Lolita<3prins&prinsesse Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Jeg har en indre konflikt med meg selv nå. Klarer ikke å bestemme meg om jeg vil vite eller ikke! Sambo er egentlig ok med begge deler, og sier det er opp til meg. Vil jo at vi skal være enige, men det blir vi altså ikke når jeg ikke vet hva jeg vil. Hvilke fordeler/ulemper mener dere det er med å vite/ikke vite kjønnet? Vil gjerne ha maaange innspill her. =) Klem fra
Gjest Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Fordelen er jo at man kan kjøpe klær i farger. Rosa eller blått.... Ulemper? Vet ikke om noen. En annen ting er: utrolig kos å få fite rett etter fødsel fra jordmor om hva dere fikk............. ;o))) Jeg ville ikke vite hva vi fikk på våre to første...... minste og den vi venter nå, ville jeg vite ;o)
Kaja_2013? Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Fordeler: -Du føler kanskje du kjenner den lille litt bedre jo mer du vet om den.. -Det er lettere å kjøpe klær når man vet, dette fordi det i dag ikke finnes veldig mye kjønnsnøytrale klær. (Men det finnes) -Du kan snakke enda litt mer "personlig" til den lille ved å kalle den ved navn eller "henne"/"han". Ulemper: -Dersom man får et annet kjønn neste gang kan man risikere å måtte kjøpe mye nye klær fordi man nesten bare kjøpte rosa eller blått forrige gang.. (ikke at det er krise om jenter bruker litt blått og omvendt, men dog..) -tar kanskje bort den lille ekstra spenningen som det muligens er å vente helt til den lille kommer ut -legene/jordmødrene kan ta feil på UL Finnes sikkert mange fler, men det var de jeg kom på i farten..
LisaColli Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 ulempen er jo at de kan ta feil jeg ville vite, og har kjøpt mye rosa, så jeg håper de hadde rett!!
Gjest Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 fordelen vår er at vi ville finne navn og kalle babyen det med en gang. Sikkert dumt, ser noen her er redd for at ungen ikke ser ut som det de har kalt den.. men da får vi ta det den dagen isåfall :-) Vi følte vi knytta oss bedre.. Ulempen er at vi fikk kontra beskjed.. :-) Casper ble til "snuppa" (ikke funnet navn enda) i uke 18 +5 :-) Men nå stoler vi på JM. Hun var så skråsikker. Spennnende å se i uke 28. Ny ul da. :-) Lykke til hva du velger :-)
Mrs. Bouquet Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Er jo ikke sikkert dere får sjansen til å vite det. Nevner noe jeg ikke ser var nevnt jeg da. Ulempe er at om alle andre vet kjønnet blir det liksom ikke så spennende for de når dere har fått for eksempel gutte, alle visste det jo liksom. Er også vanskelig å holde det skjult for andre om man vet det selv. Jeg ser egentlig ikke noen ulempe i at dere vet det i forhold til overraskelser under fødselen. Når barnet er født betyr det heller lite hvilket kjønn det er, noen har til og ikke fått med seg hvilket kjønn det var en gang. Kom liksom på å tenke på det en time senere. Det er så mange andre følelser med en gang etterpå alikevel.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 Jeg for min del vil vite det for å undersøke om de har rett...
rødhette* Skrevet 13. september 2006 #8 Skrevet 13. september 2006 Vi var/er jo nysgjerrige, men vi valgte å ikke vite... Er veldig glad for det Vi får jo vite det tidsnok uansett, og vi har begynt å handle inn ting til babyen for det - både store ting og klær
Bellen Skrevet 13. september 2006 #9 Skrevet 13. september 2006 Vi var så nysgjerrige at vi ikke klarte å vente, så vi fikk vite det når vi var på ordinær UL:) Jeg er førstegangs og synes dette er spennende nok som det er, og følte en liten lettelse i å ha i hvert fall svaret på noe. Nå nyter jeg "svangerskaps overraskelsene" litt og litt om gangen, så ikke alle alt kommer på en gang:) Det finnes mange gode grunner både for og i mot å få vite det, og du har jo fått mange gode tips allerede. Følg magefølelsen så tar du ikke feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå