Gå til innhold

Forvarsel før rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere fått forvarsel på at nå er fødselen snart igang før riene kom?

Lurer på om man bare plutselig kan få rier liksom, eller om man får forvarsel.. Evt hvilke forvarsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg sist begynte det med at slimproppen gikk på morgen, deretter litt murring utover dagen og svake uregelmessige rier på ettermiddagen, så regelmessige rier i to tiden på natten.

Skrevet

Hos meg startet det første gang med vannavgang, uten forvarsel. Deretter gikk det et par timer før jeg kjente noen svake stramninger av magen, helt uten ubehag av noe slag. Dette ble etterhvert til svaake rier, uregelmessig første, etterhvert stadig hyppigere og stadig mer ubehagelige. Fra riene begynte å komme regelmessig og ubehagelig, tok det vel en 3-4 timer før junior var ute (heldig med den..)

Med andremann gikk jeg 9 dager over tiden. Den dagen jeg hadde overtidsstime hos JM kjente jeg på morgenen/ formiddagen av og til en ubeskrivelig følelse i magen eller underlivet, som på en eller annen måte ga meg håp om at her er noe på gang. Disse følelsene eller forandringene kom sjelden, og helt uregelmessig, men noe sa meg likevel at kanskje skjer noe i løpet av dagen. Ikke vet jeg, kanskje gjenkjente jeg noe fra første fødsel, selv om dette verken var stramninger eller smerter. Riene startet sikkert sånn i 19-tiden på kvelden, eller kanskje også senere (da hadde jeg fått klyster og blitt undersøkt på sykehuset - min lokale JM hadde strippet meg sånn midt på dagen og deretter bedt meg dra til sykehuset). Mellom 20 og 20.30 på kvelden krøp jeg til sengs (pga smerter), fikk kveldsmat og tilbrakte 1 time i sengen før jenta var ute nøyaktig 21.30. Denne gangen hadde slimproppen gått 2 uker før termin, dvs over 3 uker før fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...