeg sluttet å sitte på huk og luke ugress og begynte å ligge med pute mellom beina om natta... Jeg har nemlig en tendens til å havne i et sideleie med knær oppunder haka når jeg sover...)

Det skal visst være ganske store blødninger, eller blødninger som varer over noen dager, for at det skal være alvorlig. Men vi blir jo redde uansett og da er det like greit å oppsøke lege for å bli beroliget!! Prøv å ikke tenke for mye på det, det er ganske vanlig :-)

Jeg er nå 10+3 og bortsett fra dårlig apetitt og sultfølelse om hverandre går alt bra.

Annonse

Er visst helt normalt det der... Har blødd litt selv, og blir jo naturligvis kjempe redd, stort sett ale jeg snakker med sier det er normalt, og at de ha opplevd det selv.. Legen sa også til meg at det var normalt, så lenge man ikke har vondt... Men det er jo super skremmende.. Har også hørt flere som har hatt mensen når de har vært gravide... Så vi får nok bare ta det med ro, og prøve å tenke på at det er normalt.. Er jo mye rart som skjer med oss disse dagene, med hormoner og voksende livmorer, med masse oppfylte blodkar;) Vi får trøste oss med at vi er fler som opplever det samme, det beroliger meg litt i allefall;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...